וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד תחנת חיפה: "מה שקרה בסמי עופר זו עבריינות לשמה"

סגן ניצב חיים אזרד סיפר בתוכנית הספורט של 103fm על פצצות התאורה והאבוקות במשחק בחיפה: "המסוכנות הייתה גבוהה, יש לי סמכות להפסיק את המשחק אם יש סכנה ביטחותית כזאת. לא היה צפי שזה יקרה וזו אחריות שלנו"

מחוץ לקווים, 28.9/עריכת וידאו: נועה לוי

אחרי ה-1:1 בין מכבי חיפה לבני סכנין אתמול (רביעי), התעסקו בעיקר באירוע שהיה במהלך המשחק כשעשרות פצצות תאורה נורו מעל אצטדיון סמי עופר, כשחלקן נפלו לתוך האצטדיון וחלקן גרמו לשריפות מחוצה לו. בנוסף, אבוקות הודלקו ביציע הצפוני וביציע הדרומי, במה שהמשיך את הימים המתוחים בין אוהדי הכדורגל הישראלי לכוחות המשטרה והאבטחה אחרי אירועי הדרבי התל אביבי. סגן ניצב חיים אזרד, מפקד תחנת חיפה, סיפר לתוכנית הספורט של 103fm על האירועים מאתמול בחיפה.

"זו אחריות מלאה שלנו. לקראת סיום המשחק כמה חבר'ה שיגרו פצצות תאורה ידניות, בחסות הבניינים ליד ירו קרוב ל־20 פצצות לתוך האצטדיון", סיפר סגן ניצב אזרד. "הכוחות שהיו בחוץ טסו למקום, זיהו את הרכב שניסה להימלט, והאופנועים עצרו אותו. ברכב נתפסו פצצות תאורה נוספות, והחבר'ה הללו נעצרו ונכלאו. אנחנו מאשימים אותם בהצתה, בשימוש פחזני באש ובשימוש בפירוטכניקה, יכול להיות עונש מאסר בפועל".

אזרד הוסיף ואמר: "כאשר מדליקים אבוקות בתוך היציעים, אנחנו עוצרים ולא תמיד עולים לבית משפט, מפעילים את הסמכויות שלנו ומרחיקים את האחראים מהמרגשים. במקרה הזה עלינו לבית המשפט, הוא שחרר אותם, עלינו לערעור במחוזי והוא האריך את המעצר עד מחר. נמשיך לחקור אותם. אנחנו עושים בידוקים, קשה מאוד לבדוק 30 אלף איש אחד אחד. כשמציבים מגנומטרים, צריך לחשב הכל. זה זמן לעבור ולחץ שנוצר בשערים".

האזינו לשיחה עם מפקד תחנת חיפה, סנ"צ חיים אזרד, על האירועים במשחק של מכבי חיפה

אוהדי מכבי חיפה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"היה יכול ליפול לתוך יציע עם ילדים"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לסיום, הבהיר: "לפני כל משחק עושים הערכת מצב מודיעינית, במשחק של אתמול לא היה שום צפי. אנחנו תופסים הרבה, אתם מכירים את מה שלא תפסנו. אנחנו לא מגיעים למאה אחוז לצערי. אם יש סכנה בטיחותית, יש לי סמכות להפסיק את המשחק. המסוכנות הייתה גבוהה, והרשלנות מצדם הייתה גבוהה. זו עבריינות לשמה, זה היה יכול ליפול לתוך יציע עם ילדים. אם לא יפסיקו אם זה, לדעתי זה יקרה יום אחד. אנחנו באמת עובדים קשה כדי לתפוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully