וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קין הגשים חלום: להפוך למאמן ראשי. מרתק לראות איך זה יעבוד"

26.6.2023 / 12:32

באי הבריטי לא נותרו אדישים למינוי של חלוץ העבר האגדי למאמן מכבי תל אביב: "מהלך מפתיע, ממש 'פריצה מצד שמאל של המגרש'"

מנהלת הליגות לכדורגל מציגה את לוח המשחקים לעונת 2023/24/צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו: טל ויסמן

החדשות של מינויו של רובי קין למאמן מכבי תל אביב לא הדהימו את רוב האי הבריטי - הרי היו דיווחים על המהלך המתקרב, אבל עדיין הפתיעו רבים. קין היה אחד החלוצים הבולטים בפרמיירליג בעשור הראשון של המאה ה-21, שיאן ההופעות והשערים בנבחרת אירלנד, והגעה לישראל היא לא עניין שבשגרה.

ב"דיילי רקורד" כתבו: "ברייקינג! רובי קין מונה למאמן מכבי תל אביב במהלך מפתיע". ב"אייריש סאן" הוסיפו משחק מילים "Keane on it" (בתרגום חופשי: "מעוניין בזה") וכתבו: "אגדת טוטנהאם, רובי קין, עם מהלך מדהים: מינוי למכבי תל אביב".

העיתונאי האירי, דניאל מקדונל שכותב ב"אינדיפנדנט", צייץ: "רובי קין הוא המאמן החדש של מכבי תל אביב. זו ממש 'פריצה מצד שמאל של המגרש'. יהיה מרתק לראות איך זה יעבוד". באתר עצמו כתב מקדונל: "קין דיבר בעבר על התשוקה שלו להפוך למאמן ראשי, אבל דחה הצעות אחרות מחוץ לאנגליה. מכבי תל אביב היא פרויקט מרתק, מועדון גדול עם מסורת אדירה בכדורגל הישראלי. אחרי שסיימו במקום השלישי, הם החליטו לבצע שינוי על הקווים ופנו לקין שחתם לשנתיים".

העיתונאי ג'ון רסט מ-SportBusiness התייחס לכך שקין קיבל ג'וב ראשון כמאמן ראשי: "הזדמנות מדהימה לרובי קין. עוד חלום שהתגשם".

קין חווה קריירת משחק מפוארת במהלכה שולמו עליו דמי העברה בגובה של 103 מיליון יורו. הוא התחיל את הקריירה בוולבס, פרח בקובנטרי ובקיץ 2000 נמכר ממנה לאינטר, אבל לא התאקלם באיטליה. בהמשך נמכר ללידס וב-2002 עבר לטוטנהאם שבמדיה שיחק 6 שנים.

ליברפול רכשה את קין מטוטנהאם תמורת כ-24 מיליון יורו בקיץ 2008, אבל אחרי כחצי שנה בלבד החלוץ חזר לווייט הארט ליין. בהמשך שיחק גם בסלטיק, ווסטהאם ולוס אנג'לס גלאקסי, ואת הקריירה סיים עם חצי עונה באתלטיקו קולקטה מהליגה ההודית.

קין הוא שיאן ההופעות ושיאן השערים בנבחרת אירלנד עם 146 ו-68 בהתאמה. בפרמיירליג צבר 349 הופעות וכבש 125 שערים ובארון התארים שלו נמצאות שלוש אליפויות MLS וזכייה בגביע הליגה האנגלי עם טוטנהאם (2008).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully