וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישן והטוב: סרביה ניצחה את קנדה ועלתה לגמר אליפות העולם

המרעננת של הטורניר חלמה על גמר היסטורי, אך האירופאים בעלי המסורת עשו כבוד ליבשת הישנה עם תצוגה נהדרת ו-86:95 משכנע. בוגדנוביץ' ומילוטינוב בלטו בדרך לגמר שני בשלוש האליפויות האחרונות

מערכת וואלה

ניקולה יוקיץ' ויתר על הטורניר? גם ואסילייה מיציץ' לא הגיע? כל אלה לא הפריעו לנבחרת סרביה, שהבטיחה היום (שישי) מדליה עם העפלתה לגמר אליפות העולם בכדורסל אחרי 86:95 משכנע על קנדה. המרעננת מצפון אמריקה הגיעה לראשונה למעמד חצי הגמר וחלמה להמשיך את המסע, אך בעיית העבירות שאליה נכנסו כוכביה סיבכה אותה ואולי גם יום המנוחה הנוסף שהיה לסרבים לפני המשחק השפיע.

בוגדן בוגדנוביץ', מהשחקנים המצטיינים של הטורניר והשם הגדול ביותר בסרביה, אותת לקנדה עם פתיחה נהדרת ויתרון 1:8. הנבחרת של ג'ורדי פרננדס חזרה לתמונה, אך כוכביה שיי גילג'ס אלכסנדר ודילון ברוקס נקלעו לבעיית עבירות מוקדמת ויריבתה ניצלה זאת עד תום בדרך ליתרון דו ספרתי ברבע השני. קנדה אמנם נשארה בתמונה, אך הסרבים היו עם ידם על העליונה לכל אורך הדרך ופתיחה מוחצת לרבע הרביעית סגרה סיפור. קנדה תחפש בקרב על הארד את המדליה הראשונה בתולדותיה, סרביה עם גמר שני בשלוש אליפויות העולם האחרונות.

בוגדנוביץ' נצץ מעל כולם עם 23 נקודות, כשגם ניקולה מילוטינוב הרשים עם דאבל דאבל של 16 נקודות ו-10 ריבאונדים. אוגניין דובריץ' התברר כאקס פקטור עם 16 נקודות בעוד מרקו גודוריץ' הוסיף 12. מנגד בלט אר ג'יי בארט עם 23, דילון ברוקס קלע 16 ושיי גילג'ס אלכסנדר הסתפק ב-15.

מרקו גודוריץ', שחקן נבחרת סרביה חוגג. Yong Teck Lim, GettyImages
אימפריה. גודוריץ' חוגג/GettyImages, Yong Teck Lim
בוגדן בוגדנוביץ', שחקן נבחרת סרביה. Yong Teck Lim, GettyImages
כיכב בדרך לגמר. בוגדנוביץ'/GettyImages, Yong Teck Lim
שחקן נבחרת קנדה אר ג'יי בארט מול שחקן נבחרת סרביה ניקולה מילוטינוב. Yong Teck Lim, GettyImages
קנדה תיאבק על הארד. בארט מול מילוטינוב/GettyImages, Yong Teck Lim
ניקולה יוביץ', שחקן נבחרת סרביה. Ezra Acayan, GettyImages
החוסרים לא הבהילו את סרביה בדרך לעוד פודיום. יוביץ'/GettyImages, Ezra Acayan

מהלך המשחק

רבע 1: בוגדן בוגדנוביץ' פתח נהדר, עם אסיסט לאוגניין דובריץ' שצלף מבחוץ ושלשה משלו שקבעה 1:8. התשובה של הקנדים לא איחרה להגיע, ושתי שלשות צימקו ל-8:7. דילון ברוקס הפך את התוצאה, אך הסתבך בבעיית עבירות כשבדיוק כמו שיי גילג'וס אלכסנדר ודווייט פאוול צבר שתי עבירות ברבע הראשון. הסרבים ניצלו זאת כדי להשיב לעצמם את היתרון עם ריצת 0:11. אחרי עשר דקות, הוליכה סרביה 15:23.

רבע 2: מרקו גודוריץ' המשיך במומנטום עם חמש נקודות רצופות, 21:28 לסרביה. דובריץ' חתם התקפה מתפרצת נהדרת וקבע יתרון דו ספרתי ראשון - 25:35. בוגדנוביץ' הרותח המשיך לקלוע, אר ג'יי בארט החזיר את הקנדים ל-38:33, אך שמונה נקודות רצופות של ניקולה מילוטינוב קבעו יתרון שיא של 12 נקודות. גילג'ס אלכסנדר ספג עבירה שלישית, במחצית עמד היתרון הסרבי על 39:52.

קלי אוליניק, שחקן נבחרת קנדה. Ezra Acayan, GettyImages
מול סרביה זה לא הספיק. אוליניק/GettyImages, Ezra Acayan

רבע 3: ברוקס קלע שתי שלשות בפתיחת הרבע, אך גם ספג עבירה רביעית. חבריו המשיכו למזער נזקים והקטינו ל-59:52. מילוטינוב מצא את דובריץ' עם אסיסט נהדר, לאחר מכן הוסיף סל ועבירה שהגדילו ל-58:68. סרביה חתמה את הרבע עם שתי שלשות קריטיות, ועשר דקות לסיום יתרונה עמד על 63:75.

רבע 4: סרביה החלה את הרבע האחרון בדיוק כפי שסיימה את הקודם. אלכסה אברמוביץ' חטף מגילג'ס אלכסנדר במרכז המגרש וסיים בדאנק, גודוריץ' צלף שלשה מהפינה בדרך ל-63:80. קנדה צמצמה, אך בוגדנוביץ' השיב עם שלשה אדירה - 76:91. בוגדנוביץ' לא ריחם וסגר סיפור עם עוד כמה מהלכים נהדרים, סרביה בגמר עם 86:95 ראוי מאין כמותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully