וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת הכדורגל תיפתח כרגיל: ועד השופטים וההתאחדות הגיעו להסכם

16.8.2023 / 19:11

לאחר משא ומתן של שבועיים בעקבות סכסוך העבודה שהוכרז בייצוג ההתסדרות הלאומית, הצדדים הסכימו על תוספות שכר משמעותיות. זוארץ :"היה חשוב להגיע להסכם ארוך טווח"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 16.8/ספורט1

שבועיים אחרי שועד השופטים של הכדורגל בישראל בייצוג ההסתדרות הלאומית הכריז על סכסוך עבודה, הערב (רביעי) הודיעו יחד עם ההתאחדות לכדורגל כי הושגו הסכמות בנושא ועונת הכדורגל תיפתח כרגיל בליגת העל. הדבר הגיע אחרי שיו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, ושר התרבות והספורט, מיקי זוהר, התערבו במשא ומתן בין הצדדים עד כדי הסכמה.

במסגרת ההסכם, נקבעו תוספות שכר משמעותיות בכל הליגות לכלל חברי איגוד השופטים, כשהתוקף יחל מינואר 2024. בנוסף, עלות ההסכם בין הצדדים עד סוף 2027 עלתה בתוספת של 5 מיליון ש"ח בשנה לכ-20 מיליון ש"ח.

משה בוחבוט יו"ר ועד השופטים: "הבטחנו להביא בשורה לשופטים וקיימנו. לאחר שהשלמנו את המשימה הראשונה העונה של שינוי תקנון המשמעת בנושא אלימות כלפי שופטים, היום אנחנו משלימים את משימת הדגל של הוועד המכהן עם הסכם חדש מול ההתאחדות לכדורגל. אני רוצה להודות לכל השותפים לדרך מההתאחדות לכדורגל ומשרד הספורט ולחברי הוועד שעבדו ימים ולילות להשגת הסכם קיבוצי שמשנה את תנאי ההעסקה של שופטי הכדורגל בישראל בצורה משמעותית לראשונה מזה עשרות שנים".

עוד בכדורגל ישראלי

יואב שמחי יו"ר ההסתדרות הלאומית. צילום - דוברות הסתדרות לאומית, אתר רשמי
הגיעו להסכמות. שמחי/אתר רשמי, צילום - דוברות הסתדרות לאומית

יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית: "אני מודה לצוותי המו"מ, לוועד השופטים, ליו"ר ההתאחדות שינו זוארץ ולשר הספורט מיקי זוהר על התערבותו ותוספת התקציב לטובת ההסכם. שופטי הכדורגל בישראל נמצאים בחזית הספורט ויש להעניק להם את הכלים והאמצעים על מנת להבטיח את שכרם, קידומם המקצועי וביטחונם לאור גילויי האלימות בעונה האחרונה".

שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל: "היה חשוב להגיע להסכם ארוך טווח שיבטיח אופק לצוותי השיפוט, יכולת אמיתית לגייס עתודה שיפוטית ושכר הגון למי שהם חלק כל כך משמעותי בענף. זה היה מו"מ שבו כל הצדדים רואים את הדברים באותו אופן, עובדים יחד כדי להגיע לסיכום ומכבדים זה את זה. אני מודה לשר התרבות והספורט על החשיבות שייחס לנושא ועל תרומתו לפתרון, לנציגי ההסתדרות הלאומית ולוועד השופטים. ההסכם יובא לאישור בישיבת הנהלת ההתאחדות ב-28 באוגוסט".

גיורא ענבר, יו"ר איגוד השופטים: "מדובר בהסכם חשוב ומשמעותי, שיעשה צדק עם השופטות והשופטים שלנו, ויתקן עיוותים של שנים רבות. אני חשבתי ועודני חושב שהשופטים שלנו עושים עבודת קודש, בתנאים לא פשוטים, ומגיע להם לקבל שכר מתגמל והוגן על עבודתם הקשה והמקצועית.
אני מודה ליו"ר הועד משה בוחבוט, ליו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ ולשר הספורט מיקי זוהר שהצליחו להגיע לעמק השווה ולפתור את המשבר. הסכם השכר הקיבוצי המשופר הוא צעד מבורך וראוי בכיוון הנכון!".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר. דני מרון
סייע לתווך את ההסכם. זוהר/דני מרון

מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר, אמר: "במהלך כל המו"מ היה עלינו לעמוד בשתי משימות: האחת לתת מענה לדרישה הצודקת לשיפור תנאי השכר של השופטים/ות ועוזר/ות השופט, בעיקר לשופטי הליגות החובבניות ומחלקות הנוער, והשניה - להקפיד על אי פריצה של תקציב ההתאחדות לכדורגל. הבנת הוועד בראשותו של משה בוחבוט מחד לאיזון הנדרש ומאידך, רצונו של יו"ר ההתאחדות, מר שינו זוארץ, לבצע את התיקון המתבקש ובכך לגרום להעלאת רמת השיפוט בישראל ולהפוך את מקצוע השיפוט לאטרקטיבי בפני צעירות וצעירים, הביאה להסכמה החשובה ולעידן חדש באיגוד השופטים. המו"מ נוהל בכבוד הדדי, דיסקרטיות ובאופן המקצועי ביותר על ידי כל הצדדים, מה שסייע להשגת התוצאה המיוחלת"/

טפר הוסיף: "באופן אישי, אני מבקש להודות למנכ"ל ההתאחדות, מר ניב גולדשטיין, ולגזבר ההתאחדות מר דודי גיל שהיו חלק פעיל ומלא במו"מ וסייעו להוביל להסכם החשוב, למשה בוחבוט יו"ר הוועד ולירון קדוש חבר הוועד שללא עבודתם המאומצת וגישתם החיובית לא היינו מצליחים להגיע להסכם. לשר הספורט מר מיקי זוהר שסייע בפריצת הדרך. ליו"ר האיגוד, מר גיורא ענבר שגיבה וסייע, כמו תמיד, לאורך כל הדרך ובעיקר למר משה (שינו) זוארץ, יו"ר ההתאחדות, שבלעדיו לא היו הצדדים מגיעים להסכמה. שינו הוביל וחתר מרגע כניסתו לניהול האירוע לסיום מהיר וצודק. תודה לכולם ושיהיה לכולנו עונה טובה ומוצלחת."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully