וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו נוקאאוט באגרוף: סיכום הניצחון של מכבי חיפה על סלובן ברטיסלבה

16.8.2023 / 7:35

הסלובקים הזכירו מתאגרף במשקל קל, חסר אונים מול יריב במשקל חצי כבד. הירוקים יכולים לחגוג, אף שניצול המצבים טעון שיפור. דני דבורין מסכם

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 1:3 על סלובן ברטיסלבה במוקדמות ליגת האלופות/ספורט1

אמש (שלישי), כאשר מכבי חיפה הובילה בתום המחצית הראשונה ביתרון של 0:2 על סלובן ברטיסלבה, היה ברור ששום דבר לא ימנע ממנה את העלייה לפלייאוף ליגת האלופות. אמנם המשחק הסתיים בתוצאה 1:3, אבל יהיה נכון לומר שהירוקים החמיצו בו הזדמנות להבקיע לפחות עוד ארבעה שערים!

חיפה הייתה גדולה מאד על הקבוצה הסלובקית, שלאחר 5 הדקות הראשונות, נראתה כמי שאיבדה את כל כוחותיה. שחקניה התקשו לנוע במגרש, ואין ספק שהחום והלחות השפיעו עליהם לרעה. לעומתם העלתה מכבי חיפה הילוך ועשתה על כר הדשא כרצונה. הכדור עבר מרגל לרגל, והחלו גם להיווצר מצבי הבקעה ממשיים. משום מה ההתקפות הרבות והמגוונות שיצרה הקבוצה בזו אחר זו, בארבעים וחמש הדקות הראשונות, הניבו רק שני שערים שהובקעו על ידי פרנזי פיירו ודיא סבע. היה זה מימוש חלקי בלבד ליתרון האיכות הבולט של מכבי חיפה.

אותה תמונה קיבלנו בפתיחת המחצית השניה ורק חוסר ריכוז מנע הבקעה של עוד שער או שניים. כל אותה עת לא הצליחה סלובן למצוא מענה ליתרון האיכות הבולט של בעלת הבית. ניסיונותיה לעשות משהו חיובי, כשלו כישלון חרוץ. כל זאת, לערך, עד לדקה ה- 70. לפתע, כאילו משום מקום, החל בהדרגה שינוי, שבו שחקני סלובן תקפו, ואף הביכו לא פעם את ההגנה הירוקה. הם גילו שהשד לא נורא כל כך, ואף כבשו שער שהדהים את עשרות אלפי הצופים באיצטדיון.

אמנם לא היה בשער הזה כדי לסכן את עלייתה של מכבי חיפה לשלב הבא, בטח לא אחרי השער השלישי שכבש דין דוד בתוספת הזמן. אבל הוא בבחינת חומר למחשבה למאמן מסאי דגו. זו בוודאי גם הוכחה לכך שבשום פנים אין להוריד את הרגל מהדוושה, אף לא לרגע. כי כל עוד אתה היוזם, ישנה חשיבות עליונה להגדלת היתרון, בתוצאה שתוציא לגמרי את הרוח ממפרשי היריבה. כידוע, על הברזל ממשיכים להכות בעודו חם.

צ'ארון שרי, פרנזי פיירו, שחקני מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
מימוש חלקי בלבד של היתרון. פיירו ושרי/מאור אלקסלסי

הכל על ההעפלה של מכבי חיפה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בסך הכל, אין לי כל ספק שאלופת ישראל ראויה לעלייתה לשלב הפלייאוף, שיחל בשבוע הבא, מול יאנג בויז, בחיפה. מכבי חיפה עשתה את שלה, ושני ניצחונותיה, בחוץ ובבית, מדברים בעדם. קבוצת סלובן ברטיסלבה לא מצויה באותה רמת איכות. היא דמתה למתאגרף במשקל קל, שניכנע בזירה למתאגרף במשקל חצי כבד.

עם זאת, יש להדגיש ששני המשחקים מולה אפשרו לדגו ללמוד ולהכיר טוב יותר, ובזמן אמת, את הקבוצה אותה הוא מאמן. זה כולל גם את תרומתם של שחקני הספסל, שאחדים מהם יכולים גם לפתוח בהרכב.

יש להעריך ולכבד את הקבוצה, הניצבת בפני אפשרות להגיע, שנה שנייה ברציפות, לשלב הבתים של ליגת האלופות. ההישג הזה ראוי לציון, והלוואי שתהיה לו המשכיות.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully