וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: "המנון האלופות זה אדיר, אבל אנחנו חולמים על יותר"

16.8.2023 / 7:01

אושר גדול בירוקים לאחר העפלה שנייה ברציפות לפלייאוף: "יאנג בויס אופרה אחרת, אבל אף פעם לא מוותרים". מחמאות לניצן ופיירו ("משתיק את הביקורות, הוא בכושר שיא"), שואו ירשום בכורה בשבת, בלטקסה יצורף עוד לפני השוויצרים?

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 1:3 על סלובן ברטיסלבה במוקדמות ליגת האלופות/ספורט1

1. שמחה אדירה במכבי חיפה אחרי שהירוקים ניצחו 1:3 את סלובן ברטיסלבה והעפילו לפלייאוף ההעפלה לליגת האלופות. מסאי דגו ביקש משחקניו בימים שקדמו למפגש שלא לחשוב ולו לרגע שהסיפור גמור. אתמול ציפה המאמן לפתיחה חזקה של שחקניו אך ההיפך היה הנכון - חיפה דווקא נלחצה לאחור עד שכבשה את הראשון וסגרה למעשה את סיפור הההתמודדות. "אחרי השער הראשון ידענו שננצח", אמר גורם בקבוצה. "חצי השעה במחצית הראשונה היו הדקות הכי טובות שלנו עד כה העונה".

מי שזכה למחמאות אדירות היה איתמר ניצן. ההחתמה של השוער לוותה בביקורת קשה, אך אמש הוא רשם משחק מצוין מבחינתו. "ככל שהזמן עובר איתמר מקבל ביטחון ורואים את זה", קבע אותו גורם. "המערכת הבהירה לו שהיא מאמינה בו והוא בינתיים נראה טוב". שחקן נוסף שזכה למחמאות גדולות הוא עבדולאי סק, שממשיך להרשים.

עוד שחקן שהיה שנוי במחלוקת ערב תחילת העונה הוא פרנזי פיירו, אלא שהחלוץ הוכיח שוב שהוא בכושר נהדר וכבש את השער החמישי שלו במוקדמות ליגת האלופות עד כה. פיירו ינסה בשני המשחקים מול יאנג בויז לכבוש שוב וזאת על מנת לזכות בתואר מלך השערים של המוקדמות. לחלוץ מהאיטי חמישה שערים, אחד פחות מהמוביל נכון לרגע זה. פיירו כבר עם עשרה שערים במוקדמות בשנתיים שהוא נמצא בחיפה ב-12 משחקים, ולשם השוואה, בליגה הוא כבש פחות שערים בהרבה פחות משחקים. "יש על פרנזי הרבה ביקורות, אך הוא משתיק אותן כל משחק", קבע אחד מחבריו לקבוצה. "הוא בכושר שיא ובינתיים הוא אחד המשמעותיים בקמפיין". אם בעונה שעברה המוציא לפועל העיקרי היה עומר אצילי, הרי שלפחות עד כה בפתיחת העונה, הירוקים מחלקים את הכבישוים בין שחקני ההתקפה. אחרי שבעה משחקים בכל המסגרות חיפה עם 18 שערים כש-17 מתוכם נכבשו על ידי שחקני התקפה דוגמת דין דוד, פיירו, דיא סבע, צארון שרי, ענאן חלאילי ואריק שוראנוב.

פרנזי פיירו, חלוץ מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
סותם פיות. פיירו/מאור אלקסלסי

הכל על ההעפלה של מכבי חיפה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

2. במשחק הקודם בחיפה נאלצו להסתדר ללא צ'ארון שרי. אמש ההולנדי חזר להרכב וסיים עם שלושה בישולים כשהוא מלהטט על המגרש. בסיום המשחק החמיא מאמן היריבה ולדימיר וייס לקשר: "מכבי חיפה עם שרי ומכבי חיפה בלי שרי זו קבוצה אחרת. יש לו איכויות אדירות. אני לא אומר שמכבי חיפה זה לא מועדון גדול, אבל עם האיכויות האלה שרי יכול לשחק בכל קבוצה בטופ האירופאי". גם בחיפה מוקירים את היכולת של הקפטן והחמיאו לו: "ברור שצ'ארון הוא אחד השחקנים הכי חשובים בקבוצה אם לא החשוב שבהם", אמרו גורמים במועדון. "הוא מביא מעצמו כל כך הרבה, הן אם זה במספרים והן אם זה בדברים אחרים. הוא נכס וזה כיף שיש שחקן כזה שמוביל את הקבוצה". מי שעוד רשם משחק טוב הוא דיא סבע שכבש והיה נראה טוב מאוד. יחד עם זאת, הכוכב היה נראה עצבני מאוד על הספסל לאחר שהוחלף ואף שוחח עם עוזר המאמן שחר ויזינגר. בחיפה הבהירו אתמול שלא היה משהו שעבר את הגבול מבחינת סבע. "דיא היה עצבני כי הוא הוחלף וזה מה שאנחנו מצפים משחקנים בקבוצה, להתאכזב כשהם לא משחקים", אמרו. "ברור שהכל צריך להיעשות בצורה מכובדת, הוא דיבר אחר כך עם הצוות והוא לא חרג בהתנהגות שלו".

מאמן מכבי חיפה מסאי דגו, עם דניאל סונדגרן, צ'ארון שרי. מאור אלקסלסי
איתו זו קבוצה אחרת. שרי לצד דגו/מאור אלקסלסי

3. בסיום המשחק ניתן היה לראות את השחקנים של מסאי דגו סחוטים. דניאל סונדגרן הרגיש כאבים בשריר כמו גם ניצן ואחרים, ובחיפה מרוצים מאוד שיש להם שבוע שלם לאושש את השחקנים. הירוקים אמנם ישחקו ביום שבת בחצי גמר גביע הטוטו, אך מרבית שחקני ההרכב יקבלו מנוחה. מי שיקבלו הזדמנות הם שחקנים דוגמת אריק שוראנוב, חמזה שיבלי, גוני נאור, רמי גרשון ואחרים, כאשר גם שחקן הרכש החדש שואו יקבל דקות ראשונות. "הוא הוא שחקן מצוין שרציתי לפני חודש אבל דברים לא הסתדרו", אמר דגו. "מי שחושב שזה משהו שבא בהפתעה אז ממש לא, נראה אותו כבר נגד מכבי פתח תקוה".

הירוקים משוכנעים שניתן להעפיל שנה שנייה ברציפות לשלב הבתים של ליגת האלופות. "הוכחנו שאנחנו קבוצה אירופאית לכל דבר", אמרו גורמים במועדון. "להיות שנתיים ברציפות עם ההמנון של ליגת האלופות בסמי עופר זה אדיר, אבל אנחנו חולמים על יותר. יאנס בויס זו אופרה אחרת אבל אנחנו לא מוותרים אף פעם". הירוקים ינסו לצרף את מתן בלטקסה עוד לפני הפלייאוף כדי לרשום אותו לצמד המשחקים.

בחיפה קיבלו אישור מאופ"א, כך על פי גורמים במועדון, לפיו פייר קורנו יוכל לשחק נגד יאנג בויס במשחק הראשון, אך אם השחקן יספוג צהוב גם במשחק זה הוא לא יוכל לשחק בגומלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully