וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרבי פוצץ: הפועל ת"א תיענש, מכבי ת"א עלתה לגמר גביע ווינר

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 22:20

ערב עגום לכדורסל הישראלי, כאשר הפועל תל אביב סירבה לעלות לחצי הגמר: "מבחינת המשטרה, כולם עבריינים בפוטנציה". גינת: "הספורט לא רלוונטי בלי הקהל, נמאס". הצהובים ישחקו בגמר בראשון מול הפועל ירושלים, שתמכה באדומים: "הכדורסל שייך לאוהדים"

אוהדי הפועל תל אביב כדורסל מחוץ לאולם היכל קבוצת שלמה/לירון מולדובן

מהומות הענק מחוץ לדרבי התל-אביבי בכדורגל ביום שלישי, בנוסף למידע מודיעיני שהתקבל במשטרה, הובילו לכך שלא מעט חששות ושמועות עלו בשעות האחרונות. למרות הודעות מוקדמות והכנה של המשטרה למשחק שעות לפני כן עם הודעה להקדים את ההגעה לאולם, כוחות האבטחה איחרו, השערים נפתחו מאוחר ודרישות המשטרה מהקהל של הפועל תל אביב להציג תעודות זהות בכניסה, גרמו למועדון האדום להודיע: "לא נעלה לשחק". שריקת הפתיחה נשמעה, אך שחקני הפועל לא היו על הפרקט והמנהלת הודיעה: "הפסד טכני - בראשון הפועל ירושלים תפגוש את מכבי תל אביב בגמר גביע ווינר".

21:30

תמיכה נוספת לה זכתה הפועל תל אביב הגיעה מכיוונה של הפועל ירושלים, יריבתה של מכבי תל אביב בגמר ביום ראשון, שצייצה: "הכדורסל שייך לאוהדים". גם מועדון הכדורגל של הפועל ירושלים הביע תמיכה עם הציוץ "אוהדי ספורט - לא עבריינים".

21:20

הצהובים קיוו להתחיל אימון על הפרקט מול הקהל הצהוב שעודד, אך האורות באולם כבו.

21:15

המשחק היה אמור להתחיל ושריקת הפתיחה הייתה גם הסיום כששחקני מכבי הודו לקהל הצהוב שנכנס לאולם. במקביל, שחקני הפועל תל אביב יצאו עם אנשי המועדון לאוהדים שמחוץ לאולם והודו להם. המנהלת הודיעה שגמר גביע ווינר יתקיים ביום ראשון בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב.

הפועל ירושלים עומדת לצדה של הפועל תל אביב

עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב. לירון מולדובן
ניסה להעביר אימון. קטש/לירון מולדובן

21:12

שלומי פרי, מנכ"ל מנהלת הליגה: "אני לא חושב שיכולנון לעשות משהו אחרת. למשטרה היו הוראות מפורשות, אוהדי הפועל תל אביב סירבו לעמוד בתקנות ובהוראות והקבוצה החליטה לא להופיע. אני לא רואה שום דבר שיכולנו לעשות אחרת. זה הפסד טכני להפועל תל אביב מבחינתו וביום ראשון ייערך גמר גביע ווינר בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים. יש פה נזק כלכלי עצום למנהלת ויהיו לכך השלכות, חוץ מזה שיש גם קנס כספי לקבוצה שלא מופיעה למשחק. זה ערב עצוב, אבל זה מה יש".

20:52

המנהלת הוציאה הודעה להפועל תל אביב לפיה אם לא יעלו לפרקט, יהיו לכך השלכות: "לאחר שהודעתם שאין בכוונתכם לעלות לשחק בחצי גמר גביע ווינר הערב בהיכל שלמה בתל אביב, אנו מוצאים לנכון להבהיר: לעשיית הדין העצמי על ידיכם תהיינה השלכות. ראשית, אתם תפצו כל נזק שייגרם. לרבות (אך לא רק) השבת כספים לרוכשי הכרטיסים, נזקים לטוטו-ווינר (ככל שיידרשו), נזקים לגוף הטלוויזיה המשדר (ככל שיידרשו), נזקים לנותני חסות (ככל שיידרשו), עלויות הפקה ושיטור, וכל נזק אחר ללא יוצא מהכלל. בנוסף, קיים היטל תקנוני למקרה של איום באי התייצבות למשחק, ושל אי התייצבות בפועל. מעבר לכך, לעשיית הדין העצמי ואי ההתייצבות מצדכם עלולה גם להיות השלכה משמעתית. אמנם למנהלת אין סמכות תביעה או הכרעה בעניינים משמעתיים (המסורים למוסדות איגוד הכדורסל), אך מומלץ כי תקחו בחשבון גם עניין זה. אנו ממליצים כי תשקלו את החלטתכם מחדש, ותתעשתו בהקדם. שריקת הפתיחה נועדה להישמע ב-21:15. הנכם נדרשים להתייצב למשחק ללא כחל וסרק".

אוהדי הפועל תל אביב מחוץ לדרייב אין לפני הדרבי בחצי גמר גביע ווינר. לירון מולדובן
המשחק לא נערך בלעדיהם. אוהדי הפועל מחוץ לאולם/לירון מולדובן
שוטרים רבים מחוץ לדרבי התל אביבי. לירון מולדובן
שוטרים רבים מחוץ לדרבי התל אביבי/לירון מולדובן

20:50

מפקד מרחב ירקון, תנ"צ איתן מנשה, על התגובה של הפועל והאירועים מחוץ לאולם: "נערכנו כמו לכל משחק. החל משעות הצהריים החלו להגיע ידיעות מודיעיניות שאותם 90 מורחקים שהיו בבלומפילד היו מגיעים למשחק הערב. ביקשנו לבדוק את כל מי שנכנס למשחק. עשינו פעולות לזיהוי אנשים. אנחנו יודעים שיש פה אנשים שלא צריכים להיות כאן. זה לאו דווקא להראות תעודת זהות, יכול להיות גם לומר לנו אותו בעל פה".

על האפשרות של ביטול המשחק וניהול האירוע: "אני אחראי לשלום הציבור. מעדיף להסביר עכשיו מאשר שלא יהיה אירוע. יש פה קבוצה נוספת שמרביתה נכנסה עם תעודות זהות. זה לא הדעפה לקבוצה אחת על פני אחרת. שוחחתי עם נציגי האוהדים וביקשתי פתרון אחר, לא הייתה לו תשובה. הדרך היחידה הייתה לבקש תעודות זהות".

20:46

מתן קפלן, מנכ"ל הפועל תל אביב, יצא מהאולם והסביר על ההתרחשויות היום: "מהבוקר הבנו שהאירוע היום לא יהיה אירוע ספורט. זה התחיל מהודעות שקיבלנו בשעה מוקדמת שהמשטרה החליטה לסגור את יציעים 1 ו-3 אחרי שמכרו אליהם כרטיסים. לשאלה לאן עוברים האוהדים לא קיבלנו תשובות. מפקד המחוז הגיע ב-16:00 בבהילות לפתוח את היציעים. אחר כך הבנו שהתנאים של האוהדים במשחק יהיו קשים - שלא מבטיחים להם לשתות או לצאת לשירותים במהלך המשחק, זה לא מקובל עלינו. ביקשו מאיתנו להודיע שהאוהדים יגיעו ב-18:00, השערים נפתחו רק ב-18:45. נוצר תור ענק, כי המאבטחים לא הגיעו בזמן. התחילו בדיקות קפדניות על ידי המשטרה. היו יכולים לנהל מבחינתם את האירוע ב-5 שעות".

קפלן המשיך והודיע: "הבנו שאין פה אירוע ספורט והחלטנו לא לשתף פעולה ולא לשחק. אנחנו מאוד מקווים שהמהלך הזה שלנו יגרום לכל מי שמעורב בניהול הכניסה לאוהדים לאצטדיונים והמיתוג של אוהדים כעבריינים יצטרך להשתנות".

קפלן על תגובת שר הספורט: "בדרבי בכדורגל עמדתי כמו אוהד במשך שעתיים. אם שר הספורט חושב שזה סביר לעמוד שעתיים בתור למשחק, הוא לא בכיוון. הוא דוחף את המשטרה לנקוט בגישה קשה נגד האוהדים, ובזמן שהוא עושה את זה הוא פוגע באוהדי הספורט".

ארי שטינברג, יו"ר מנהלת הליגות אמר בקצרה: "יום עצוב לספורט הישראלי, אין פה צדיקים. אם יהיה משחק? לא יכול להבטיח שכן".

20:24

אם הפועל תל אביב לא תעלה לשחק, מכבי תל אביב תעלה לגמר בראשון נגד הפועל ירושלים. לא ברור כיצד הפועל תל אביב תוענש, אך מלבד העמדה לדין על אי הופעה למשחק, ייתכן שתוגש נגד הקבוצה תביעה על נזקים כלכליים.

20:19

שר התרבות והספורט מיקי זוהר יצא בהודעה על האירועים מחוץ לאולם: "‏הודעת הפועל תל אביב בכדורסל היא לא פחות מגיבוי להמשך האלימות. פשוט חבל. התנהלות המשטרה מול האוהדים אינה מגיעה מחלל ריק, הדברים נעשים עקב מידע מודיעיני שמראה סכנה ממשית לחיי אדם ובמקום לגבות את השמירה על הסדר הפועל תל אביב בוחרת לפחד מאוהדים אלימים".

20:15

למרות ההודעה, אם יאושר בקרוב להכניס את הקהל לפי התנאים שנסגרו מראש, ההערכות במנהלת הליגה הן שהפועל תחזור בה. נכון לעכשיו, אין שינוי בעמדת המשטרה. במקביל, מכבי תל אביב עלתה לפרקט לחימום לקראת המשחק שעדיין בספק שישוחק הערב, לקול תשואות הקהל.

20:00

הפועל תל אביב הוציאה הודעה והכריזה כי בעקבות דרישות המשטרה מהאוהדים "אין טעם לעלות לשחק הערב". לפי אנשי המועדון, איחור המאבטחים ודרישות המשטרה מהאוהדים להציג תעודות זהות גרמו להם להודיע לשחקנים לא לצאת לחימום מחדרי ההלבשה. ההחלטה התקבלה בתיאום עם יו"ר המועדון, רמי כהן, ועם עופר ינאי, בעלי השליטה במועדון.

אוהדי מכבי תל אביב עוברים בדיקות בכניסה לדרבי נגד הפועל תל אביב בכדורסל. לירון מולדובן
גם הקהל הצהוב התעכב מחוץ לאולם/לירון מולדובן

19:30

הקהל האדום התיישב במחאה מחוץ לאולם בשירה נגד כוחות האבטחה והמשטרה.

18:40

אחרי איחור של המאבטחים במקום, החלה כניסת האוהדים לאולם, אך בצורה איטית נבלמה עם דרישות של המשטרה להציג תעודות זהות במקום. אוהדים צעירים רבים עוכבו בשל שלא היה להם תעודת זהות במקום או שאינם בגיל בו יש להם תעודת זהות ותורי הענק החלו לגדול אף יותר עם הקפאת כניסת הקהל לאולם.

אוהדי הפועל תל אביב. פרטי, מערכת וואלה
השערים נפתחו באיחור, תורים ארוכים השתרכו/מערכת וואלה, פרטי

18:00

הפועל תל אביב הודיעה לאוהדי הקבוצה להקדים את ההגעה למשחק ולהגיע לאולם כבר בשעה 18:00. בזמן הזה החלו להגיע אוהדים והמתינו לכניסה לאולם. כחלק מההיערכות למשחק, הפועל תל אביב הודיעה כי ליציע מספר 1 ייכנסו 342 אוהדים בלבד - ככמות הכרטיסים שנמכרה ליציע זה - אך המשמעות היא שמספר שורות יישארו ריקות. בנוסף, בהוראת משטרת ישראל נאסרה הכנסת מצתים ומטענים ניידים לתחומי האולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully