וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובי קין: "אני ווינר שרוצה לנצח כל הזמן. לחץ לא משפיע עליי"

27.6.2023 / 18:07

מאמנה החדש של מכבי תל אביב הוצג במסיבת עיתונאים חגיגית והכריז: "למה דווקא כאן? צריך להתחיל מאיפה שהוא". האירי סיפר ששוחח עם בניון וזהבי ("הוא מנהיג"), התייחס לרכש ("מסי לא יגיע, יש שחקנים שאני רוצה") ונשאל גם על המטרה: זכייה באליפות

רובי קין נחת בישראל אתמול (שני) בערב והבוקר החל רשמית את דרכו במכבי תל אביב. האירי בן ה-42, שכידוע זוכה להזדמנות ראשונה בקריירה להוביל קבוצה כמאמן ראשי, חתם היום על החוזה לשנתיים הבאות, סייר במתקני המועדון וגם הגיע לראשונה לאצטדיון בלומפילד, בו נערכה הערב מסיבת עיתונאים להצגתו.

קין, אגב, כבר שיחק בעברו בבלומפילד ואף הבקיע בניצחון טוטנהאם על הפועל תל אביב ב-2007, אבל המעמד הערב כנראה היה עבורו גדול הרבה יותר. הוא ישב לצד המנכ"ל בן מנספורד שהגיע איתו אמש בטיסה מאנגליה ולצד נציג הבעלים ג'ק אנגלידיס, ודיבר לראשונה על קבוצתו הראשונה בקריירה כמאמן ראשי, התייחס למטרות, לרכש האפשרי וגם סיפר על השיחה שהספיק לערוך עם ערן זהבי.

רובי קין, מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
שוב בבלומפילד. רובי קין/דני מרון

עוד ממסיבת העיתונאים של קין ומכבי תל אביב

האזינו ליניב טוכמן על מסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב

רובי קין, מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
עידן רובי קין במכבי תל אביב יצא לדרך/דני מרון

קין, שסיפר שהצוות שלו יצטרף אליו בימים הקרובים, אמר בפתיחת מסיבת העיתונאים: "אני מודה למיטש, לג'ק ולבן שנתנו לי את ההזדמנות להגיע לכאן. זה אתגר טוב ומרגש עבורי ולכן אני כאן. זו גם הזדמנות עבורי לעבוד עם אנשים שיש להם חזון דומה לשלי ושל הצוות שלי. כמו שמיטש אמר, אנחנו כולנו בזה ביחד וזו הסיבה שאני יושב כאן עכשיו. אני מתרגש ומחכה בקוצר רוח להתחיל".

מה הוא יכול לספר על עצמו: "איזה מאמן אני? קודם כל אני מאמן שרוצה לנצח. אני רוצה לשחק כדורגל אטרקטיבי, שישמח את האוהדים ושהם ייהנו ממה שהם ייראו מהקבוצה. אני רוצה שנהיה קבוצה דומיננטית שתשלוט בכדור ותשחק בצורה חכמה בשליש האחרון, ותעשה זאת במהירות. אני רוצה שתהיה לי קבוצה שמתאמנת טוב, עובדת חזק ורוצה ללמוד. הייתי מנהיג בקבוצות ששיחקתי בהן ואני יודע איך לדחוף שחקן ולגרום לו לרצות להיות טוב יותר. מי שיהיה טוב יקבל ממני הזדמנות, אני גם אוהב לשתף צעירים ולקחת אותם לשלב הבא. המערך שאיתו נשחק? זה שהכי יתאים לקבוצה".

כיצד הגיע למכבי תל אביב ולא לקבוצת פרמיירליג: "אתה צריך להתחיל איפה שהוא. הגיעה ממכבי תל אביב הצעה טובה, הרגשתי שזה פרויקט שיכול לסייע לכולנו להצליח ובחרתי להגיע למקום חדש. היו לי הזדמנויות אחרות, נסעתי וראיתי עולם - גם שיחקתי ואימנתי בהודו ואני לא מפחד מאתגרים. יש לי ניסיון רב, למדתי על תרבויות כדורגל שונות ואני כאן כדי לנצח ולהוביל את מכבי תל אביב להצלחות".

על השחקנים הצעירים בסגל מכבי תל אביב: "אני אוהב לעבוד עם צעירים ונותן לזה הרבה דגש. אני בטוח שאוכל לעזור להם להיות שחקנים טובים יותר".

רובי קין, מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
מסי לא יגיע, אבל שחקנים אחרים כבר סומנו על ידו. קין/דני מרון

אם הוא דיבר עם יוסי בניון לפני שהגיע: "כן, דיברתי עם יוסי שאני מכיר אותו מצוין והוא כמובן שחקן אגדי ובחור נהדר. אדבר עם עוד אנשים רבים. דיברתי גם עם אנשים שמכירים את ערן זהבי ואיתו ישירות ואני יודע שהוא בחור נהדר ומנהיג. שוחחתי גם עם הקפטן (שרן ייני, י.ט.), בחור צנוע ואיכותי ואני מצפה לדבר איתם באופן יום-יחומי".

על הסיקור התקשורתי שהגעתו סיפקה: "שיחקתי ברמות הכי גבוהות, הייתי בפרמיירליג ובקבוצות הגדולות, אז אני לא דואג ממה שיהיה. זה מרגיש לי טבעי אחרי שנים בצמרת הכדורגל. גם שיחקתי בישראל ואני חושב שהבקעתי נגד היריבה העירונית".

אם המטרה היא זכייה באליפות: "לא הייתי מגיע לכאן אם לא הייתי מאמן שאפשר לזכות באליפות. אני ווינר, אדם שרוצה לנצח כל הזמן ורוצה שגם מי שנמצא סביבי יהיה כזה. זה לא יהיה פשוט, אבל כל עוד נהיה כולנו מאוחדים ונצעד באותו כיוון, זה בהחלט משהו שאנחנו רוצים להשיג. לחץ לא משפיע עליי, אני למעשה מאוד מצפה למה שיהיה".

על פיטורי המאמנים הרבים בשנים האחרונות במכבי ת"א: "אני כאן כדי להצליח במועדון ורק בזה אני מתמקד, ולא במה שקרה בשנים עברו. אני יכול לדבר איתכם על מה שקורה עכשיו".

אם יש לו דרישות הנוגעות לרכש: "את מסי שעבר למיאמי אנחנו לא נצרף. אנחנו מחפשים שחקנים בימים האחרונים ויש כמה שחקנים שאשמח לצרף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully