וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו שעומדת בין מכבי חיפה ל-80 מיליון ש"ח: היריבה הבאה, הרווחים והתקדים

הירוקים הבטיחו מקום בליגה האירופית ומעל 8 מיליון יורו, אבל רוצים לעשות היסטוריה עם הופעה שנייה ברציפות בבתי ליגת האלופות. יאנג בויז האיכותית - עם אקס רעננה, ספונסר ישראלי ומבצר ביתי שלא נפרץ יותר משנה - עומדת בדרכם

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 1:3 על סלובן ברטיסלבה במוקדמות ליגת האלופות/ספורט1

מכבי חיפה הבטיחה שלב בתים אירופי כבר לפני כשבועיים, לאחר שעברה את שריף טירספול. הניצחון הערב (שלישי) 1:3 על סלובן ברטיסלבה העלה את הירוקים לפלייאוף של ליגת האלופות, מה שאומר שהמינימום מבחינתה כרגע הוא שלב הבתים של הליגה האירופית, המפעל היבשתי השני בחשיבותו, בו שיחקה לאחרונה בדיוק לפני עשור.

ברביעי הבא (22:00) תארח מכבי חיפה את יאנג בויז ברן ובחלוף שישה ימים (שלישי, 22:00) תצא לגומלין בשוויץ. אם תצלח את המפגש הכפול הזה, תהיה הקבוצה הישראלית הראשונה שמשתתפת בשלב הבתים של ליגת האלופות שנתיים ברציפות, כשההגרלה תהיה ב-31 באוגוסט והמשחקים יתחילו ב-19 בספטמבר. אם תודח, כאמור, תתנחם בבתי הליגה האירופית, שם ההגרלה תיערך ב-1 בספטמבר והמחזור הראשון יהיה ב-21 באותו חודש.

מבחינה כספית, אלופת ישראל כבר הבטיחה לעצמה לפחות 8.34 מיליון יורו - 5 מיליון על הגעה לפלייאוף ועוד 3.34 מיליון של שלב הבתים בליגה האירופית. אבל הקופה האמיתית נמצאת כידוע בליגת האלופות, שם כניסה לבתים מבטיחה תגמול כספי בסך 15.64 מיליון יורו כמענק בסיס בלבד.

רק נזכיר: את העונה הקודמת, בה השיגה בסך הכול שלוש נקודות בשלב הבתים, סיימה מכבי חיפה עם מענקים מאופ"א בסך 19.8 מיליון יורו, שהם יותר מ-80 מיליון שקלים. זה לפני מכירות כרטיסים, זכויות שידור וכו'.

שחקני מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
מריחים היסטוריה. שחקני מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

הכירו את היריבה הבאה: יאנג בויז ברן

מי שעומדת בין מכבי חיפה לביקור נוסף בין 32 הגדולות של אירופה היא יאנג בויז, שהפכה לקבוצה הדומיננטית בכדורגל השוויצרי בעידן פוסט השליטה של באזל וזכתה באליפות ב-5 מ-6 העונות האחרונות. בעונה החולפת גם השלימה דאבל. לקבוצה מבירת שוויץ היסטוריה ארוכה במפעלים אירופים - לא פחות מ-154 משחקים במפעלים המרכזיים - אבל היא מעולם לא פגשה בהם יריבה ישראלית. באינטרטוטו היא שיחקה בעבר נגד הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים.

בעונת 2021/22 יאנג בויז העפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות (וניצחה את מנצ'סטר יונייטד) והיא מאוד רוצה לחזור לשם. היא מקווה שהביתיות תעזור לה; לאלופה קהל תומך והרגשה מאוד נוחה כשהיא מארחת על הדשא הסינטטי שלה. ההפסד האחרון שלה בוונקדורף שטדיון היה ב-18 באוגוסט אשתקד (1:0 לאנדרלכט בפלייאוף הקונפרנס ליג) ומאז יש לה 19 משחקים רשמיים רצופים ללא הפסד בית.

המאמן הוא שחקן העבר של נבחרת שוויץ, ורדר ברמן והמבורג, רפאל ויקי, והקבוצה שלו התחילה את העונה עם 8 נקודות מ-12 אפשריות בליגה. ויקי משחק בדרך כלל במערך 4-4-2 יהלום, עם הרבה מאוד תנועה ללא כדור של השחקנים ולחץ גבוה.

עוד בוואלה!

180 דקות מליגת האלופות: מכבי חיפה ניצחה את סלובן ברטיסלבה 1:3

לכתבה המלאה
שחקני יאנג בויז ברן חוגגים זכייה בדאבל. FABRICE COFFRINI/AFP, GettyImages
השליטה החדשה בכדורגל השוויצרי. יאנג בויז לאחר הזכייה בדאבל/GettyImages, FABRICE COFFRINI/AFP

האלופה השוויצרית נפרדה משני שחקנים מרכזיים בקיץ: הבלם סדריק צזיגר נמכר לוולפסבורג תמורת כ-5 מיליון יורו והחלוץ המצטיין כריסטיאן פסנאכט עבר לנוריץ' תמורת כ-3 מיליון יורו. מנגד, הקשר ההתקפי דריאן מאלס נרכש מאינטר תמורת כ-2 מיליון יורו במעין מחטף לבאזל, שבה שיחק כמושאל בשלוש השנים האחרונות. עוד נרכשו הקשר הפולני לוקאש לאקומי (1.4 מיליון יורו מזאגלבי לובין) והמגן הימני סאידי ינקו שמרבה לתקוף מהאגף (500 אלף יורו מריאל ויאדוליד).

פביאן רידר שנחשב לאחד הכישרונות הגדולים בכדורגל השוויצרי, ניצב על הכוונת של בורוסיה מנשנגלדבאך וברנטפורד והבלם מוחמד עלי קמארה - אקס הפועל רעננה - הוזכר לאחרונה כמועמד לריאל סוסיאדד. האיש המסוכן בהתקפה הוא סדריק איטן, שפתח ב-0:3 הקליל של נבחרת שוויץ על נבחרת ישראל במרץ האחרון.

גם ז'אן פייר אנסמה הקמרוני וז'ואל מונטיירו הפורטוגלי מתבלטים בחוליית התקפה שמרבה ללחוץ ולשחק באינטנסיביות גבוהה. שמות בולטים נוספים עם הקשר קסטריוט אימרי, החלוץ התזזיתי משאק אליה והבלם בן ה-20 אורל אמנדה, שהתחזיות הן שזו השנה האחרונה שלו ביאנג בויז לפני מעבר לליגה גדולה.

* הספונסר הראשי של יאנג בויז הוא פלוס500 - חברה ישראלית שהיא ספונסר של עוד כמה קבוצות באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully