וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב בלי הזהב: ארה"ב הפסידה לגרמניה בחצי גמר אליפות העולם

אומת הכדורסל תסיים אליפות עולם שנייה ברציפות כשהיא לא על ראש הפודיום אחרי הפסד 113:111 בלתי נשכח. גרמניה נותרה הבלתי מנוצחת היחידה, סרביה מחכה לה בגמר

מחוץ לקווים, 7.9/צילום: מערכת וואלה! עריכת וידאו: זיו שטיינר

את המשחק הזה לא ישכחו זמן רב - לא בנבחרת ארצות הברית, לא בגרמניה, ולא בעולם הכדורסל. בפעם השנייה ברציפות ארצות הברית תסיים את אליפות העולם בלי התואר, זאת לאחר שהיום (שישי) הפסידה לגרמניה 113:111 בתום חצי גמר בלתי נשכח בפיליפינים. גרמניה רושמת את הישג השיא שלה באליפות העולם ותפגוש את סרביה בגמר, בעוד האמריקאים יאבקו מול השכנה מצפון קנדה על מדליית הארד.

המפגש במנילה היה אחד הגדולים שנראו באליפויות העולם האחרונות, עם קצב, איכויות ותוצאה שמזכירים את ה-NBA. גרמניה שרשמה התקדמות גדולה בשנים האחרונות הובילה במרבית שלבי ההתמודדות ובדקות האחרונות אף הוליכה ביתרון דו ספרתי, אך האמריקאים לא הרימו ידיים ואיימו לרשום מהפך מדהים בשניות האחרונות.

פרנץ ואגנר, שנפצע במשחק הראשון בטורניר וחזר רק ברבע הגמר, המשיך להראות שהוא שייך לרמות הגבוהות ביותר עם 22 נקודות. אנדראס אובסט הוביל את רשימת הקלעים של הגרמנים עם 24 נקודות, כאשר גם דניאל תייס (21 נק') ודניס שרודר (17 נק') תרמו לניצחון ההיסטורי.

את האמריקאים ששוב לא עמדו במשימה הוביל אנתוני אדוארדס עם 23 נקודות. הוא זה שהצית את ניסיון הקאמבק של הנבחרת של סטיב קר, אך גם איבד כדור גורלי בדקה האחרונה. סייע לו אוסטין ריבס עם 21 נקודות, מיקאל ברידג'ס קלע 17.

אנדראס אובסט נבחרת גרמניה בכדורסל. GettyImages
לפנתיאון. אובסט/GettyImages
פרנץ ואגנר נבחרת גרמניה בכדורסל. GettyImages
הכוכב של גרמניה הגיע בענק. פרנץ ואגנר/GettyImages
פאולו באנקרו לצד אנתוני אדוארדס נבחרת ארצות הברית בכדורסל. GettyImages
לא האמינו שזה שוב קרה להם. באנקרו ואדוארדס/GettyImages
סטיב קר מאמן נבחרת ארצות הברית בכדורסל. GettyImages
שוב בלי הזהב. הצוות של סטיב קר/GettyImages

מהלך המשחק

רבע 1: אנדראס אובסט צלף פעמיים מבחוץ, גרמניה הענישה גם בצבע בדרך ליתרון 6:12. ארה"ב הזעיקה פסק זמן, אנתוני אדוארס ומיקאל ברידג'ס התעוררו, אך גרמניה המשיכה לייצר נקודות בכל התקפה ושלשה של דניס שרודר קבעה 15:25. הנבחרת של סטיב קר לא נבהלה, אוסטין ריבס קלע שלשה שקבעה 29:29. בסוף הרבע הובילה גרמניה 31:33.

שחקן נבחרת גרמניה פרנץ ואגנר נגד שחקן נבחרת ארצות הברית פאולו באנקרו. רויטרס
חברים באורלנדו, יריבים בחצי הגמר. פרנץ ואגנר ובאנקרו/רויטרס

רבע 2: פרנץ ואגנר שנפצע במשחק הראשון בטורניר וחזר רק ברבע הגמר המשיך להסיר חלודה עם שלשה קשה, ריבס השיב מאותו הטווח ואיזן ל-36:36. מיקאל ברידג'ס נתן לאמריקאים יתרון ראשון, ריבס המשיך עם התרומה הגדולה מהספסל בדרך ל-41:43 אמריקאי. שלשה של ברידג'ס הגדילה ל-43:48, גרמניה עמדה בקצב והפכה עם ריצת 0:9. ארה"ב הפכה בעצמה ובמחצית הובילה 59:60. מדובר במחצית עם הכי נקודות במשחק באליפות העולם מאז 2002, ובחצי הגמר עם הכי הרבה נקודות עד ההפסקה אי פעם.

דניאל תייס, שחקן נבחרת גרמניה. Yong Teck Lim, GettyImages
מככב בגרמניה. תייס/GettyImages, Yong Teck Lim

רבע 3: פתיחה חלומית לרבע השלישי מבחינת גרמניה. פרנץ ואגנר צלף שלשה, דניאל תייס הוסיף במהלך נהדר ו-ואגנר שלח את האמריקאים לפסק זמן כשגרמניה מוליכה 64:70. אדוארדס דהר לדאנק והקטין ל-71:68, שרודר צלף מבחוץ בדרך ל-68:76. אסיסט של אנדראס אובסט סידר לאיזק בונגה שצלף מהפינה, ולאחר מכן הגדיל בעצמו מבחוץ ל-80:89. מוריץ ואגנר, אחיו של פרנץ, קלע שלשה קשה שהחזירה ליתרון דו ספרתי. 84:94 לגרמניה בסוף הרבע.

ג'יילן ברונסון, שחקן נבחרת ארצות הברית. Ezra Acayan, GettyImages
האמריקאים בהלם. ברונסון/GettyImages, Ezra Acayan

רבע 4: ארה"ב העלתה הילוך בהתקפה, אך לא הצליחה לייצר עצירות בהגנה ויוהאנס תימאן קבע 94:106. ריבס הזכיר נשכחות מהמחצית הראשונה, וקלע שלשה קריטית שהקטינה ל-106:99. אדוארדס לקח פיקוד, ואחרי החטאת עונשין פיצה עם שלשה שצימקה ל-106:103. שרודר בלם את הריצה האמריקאית, אך ריבס צימק מנגד ל-108:107 עם ארבע נקודות רצופות. אובסט קלע שלשה מדהימה, בונגה חסם בצד השני ושרודר הגדיל ל-107:113 בדקה האחרונה. בונגה ביצע עבירת תוקף שהעניקה לאמריקאים הזדמנות להתקרב, אך אדוארדס איבד כדור גורלי. ריבס צימק אבל זה לא הספיק, 111:113 מדהים לגרמניה בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully