וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר שיווקי ממקצועי: ההימור הגדול של בן מנספורד

27.6.2023 / 11:00

התהייה לגבי יכולת האימון של רובי קין אולי מוצדקת, אבל בשלב זה היא פחות רלוונטית. בן מנספורד הלך על שם גדול שיוכל, אולי, לעורר את גזרת הרכש, ואחרי שנים של משבר ניהולי ומקצועי במכבי תל אביב, נראה שפוטנציאל התועלת גבוה מהסיכון

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 26.6/ספורט1

עוד בטרם הוכרז רובי קין כמאמן מכבי תל אביב (לאחר חשיפת נאה של מועמדותו על ידי יגאל גולדשטיין בערוץ הספורט), התקשורת בישראל וגם בבריטניה מיהרה לעסוק בסימני השאלה המקצועיים לגביו. אחרי הכול, לאיש אין ממש ברזומה קריירה כמאמן ראשי, והמורשת המכובדת שלו נעצרת בימיו כחלוץ פרמיירליג אדיר.

כמובן שמדובר בתהייה מוצדקת ממעלה ראשונה, הרי תפקידו של מאמן הוא, ובכן - לאמן, אבל היא לא מספרת את כל הסיפור. למעשה, בשלב זה, היכולת המקצועית של האירי היא אפילו לא הנושא המרכזי סביב החתמתו.

רובי קין. Robbie Jay Barratt - AMA, GettyImages
היכולת המקצועית היא אפילו לא הנושא המרכזי. קין/GettyImages, Robbie Jay Barratt - AMA

עוד בנושא

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בקדנציה הקודמת של בן מנספורד במכבי תל אביב הוא הגיע למועדון במשבר. זו הייתה שנתו האחרונה של ג'ורדי קרויף במועדון, וקרויף עצמו כבר לא היה אותו קרויף. אז הוא כבר לא היה המנהל המסוקס של שלוש השנים הראשונו, אלא מאמן חסר ניסיון על הקווים. מנספורד ירש גם את סנקציות הפייר פליי, ועם מאמן סרבי חמור סבר ולא מוכר מחוץ ליוון וסוללת כישרונות מהנוער, שכנראה לא היו מקבלים הזדמנות בסיטואציה אחרת, מכבי תל אביב צעדה לשתי אליפויות.

לעידן הנוכחי הגיע המנכ"ל החדש-ישן בסיטואציה דומה אבל שונה. כמו אז, גם הפעם הוא פוגש ואקום ניהולי ומקצועי ונכנס לאחת התקופות המאתגרות ביותר בעידן גולדהאר. מרווח הטעויות שלו קטן מאוד. הוא הגיע לפני חודש והבטיח שינוי החל מ-1 ביוני. הימים חלפו, אייטור קראנקה נשאר על הכיסא, זעם האוהדים גבר. לו היה הספרדי פותח את העונה, אפשר שהיינו מתקרבים, לראשונה בעידן גולדהאר, למחאות שראינו בימי לוני הרציקוביץ. בדיעבד זה כנראה לא היה על הפרק, בזמן אמת הסכנה לכך נראתה ממשית.

ואז הגיעה ההחתמה של קין, מהלך שיווקי לא פחות, ואולי גם יותר, משהוא מקצועי.

מנכ"ל מכבי תל אביב בן מנספורד. ברני ארדוב
גם הפעם הוא פוגש ואקום ניהולי ומקצועי. מנספורד/ברני ארדוב

מה שמכבי תל אביב הייתה צריכה בשלב זה הוא דמות על הקווים. היא יכלה לתת צ'אנס לעוד מאמן אלמוני עם פוטנציאל שהצליח בליגות בדרג הבינוני של אירופה, אבל מנספורד הלך על פיגורה, שם גדול שימשוך אש, לטוב ולרע. כנראה שאצל קין לא נראה באימונים הראשונים את החיוכים שפיזר קראנקה טוב הלב. מה שכן נקבל זו תחושה של אוטוריטה. אנגלית כשפת אם היא לא אנגלית של מאמן פורטוגלי, גאורגי ואפילו הולנדי. זה ייראה טוב, זה יצטלם טוב, זה ישדר סמכות וזה יגיע גם לכותרות של ה-BBC ו-SKY. עם כל הכבוד לתקשורת הספרדית, כשנכנסים לאתרים הבריטיים לא צריך ללחוץ גוגל טרנסלייט.

האם לכל זה יהיה משקל במשחקי החוץ מול בני ריינה וחדרה או בעוד דרבי לוהט ורווי אבוקות? כמובן שלא, אבל במכבי תל אביב לא מסתכלים עדיין כל כך רחוק. יש להם קבוצה לבנות, יש חיזוק שחייבים להביא. עד עכשיו העסק לא דפק בגזרה הזאת. שחקן הרכש היחיד שהוצג הוא שוער מחליף, רועי משפתי. הקבוצה נשענת על אותו שלד עייף ורווי ביקורות, שלא זכה אפילו בסגנות בשנתיים האחרונות. החיזוק צריך להגיע עכשיו, ועם קין, מקווים בקריית שלום, המטוטלת של המתלבטים תזוז.

רובי קין בימיו כעוזר מאמן מידלסברו. Robbie Jay Barratt - AMA, GettyImages
מה הוא מסוגל למשוך לקרית שלום? קין/GettyImages, Robbie Jay Barratt - AMA

השאלה פה אינה האם קין יכול לעלות במערך 4-4-2, או כיצד יגיב לחילופים של מסאי דגו ויוסי אבוקסיס, אלא האם הוא יכול להעניק לעצמו את הכלים להתמודד עם הפועל באר שבע ומכבי חיפה. בשבועות הקרובים נגלה מה מסוגל הצמד למשוך לקריית שלום. רק לאחר מכן אפשר יהיה להתעסק שוב ביכולות האימון.

האם הגעת קין היא סיכון עבור מנספורד ומכבי תל אביב? כן, אבל לאחר הפער העצום שהתגלע בין הקהל להנהלת המועדון בשלוש השנים האחרונות, פוטנציאל התועלת גבוה מהסיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully