וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין השלושה: הוואקום שהותירו שחקני ההכרעה בקבוצות הגדולות

בתוך שלושה חודשים בדיוק איבדה ליגת העל שלושה מספקי המספרים המרכזיים שלה, שהיו אחראים ליותר מ-30 אחוז מהשערים של מכבי חיפה, מכבי תל אביב והפועל באר שבע. השאלה מי תהיה אלופה עשויה להיקבע במידה רבה על ידי מי שינסו להיכנס לנעליים שלהם

תקציר: בני ריינה - הפועל באר שבע 1:1/ספורט1

בחלק הראשון של עונת 2021/22, עומר אצילי ורמזי ספורי ניהלו תחרות צמודה על תואר השחקן הטוב בליגת העל. בפברואר הצטרף למירוץ מועמד חדש מטעם מכבי תל אביב, ג'ורג'ה יובאנוביץ', שכבש את הליגה בסערה.

שנתיים חלפו, והשלושה שסיפקו מספרים מרשימים לאורך התקופה, כבר נמצאים רחוק מאיתנו. בתוך שלושה חודשים, שלושה מספקי הסטטיסטיקות הבולטים של הליגה שלנו עברו ליעדים אחרים. זה החל עם אצילי, ב-14 ביוני עבר רשמית לאל עין מאיחוד האמירויות; נמשך עם יובאנוביץ' שנמכר ב-17 באוגוסט לפ.צ באזל; והושלם אתמול (חמישי), בדיוק שלושה חודשים אחרי אצילי, עם מעברו של רמזי ספורי לאנטליאספור הטורקית.

עם עזיבתם, נוצר ואקום אצל שלוש הקבוצות הגדולות של הכדורגל הישראלי. בקירוב, אצילי, יובאנוביץ' וספורי היו אחראים ל-30 אחוז מהשערים של מכבי חיפה, מכבי תל אביב והפועל באר שבע בשנתיים האחרונות - בכיבושים או בישולים.

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
מכבי חיפה זקוקה ליותר משחקן אחר כדי לספק מספרים כאלה. אצילי/מאור אלקסלסי

עד כמה הם היו משמעותיים? זה מתחיל באצילי, כמובן. 97 שערים שכבש או בישל ב-127 הופעות בכל המסגרות - זהו המאזן האדיר של אצילי במדים הירוקים. בממוצע, הוא היה מעורב בשער כל 94.5 דקות. אם בעונת 2021/22 חשבנו ש-28 שערים ו-14 בישולים ב-51 משחקים הם סטנדרט שאי אפשר לעמוד בו, הגיעה העונה שעברה והוכיחה שאצילי מסוגל אפילו ליותר. הוא אמנם כבש פחות שערים (25) ובישל מספר זהה (14), אבל כבש או בישל בקצב מהיר יותר (מעורבות בשער כל 89.7 דקות, לעומת 94.4 בעונת 2021/22), והיה אחראי ישירות ללא פחות מ-35% מהשערים של הקבוצה בכל המסגרות (לעומת 34% בעונה לפני כן).

יובאנוביץ' אולי לא הגיע לרמת דומיננטיות כזו, אבל סיפק מספרים כמו מכונה. החלוץ הסרבי היה מעורב ב-41 שערים ב-64 הופעות במדי מכבי תל אביב ובחצי העונה הראשונה שלו בקבוצה, הצהובים היו תלויים בו כמעט באופן אבסולוטי. את עונת 2021/22, בה הצטרף לצהובים רק בפברואר, הוא סיים עם מאזן של 12 שערים ו-3 בישולים. למעשה, הוא היה אחראי ישירות ללא פחות מ-42.8% מכלל השערים של מכבי תל אביב באותה עונה. הגעתו של ערן זהבי בעונה שלאחר מכן, הפחיתה מן הסתם את התלות אבל יובאנוביץ' עדיין היה חתום על 22 שערים ו-5 בישולים בכל המסגרות, והיה מעורב בשער כל 127 דקות. לצורך העניין, בעונה החולפת יובאנוביץ' עדיין היה חתום על כמעט 30% מהשערים של הצהובים.

עוד בוואלה!

צ'יפ סטייל מסי: צפו בשער של עומר אצילי במדי אל עין

לכתבה המלאה
ג'ורג'ה יובאנוביץ', שחקן מכבי תל אביב. מאור אלקסלסי
באנקר ברחבה. יובאנוביץ'/מאור אלקסלסי

ספורי לא היה פחות קריטי להצלחה של הפועל באר שבע. את עונת השיא שלו הוא סיפק ב-2021/22 עם 13 שערים ו-10 בישולים ב-43 משחקים בכל המסגרות, כשהוא כובש או מבשל בממוצע כל 116 דקות, ואחראי (בבישול או בכיבוש) ל-30 אחוז מהשערים של הקבוצה. בעונה החולפת ספורי סיפק מספרים קצת פחות טובים, אבל בכל זאת הגיע ל-10 שערים ו-4 בישולים, ועשה זאת בהרבה פחות דקות אחרי שסבל מפציעות לא פעם במהלך העונה. בסך הכל, הוא היה מעורב בשער כל 115 דקות - ממוצע טוב יותר אפילו מעונת השיא שלו ב-2021/22.

מה יהיה ביום שאחריהם? מכבי חיפה בונה על המשך ההתקדמות של פרנזי פיירו שפתח את העונה בכושר מסחרר, ומצפה מדיא סבע לקחת צעד קדימה גם בכל הקשור למעורבות בשערים. גם ליאור רפאלוב צפוי לשאת בנטל. למכבי תל אביב יש את שחקן ההכרעה האולטימטיבי בדמותו של ערן זהבי, אבל בגילו גם הוא יזדקק לסיוע. מילסון שפתח את העונה עם שני בישולים ושער בליגת העל, מסתמן כחלק מהפיתרון.

שחקן הפועל באר שבע רמזי ספורי. דני מרון
ספק אם יש לבאר שבע תחליף ראוי. ספורי/דני מרון

ובאר שבע? לכאורה, לברדה אין כרגע מועמדים טבעיים להיכנס לנעליו של ספורי. רותם חטואל יודע לספק מספרים, אבל עדיין לא חזר לעצמו מהפציעה; לפחות בינתיים, הזרים שהצטרפו לא נראים תכליתיים במיוחד ליד השער; איתמר שבירו שעשוי לחזור למועדון נעוריו בקרוב, יוכל לסייע בתחום, אבל שחקנים נוספים יצטרכו להרים לא רק את היכולת, אלא גם את המספרים.

כך או כך, נראה שזהות האלופה עשויה להיקבע במידה רבה על ידי מי שינסו למלא את הואקום שהותירו אצילי, יובאנוביץ' וספורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully