וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות אירוח הטורניר: מארחות יורו 2028 ישתתפו בשלב המוקדמות

הסכם שידור בין אופ"א לגוף תקשורת בריטי יאלץ את ארגון הכדורגל לשתף את אנגליה, אירלנד, סקוטלנד, ויילס וצפון אירלנד, שצפויות לארח את אליפות אירופה, בבתים המוקדמים ולא רק דרך העפלה אוטומטית

מחוץ לקווים, 18.9/עריכת וידאו: זיו שטיינר

ההכרעה לגבי זהות מארחות טורניר יורו 2028 תגיע רק ב-10 לאוקטובר, אך נראה כי המרוץ הפך לחד ראשי אחרי שההצעה המפתה מצד האי הבריטי עם אנגליה, צפון אירלנד, סקוטלנד, ויילס ואירלנד שהתווספה לרשימה, הוציאה כמעט בוודאות את טורקיה מהתמונה. בנוסף לכך, איטליה צפויה להגיש הצעה יחד עם הטורקים הצעה לאירוח משותף של יורו 2032, כאחת ההצעות החזקות ביותר שעשויות להתקבל מבין המועמדות האפשריות.

חגיגת הכדורגל של אליפות אירופה ככל הנראה תגיע לבריטניה, אך הפעם עם שינוי במסגרת מוקדמות הטורניר. בכל פעם, וכך גם במוקדמות הטורניר הקרוב שייערך הקיץ בגרמניה, המארחת לא לוקחת חלק בשלב המוקדמות, כאשר את פגרת הנבחרות היא ממלאת עם משחקי ידידות, אותם משחקים שבין היתר, גרמו לפיטורים של הנסי פליק עם 4:1 ליפן בפגרה האחרונה.

במוקדמות יורו 2028, על אף האירוח של אנגליה והמדינות השכנות, הן יאלצו לקחת חלק בשלב המוקדמות כחלק מעסקת טלוויזיה של אחת מחברות התקשורת הגדולות יחד עם אופ"א, בה החברה קנתה את זכויות השידור למשחקים של נבחרת אנגליה ליורו 2024, 2028 ומונדיאל 2026.

עוד בכדורגל עולמי

שחקני נבחרת אנגליה בוקאיו סאקה, הארי קיין חוגגים. רויטרס
צפויים לשחק גם במוקדמות, על אף אירוח הטורניר. קיין וסאקה/רויטרס

במסגרת ההסכם, כל המארחות של הטורניר ב-2028 יקחו חלק בשלב המוקדמות, כאשר במידה ונבחרת מארחת לא תצליח להעפיל דרך שני המקומות האוטומטיים בבתים, הן יקבלו עדיפות של מקומות שמורים על בסיס 2 מקומות פנויים שישמרו. כך, יוכל להיווצר מצב היפוטתי בו נבחרת מארחת אחת לא תעפיל בצורה חריגה ליורו, על אף שהיא תארח אותו.

שחקני נבחרת אירלנד חוגגים. GettyImages
אחת המארחות תיפגע מההסכם? נבחרת אירלנד/GettyImages

אליפות אירופה ב-2028 תתחיל ב-15 ביוני של אותו קיץ ותסתיים ב-15 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully