וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי זוהר: "קל לתקוף את המשטרה על רצונה למנוע אסון במגרשים"

שר התרבות והספורט ביקר את החלטת הפועל ת"א שלא להופיע לדרבי ויצא להגנת המשטרה עקב התמיכה הגורפת בקבוצה מכל קצוות הספורט הישראלי: "‏כנראה שיותר קשה לצאת נגד האוהדים האלימים". אבי זידנברג, נשיא האדומים: "קורא להפועל ירושלים להחרים את הגמר"

אוהדי הפועל תל אביב כדורסל מחוץ לאולם היכל קבוצת שלמה/לירון מולדובן

הדרבי התל-אביבי בין הפועל למכבי במסגרת ליגת העל בכדורגל ביום שלישי יצא לדרך באיחור של חצי שעה בעקבות מהומות ענק וטענות לאלימות משטרתית קשה מחוץ לאצטדיון בלומפילד, אבל פחות מ-48 שעות עברו וכבר אנו עדים לאירוע קשה נוסף, הפעם לפני חצי גמר בין הפועל למכבי במסגרת חצי גמר גביע ווינר בכדורסל שכלל לא התקיים.

הפועל תל אביב הודיעה כשעה לפני הפתיחה שהיא מסרבת לעלות לפרקט ולקחת חלק במשחק וזאת בעקבות היחס המחפיר לאוהדיה - זה החל באיחור של המאבטחים וכתוצאה מכך השערים נפתחו בחצי שעה איחור ולאחר שנוצרו תורים ארוכים של מאות אנשים, התנהגות מבזה כלפי האוהדים בכניסות ובעיקר הדרישה המפתיעה ויוצאת הדופן שכל אוהד יציג תעודת זהות בכניסה - דרישה חריגה גם אם היו מודיעים עליה מראש לאוהדים, דבר שלא קרה ועל כן רבים הגיעו לאולם ללא תעודה מזהה. כידוע, בעקבות הסירוב של הפועל תל אביב לשחק, מכבי תל אביב זכתה בניצחון טכני ועלתה לגמר מול הפועל ירושלים ביום ראשון. מה שקרה אחר כך והיה יוצא דופן נובע מתמיכה רחבה לה זכתה הפועל תל אביב על החלטתה שלא להיכנע לדרישות המשטרה - כולל מאוהדי מכבי תל אביב, מועדונים ושחקנים מקבוצות רבות.

אוהדי הפועל תל אביב מחוץ לדרייב אין לפני הדרבי בחצי גמר גביע ווינר. לירון מולדובן
מועדון הפועל תל אביב ואוהדיו זוכים לתמיכה יוצאת דופן מכל קצוות הספורט הישראלי/לירון מולדובן

מי שלא אהב את התמיכה הגורפת לה זכתה הפועל תל אביב במאבקה נגד החלטות המשטרה היה שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "‏קל מאוד לתקוף את המשטרה על הרצון שלה למנוע אסון במגרשים. כנראה שהרבה יותר קשה לצאת נגד האוהדים האלימים. מחסני אמל"ח, סכינים, גשם של אבוקות ששרפו מכוניות באיצטדיון, הכל לא רלוונטי כשהפופוליזם משתלט על השיח. ‏כשהאסון יקרה יחפשו את האשמים, אני כאן כדי למנוע אותו מראש".

השר זוהר גם גיבה את המשטרה בהודעה מוקדמת שמסר עוד לפני שהמשחק בוטל: "‏הודעת הפועל תל אביב בכדורסל היא לא פחות מגיבוי להמשך האלימות. פשוט חבל. ‏התנהלות המשטרה מול האוהדים אינה מגיעה מחלל ריק, הדברים נעשים עקב מידע מודיעיני שמראה סכנה ממשית לחיי אדם ובמקום לגבות את השמירה על הסדר הפועל תל אביב בוחרת לפחד מאוהדים אלימים".

יו"ר מנהלת הליגה ארי שטינברג הודה בריאיון בשעה שבה אמור היה להיפתח המשחק: "יום עצוב מאוד לספורט הישראלי ובכלל למדינה שלנו. אנחנו שוברים שיאים חדשים. צריכים לעשות חושבים עמוקות עם כל הגרומים מסביב, לעשות בדק בית עמוק. המשמעות של ערב כזה? כולם מפסידים במקרה הזה, אין צדיקים. הכל בטרללת, הכל בטירוף. אם קבוצה אחת לא עולה ועושה דין לעצמה זה הפסד טכני. הגמר יתקיים ביום ראשון אם המשחק לא יתקיים, יש תקנון מאוד ברור בעניין. הפועל תל אביב תוכל לערער? יש הרבה מה לעשות בעניין".

שלומי פרי, מנכ"ל מנהלת הליגה הוסיף: "אני לא חושב שיכולנו לעשות משהו אחרת. למשטרה היו הוראות מפורשות, אוהדי הפועל תל אביב סירבו לעמוד בתקנות ובהוראות והקבוצה החליטה לא להופיע. אני לא רואה שום דבר שיכולנו לעשות אחרת. זה הפסד טכני להפועל תל אביב מבחינתו וביום ראשון ייערך גמר גביע ווינר בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים. יש פה נזק כלכלי עצום למנהלת ויהיו לכך השלכות, חוץ מזה שיש גם קנס כספי לקבוצה שלא מופיעה למשחק. זה ערב עצוב, אבל זה מה יש".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שר התרבות והספורט מיקי זוהר בראיון עם טל שלו באולפן וואלה! 28 ביוני 2023. ראובן קסטרו
"הודעת הפועל תל אביב היא לא פחות מגיבוי להמשך האלימות"/ראובן קסטרו

עופר ינאי, מבעלי השליטה בהפועל תל אביב, הוסיף בחשבון האישי שלו בטוויטר על החלטת הפועל תל אביב שלא להתייצב למשחק: "היחס לאוהדי הפועל חצה כל גבול של סבירות או הגינות. המשטרה שתפקידה לספק שירות של שמירה על הסדר הופכת את עצמה לשחקן שמייצר את הבעיות במקום לפתור אותן. הפועל לא תעלה לשחק היום, הספורט שייך לאוהדים".

בנוסף, אבי זידנברג, נשיא הפועל תל אביב שמחזיק ב-30 אחוז מהקבוצה, קרא להפועל ירושלים להחרים את גמר גביע ווינר ביום ראשון: "אין למשחק שום ערך ספורטיבי בתנאים הנוכחיים. אל תשחקו כנגד קבוצה שמזלזלת בכבוד של הספורט והגיעה כביכול לגמר. בואו נמשיך את המומנטום ונעשה שינוי מתואם בין כל הקבוצות והקהלים כדי להגיע לדבר הנכון לספורט הכדורסל ולספורט בכלל. אנחנו לא פוליטיקאים, אנחנו כולם אנשי ספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully