וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסרביה טוענים ל"תרגיל פסיכולוגי", בנו הגרמני של פשיץ' קרוע

הכל מוכן לגמר אליפות העולם (15:40): גרמניה הקדימה את האימון ובשעה המתוכננת עברה לאימון קליעות בסגל חלקי. המאמן רוצה לנצח את הנבחרת שהוביל לשיאים, בנו מרקו: "אהיה בבעיה אם לא אתמוך בו". בסרביה עודדו: "הנבחרת הראתה שאנו מדינת כדורסל אמיתית"

המהלכים של יפתח זיו בניצחון גרנאדה על באיירן מינכן/מתוך חשבון הטוויטר "Eurozone Basketball"

לראשונה מאז 2006, אז ספרד הביסה את יוון, גמר אליפות העולם בכדורסל יפגיש היום (ראשון, 15:40) שתי נבחרות אירופאיות. מעטים ציפו לראות את גרמניה וסרביה עושות את כל הדרך עד לגמר, אך הגרמנים שעדיין לא הפסידו בטורניר העפילו לגמר ראשון במונדובאסקט בזכות ניצחון על הירואי על ארצות הברית בחצי הגמר בעוד הסרבים התגברו על החיסורים בסגל והציגו יכולת משכנעת מול קנדה בשישי.

במוקד יעמוד מאמן נבחרת סרביה, סבטיסלב פשיץ', שמזוהה מאוד גם עם הכדורסל הגרמני. מעבר לכך שאימן למעלה מעשור בקבוצות שונות במדינה, המאמן בן ה-74 גם הוביל את גרמניה לזכייה היסטורית ביורובאסקט אי שם ב-1993 כשעמד על הקווים. "הזיכרונות שלי מנבחרת גרמניה תמיד טובים", אמר פשיץ', "בימים בגרמניה הגעתי לרמת האימון שלי כיום. שתי הנבחרות הציגו משחק קבוצתי ולשתיהן הגיע להיות בגמר. רציתי שזה יהיה הגמר, שהטובה ביותר תנצח".

פרנץ ואגנר נבחרת גרמניה בכדורסל. GettyImages
"רגע היסטורי לספורט הגרמני". פרנץ ואגנר בניצחון על ארה"ב/GettyImages

גרמניה כמובן מעולם לא זכתה במונדובאסקט, אך גם סרביה טרם זכתה בזהב כמדינה עצמאית. הזכייה האחרונה של יוגוסלביה הייתה ב-2002, כאשר גם אז עמד על הקווים פשיץ'. מי שקרוע במיוחד בין שתי הנבחרות היום הוא מרקו פשיץ', בנו של סבטיסלב. פשיץ' הבן, שמשמש כיום כמנהל המקצועי של באיירן מינכן, עבר עם אביו בגיל צעיר לגרמניה ולמעשה מזדהה כגרמני לחלוטין. הוא שיחק במדינה כמעט על הקריירה ואף זכה בשתי מדליות עם הנבחרת - ארד באותה אליפות עולם ב-2002 וכסף ביורובאסקט 2005.

"זה הרגע היסטורי לכדורסל ולספורט הגרמני, אך גם לספורט האירופאי כולו", אמר מרקו פשיץ', "אני מחזיק אצבעות לשני הצדדים, אבל ברור שהמשפחה מעל הכל. כולנו גאים באבא שלי מאוד, לא היה לו קל בסרביה. אהיה בבעיה גדולה אם לא אתמוך בו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
שחקני נבחרת סרביה ניקולה מילוטינוב, בוגדן בוגדנוביץ'. רויטרס
לא נבהלים מהמלכודות של גרמניה. בוגדנוביץ' ומילוטינוב/רויטרס

בינתיים, בסרביה טוענים כי גרמניה משתעשעת באיזשהו "תרגיל פסיכולוגי" או "טומנת לה מלכודת". השליחים של התקשורת הסרבית לגמר במנילה סיפרו כי בשעה שבה היה אמור להיערך אימון הנבחרת הגרמנית, היו שם רק שישה מחברי הסגל ולאימון קליעות בלבד. אחד מאותם שחקנים אמנם היה הכוכב דניס שרודר, אך שלושה נוספים הם כאלה שגם כך ממעטים לקבל דקות. עם זאת, הכתבים הסרבים הקדימו את הגעתם והבחינו בגרמנים עורכים אימון אינטנסיבי מוקדם יותר מהשעה שתוכננה.

ה"תרגיל" הזה מצטרף לכך שאחרי הניצחון על ארצות הברית, מאמן נבחרת גרמניה גורדון הרברט טען כי הוא כלל לא ידע שסרביה היא זו שניצחה בחצי הגמר שנערך קודם לכן. בגרמניה דווח אגב כי הנבחרת שריינה בר במנילה לאחרי המשחק, והיא תערוך בו חגיגות בין אם תזכה במדליית הזהב ובין אם בכסף.

בתקשורת הסרבית עודדו את הנבחרת שלהם לקראת הגמר ההיסטורי, וכתבו: "היו ספקות אחרי שכמה שמות גדולים נותרו בחוץ, אך ככל שהתקדם הטורניר גדלה האופוריה ואנשים התחילו להאמין שהנבחרת הזו יכולה לעשות משהו גדול. גם האופטמיים ביותר לא ציפו לזה, הנבחרת הראתה שסרביה היא מדינת כדורסל אמיתית ושאין להמעיט בערכה אף פעם. השחקנים הללו הם המתנה הגדולה ביותר של סרביה, שם נרדף לאחדות. אין מחלוקות או מחנות, הם נשארים ביחד לא משנה מה ובגלל זה במקום שבו הם נמצאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully