וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל אלברמן: "נותנים לעצמנו ציון גבוה על השגת המטרות"

14.9.2023 / 13:41

המנהל המקצועי של מכבי חיפה ערך מסיבת עיתונאים ארוכה: "אולי שרפנו קצת זמן על שחקנים שמשכו אותנו בחלון ההעברות", "אנחנו במקום טוב עם חלאילי, שואו ושימיץ' משתלבים מצוין", "היום כבר מקבלים בטבעיות את המינוי של דגו"

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 1:2 על הפועל ירושלים/ספורט1

המנהל המקצועי של מכבי חיפה גל אלברמן והמנכ"ל איציק עובדיה ערכו היום (חמישי) מסיבת עיתונאים לרגל סיכום חלון ההעברות ולקראת השנה החדשה שבפתח. ביום ראשון (20:00, ספורט2) תשוב האלופה מפגרת הנבחרות לליגת העל ותתארח אצל מכבי פתח תקוה ובעוד שבוע בדיוק תפתח את דרכה בשלב הבתים של הליגה האירופית, כשתתארח אצל רן החזקה.

גל אלברמן, המנהל המקצועי של מכבי חיפה. שלומי גבאי
"אולי שרפנו קצת זמן על שחקנים שמשכו אותנו". אלברמן/שלומי גבאי

אלברמן עסק בעניינים המקצועיים.

על ענאן חלאילי: "מבחינתנו כמועדון העדיפות היא שלשחקנים לא יהיו סעיפי שחרור. זאת האסטרטגיה על מנת להחתים שחקנים, זה לא בהכרח אומר שאם לשחקן יש סעיף שחרור הוא יממש אותו. לאורך הדרך אנחנו רואים שנעשים שינויים בתנאים של השחקן. זה לא סוד שמועדוני כדורגל מעדיפים להימנע מסעיפי שחרור, כדי להיות בשליטה מלאה. אנחנו במקום טוב עם ענאן, יש דיונים טובים. הוא הופיע בסך הכל פעם אחת בקבוצה הבוגרת בליגה. כמובן שאנחנו רוצים להפיק ממנו תועלת בטווח הקצר, שנהנה ממנו אחרי הרבה שנים שגם הוא חיכה וגם אנחנו. הוא כישרון יוצא דופן. המחשבות הן חיוביות. נמצא איזשהו פיתרון שמצד אחד נספיק ליהנות ממנו, ומנגד לא נעמוד בדרכו - כמו שהמועדון ידע לעשות בעבר".

על השוער ניית'ן בקסטר: "היה מו"מ, הוא עבר בדיקות וברגע האחרון הוא החליט שהוא משהה את החתימה. עם כל הכבוד לנו, אין לנו יכולת לחתום במקומו. כנראה שהוא קיבל הצעה אחרת".

על חלון ההעברות: "אני חייב להיות אמיתי ולומר שהדברים לא הסתדרו בלוחות הזמנים אליהם שאפנו. בראייה לאחור יכול להיות שהיינו צריכים לקבל החלטות בנקודות זמן אחרות, אולי שרפנו קצת זמן על שחקנים שמשכו אותנו. אין בהכרח חפיפה בין מועדונים כמו מכבי חיפה, שמתחילים את העונה מאוד מוקדם, למועדונים שלא משתתפים במפעלים אירופיים. הרבה פעמים קבוצות, לא רק אנחנו, מתקשות לסנכרן את הזמנים הללו. יכול להיות שקצת בזבזנו זמן יקר במהלך החלון הזה, וזה לא סוד. נפיק את הלקחים".

על ג'וש כהן: "עשינו איתו מספר בדיקות, הוא ביקש לכבד את הרצון שלו לקחת את הזמן ולחפש אופציות אחרות. חזרה לישראל לא רלוונטית מבחינתו כרגע. כשהבנו שלוחות הזמנים לא מסתדרים, החלטנו ללכת על אופציות אחרות. אנחנו במקום אחר, יש לנו שני שוערים שאנחנו מאוד שלמים איתם".

מסאי דגו, מאמן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
אלברמן: "מסאי התאקלם בצורה מאוד משכנעת ומהירה"/מאור אלקסלסי

על מסאי דגו: "חיפשנו שותף, כדורגל זה משחק קבוצתי וגם בהנהגה זה משחק קבוצתי, אלה יסודות שברק בכר הניח. מסאי נכנס בצורה יפה. המעורבות שלי מאוד דומה לרמת המעורבות שהיתה לי עם ברק. כאן, בגלל חוסר הניסיון של מסאי בקבוצה עם פרופיל גבוה, אני יותר נמצא לצידו. הוא עשה את שלב ההתאקלמות שלו בצורה מאוד משכנעת ומהירה. הורמו הרבה גבות, אבל היום זה מתקבל בצורה טבעית ואנחנו שמחים".

על האתגר שבניהול הסגל: "בחודש מאי ישבתי כאן ואמרתי שאני מבין שיהיו הרבה הצעות להרבה שחקנים. ברגע שקבוצה ישראל עוברת תקופה כל כך מוצלחת, השחקנים שלה מייצרים עניין. אנחנו מקבלים המון הצעות, לא הכל מתפרסם. לצד שחרורים של שחקנים כאלה ואחרים, היה לנו מאוד חשוב לשמור גרעין חזק ויציב. זה לא רק סק, יש שחקנים נוספים. הפעם האחרונה קבוצה זכתה באליפות רביעית ברציפות היתה אי שם בשנות השישים. אנחנו נותנים לעצמנו ציון גבוה על העמידה במטרות שהצבנו לעצמנו. אנחנו תמיד מנסים לשבור את תקרת הזכוכית, זו המהות של המועדון".

על הליגה האירופית: "כשקיבלנו את הגרלת ליגת האלופות בעונה הקודמת כולנו מאוד חששנו, אבל בסוף היינו רלוונטיים לעלות מהמקום השלישי. הפתעות תמיד קורות, הכל יכול לקרות".

על לורנצו שימיץ' ושואו: "ההשתלבות שלהם מצוינת, לשניהם יש אופי מאוד נוח. יש שחקנים שלוקח להם יותר זמן וכאלה שלוקח להם פחות זמן, סק הוא דוגמה. ברמה הפרקטית המדד יהיה במשחקים עצמם".

איציק עובדיה, מנכ"ל מכבי חיפה. שלומי גבאי
"התרגלנו לפגיעה הכספית בבת הדין, אבל לא נתרגל לפגיעה הספורטיבית". עובדיה/שלומי גבאי

איציק עובדיה דיבר בהרחבה על ענייני הקהל והעונשים.

על הכרטיסים לליגה האירופית: "אנחנו בשלבים סופיים של מכירת מנויים לליגה האירופית, 98 מהאוהדים חידשו. אחרי החג נפרסם מתווה מבחינת מכירת כרטיסים. אנחנו מצפים למקסם את המקומות האפשריים באצטדיון עבור האוהדים שלנו, בהתאם לניצול המקומות שהקבוצות האורחות מקבלות".

על הורדת הנקודה: "אנחנו מסתכלים על עצמנו, לא על מה קורה מסביב במועדונים אחרים. נושא הענישה נמצא על סדר היום מבחינתנו, ברמה מחמירה. אנחנו צריכים את האחריות של הקהל, שלא יפגע בהיבט ספורטיבי וגם לא בהיבט של סגירת יציעים - זה משהו שמאוד קשה לנו להתמודד איתו".

על הענישה של בית הדין: "לפני הכול, אנחנו מכוונים לענישה שהיא שווה. היה לנו קושי בבית הדין שקבוצות אחרות הועמדו לדין שלא בנסיבות חמורות על מקרים יותר קשים. אמרנו שאנחנו מקבלים בהכנעה שאנחנו נפגעים תדמיתית מההגעה הקבועה לבית הדין. התרגלנו לפגיעה הכספית, אבל לא נתרגל לפגיעה הספורטיבית - צריך להשאיר את הנקודות מחוץ לעניין. הקנסות? הם בגובה של תקציב של חלק מהמועדונים, אבל אני לא רוצה להיכנס לזה - אין מה 'להשוויץ' בזה".

על סגירת יציעים: "העונש הכי קשה שאני נאלץ להתמודד איתו זה כשסוגרים יציע והאוהדים השרופים של מכבי חיפה עוברים להיות ליד האוהדים השרופים של מכבי תל אביב. הייתי מצפה מבית הדין לקבל החלטות יותר בשיקול דעת, יותר ברגישות - כבר אמרתי בדיון שבית הדין מוביל לבעיה. ליבי ליבי עם הפועל תל אביב (שבדרבי האוהדים הקרוב האוהדים השרופים שלה יהיו קרובים לאלה של מכבי תל אביב)".

על היחסים עם הקהל: "מבחינת המועדון ככל שיש מקום להידברות עם אוהדים, הדלת פתוחה. אני שומע, מתייחס, במיילים ואפילו בווטסאפ. אנחנו מגיבים להכול ומנסים לפתור הכול. יהיו מפגשים עם האוהדים, שיח שנועד לשמוע איך אנחנו יכולים לשפר את החוויה שלהם".

על ברק בכר: "בנקודת זמן מסוימת הגיעו אליו הצעות. הוא היה יכול להחליט בעצמו אם הוא ממשיך איתנו או בוחר לשנות מסלול. בשורה התחתונה הוא בחר את המסלול שלו, זה עניין של תפיסה, לא של מו"מ בינינו לבינו. המועדון כיבד את זה, עשינו שיחות אחרונות לבדוק אם יש מקום להמשכיות וברגע שהבנו שלא - התקדמנו".

על מוחמד אבו פאני: "זה לא היה עניין של כסף. הוא רצה לצאת לאירופה, ומהרגע שההצעה הגיעה, הוא פעל בכל דרך כדי להעביר מסר ברור - תנו לי לצאת. היו ניסיונות מצידנו להשאיר אותו במערכת, אבל במקרה הזה זה לא עניין של כסף. אנחנו מכבדים את הרצונות של השחקנים. כשהבנו שאנחנו נכנסים למקום ללא מוצא, אפשרנו לו ללכת. יעקב שחר היה ג'נלטמן ואפשר לעסקה לצאת לפועל למרות שהיו פערים. היתה למוחמד יותר מהזדמנות אחת לשבת איתנו ולדבר על כסף, והוא בחר את הבחירות שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully