וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלר: "היינו חייבים לסמן קו אדום, היה בלתי אפשרי להמשיך עם פליק"

המנהל הספורטיבי הבהיר שלא יישאר כמאמן נבחרת גרמניה אחרי צרפת (ג', 22:00, ספורט4): "האנזי סחב את כישלון המונדיאל. חשוב שנמנה מחליף במהירות". באיירן תיתן הנחה על נאגלסמן, שטרם קיבל פנייה. גונדואן: "הצעירים ביישנים, הם לא באים לידי ביטוי"

צפו בתקציר: נבחרת גרמניה הובסה 4:1 על ידי יפן במשחק ידידות/ספורט1

בעיצומה של סערת פיטורי האנזי פליק פחות משנה ליורו הביתי, ואחרי התבוסה 4:1 ליפן שהביאה לסוף דרכו של המאמן, לנבחרת גרמניה מצפה אתגר משמעותי בדמות מפגש עם סגנית אלופת העולם צרפת, באצטדיון זיגנל אידונה פארק שבדורטמונד מחר (שלישי, 22:00, ספורט4). שני המועמדים המועדפים על ההתאחדות לעמדת המאמן היו יוליאן נאגלסמן ומתיאס זאמר, אך נציגיו של זאמר כבר הבהירו שהוא לא יקח על עצמו את התפקיד. שחקן העבר לא שימש כמאמן ראשי מאז 2005, אך כיום הוא יועצה של הנבחרת כך שהוא כבר חלק מהמערכת. בעשור הקודם היה המנהל הספורטיבי של באיירן מינכן, תפקיד שעוד קודם לכן ביצע גם במנשאפט, וכיום הוא משמש כיועץ בדורטמונד.

בהתאחדות דנים באפשרות למנות את נאגלסמן, אף שטרם נעשתה פנייה רשמית. בכפוף לחוזה שהיה לו בבאיירן מינכן, הבווארים ידרשו מההתאחדות פיצוי עבור המאמן שפיטרו במהלך העונה שעברה. עם זאת, לפי "Sport1" הגרמני אלופת גרמניה צפויה לתת "הנחה" להתאחדות ולבקש סכום מופחת בהשוואה למה שהיו דורשים אם קבוצה כלשהי הייתה חושקת בשירותיו.

יוליאן נאגלסמן, מאמן באיירן מינכן. רויטרס
בנבחרת בונים עליו. יוליאן נאגלסמן/רויטרס

המנהל הספורטיבי של ההתאחדות, רודי פלר שימלא זמנית את מקומו של פליק, הדגיש שמחפשים פיתרון לטווח הארוך ולא "פלסטר" לקראת היורו, כך שמינוי בזק של מאמן כמו לואי ואן חאל אינו נחשב לסביר. כך או כך, האופציה למנות זר היא בעדיפות נמוכה בשל מגבלת השפה והעובדה שזה לא קרה מעולם.

כעת, כל שנותר לראות הוא האם נאגלסמן אכן מוכן לקחת על עצמו את התפקיד. לפי הדיווח, מספר שחקנים מבאיירן מינכן כמו יוזואה קימיך ולאון גורצקה, שנהנו לעבוד תחת נאגלסמן בבאיירן, ישמחו לחדש את שיתוף הפעולה עימו בנבחרת.

בינתיים, פלר ניסה לשדר יציבות במסיבת העיתונאים לקראת צרפת: "לקחתי את תפקיד המנהל הספורטיבי כדי לתמוך בהאנזי אחרי המונדיאל המאכזב. ברור שדמיינו שזה יהיה שונה, אבל היינו חייבים להגיב ליכולת הרעה ולשלושת ההפסדים האחרונים. להמשיך עם האנזי היה בלתי אפשרי בסיטואציה הקיימת, היינו מוכרחים לסמן קו אדום", אמר בהתייחס לפיטורים.

פלר הבהיר כי אין בכוונתו להישאר על הקווים: "המשחק הקרוב הוא חד-פעמי בשבילי. חשוב שנמנה מאמן לאומי חדש במהירות. המטרה העיקרית כעת היא ליצור אופוריה חדשה, עם מאמן חדש זה יתאפשר. האנזי סחב איתו את הכישלון בשלב הבתים במונדיאל. הרגשתי חובה לאמן במשחק ייחודי כמו זה נגד צרפת, אחריו אתמוך במאמן החדש בדיוק כפי שעשיתי עם האנזי. אני לא שמח לקחת את תפקיד המאמן.

עוד בוואלה!

חגיגה כפולה: "פליק פוטר ואנחנו אלופי העולם, יום מושלם להיות גרמני"

לכתבה המלאה
רודי פלר עם קפטן נבחרת גרמניה אילקאי גונדואן. FRANCK FIFE/AFP, GettyImages
ינסה לעשות סדר. רודי פלר עם גונדואן במסיבת העיתונאים/GettyImages, FRANCK FIFE/AFP

המנהל הספורטיבי דיבר על המשבר: "אם נעבוד ביחד, נצליח לתקן דברים ולהיות מוכנים ליורו. קודם כל חייבים לטפל בטעויות ההגנתיות. אי אפשר לומר שאין מאמץ, הנבחרת נתנה הכל, אבל גם עשתה יותר מדי טעויות שאי אפשר לעשות נגד יפן ולא נגד צרפת. הודחנו בשלב הבתים של המונדיאל פעמיים ברציפות, זה ברור שמשהו לא עובד. עם זאת, למרות שכרגע אנשים לא רואים את זה, יש לנו שחקנים יצירתיים בצורה יוצאת דופן. שחקנים מהירים. שחקנים שיכולים לעשות יורו מוצלח בשנה הבאה, כמובן שצרפת היא הפייבוריטית. המטרה היא שנהיה בין חמש-שמונה הנבחרות שידורגו אחרי צרפת".

לגבי מועמדותו של נאגלסמן הוא לא שש למסור פרטים: "איך אני אמור לענות על זה? כמובן שיש רשימת מועמדים שאני לא יכול לחשוף כאן ויוליאן נאגלסמן, כמו רבים אחרים, הוא מאמן ברמה הגבוהה ביותר".

לסיום אמר פלר על גונדואן שישב לצדו: "אילקאי הוא הקפטן שלנו, הוא עשה עבודה נהדרת גם בהפסד ליפן וגם נאם כשנפרדנו מפליק. זה היה נהדר וגם האנזי אהב את זה מאוד".

קפטן נבחרת גרמניה אילקאי גונדואן. Lars Baron, GettyImages
שלח מסר לצעירים. אילקאי גונדואן/GettyImages, Lars Baron

גונדואן עצמו תיאר את המצב אחרי פיטוריו של פליק: "האווירה בנבחרת היא ערבוב של עצב, תסכול ואכזבה. אני אישית מרגיש שאכזבתי את האנזי. הוא תמיד היה מפוקס, מלא מוטיבציה ואנרגיה. כנבחרת לא הצלחנו לתרגם את זה למשהו".

הקשר ניסה להסביר את הסיבות להתרסקות: "נבחרת גרמניה תמיד הייתה חזקה כי היא שיחקה כיחידה אחת. אין ספק שאנחנו חייבים להכיר בטעויות ולתקן אותן. אין בעיות בין-אישיות בנבחרת. יש ביישנות, במיוחד בקרב השחקנים הצעירים, הם לא מצליחים לבוא לידי ביטוי כמו שהם עושים בקבוצות שלהם. חייבים לומר את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully