וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם תעלה לסיבוב השני, מכבי חיפה תשחק נגד פארול או שריף

אלופת רומניה או אלופת מולדובה בדרך לכרמל. הירוקים עדיין צריכים לעבור את חמרון ממלטה בסיבוב הראשון של מוקדמות ליגת האלופות, אבל התבשרו מי תהיה היריבה הבאה אם לא יופתעו. הפסד סנסציוני ישלח את חיפה למפגש עם אסטנה או דינמו טביליסי במוקדמות הקונפרנס

מנהלת הליגות לכדורגל מציגה את לוח המשחקים לעונת 2023/24/צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו: טל ויסמן

אחרי שהייתה מדורגת בהגרלת סיבוב המוקדמות הראשון וזכתה להגרלה נוחה על הנייר כאשר התבשרה כי תיפגש עם אלופת מלטה חמרון ספרטנס, מכבי חיפה הוגרלה גם היום (רביעי) היום לסיבוב המוקדמות השני ושם נקבע שאם תעבור שלב, היא תשחק נגד המנצחת במפגש בין פארול קונסטנצה (רומניה) לשריף טירספול (מולדובה). המשחק הראשון יהיה בחוץ ב-25-26 ביולי והגומלין בחיפה ב-1-2 באוגוסט.

הירוקים יכולים להיות מרוצים. לפני צמצום היריבות, גלאטסראיי ופ.צ. קופנהאגן החזקות היו בין היריבות האפשריות. אחרי החיתוך דינמו זאגרב הפכה לקבוצה אותה מכבי חיפה לא רוצה לפגוש והיא אכן הצליחה להתחמק מכל היריבות הקשות על הנייר.

הדחה כבר בסיבוב הראשון תשלח את הירוקים למוקדמות הקונפרנס ליג, כפי שקרה בעקבות ההפסד לקייראט לפני כשנתיים. במקרה כזה היא תשחק נגד המפסידה במשחק בין אסטנה הקזחית לדינמו טביליסי הגאורגית.

אם תודח בסיבוב השני במוקדמות האלופות, מכבי חיפה תעבור למפעל המשני ותשחק בסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית. הדחה בסיבוב השלישי במוקדמות הצ'מפיונס ליג משמעותה מעבר לפלייאוף הליגה האירופית ובכל מקרה חורף חם, שכן הדחה בפלייאוף שווה כרטיס לשלב הבתים במפעל שמתחתיו.

פרנזי פיירו עם דניאל סונדגרן שחקני מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
הדרכונים מוכנים? סונדגרן ופיירו/מאור אלקסלסי

פארול קונסטנצה היא הסיפור המסקרן כמובן. גדול שחקני רומניה בכל הזמנים, גאורגה חאג'י, הוא הבעלים וגם המאמן והשותף שלו באחוזי השליטה במועדון הוא כדורגלן עבר נוסף, צ'יפריאן מאריקה. חאג'י החזיק בויטורול הקטנה במשך כמה שנים, אבל ב-2021 איחד אותה עם פארול וכך זו חזרה לליגה הבכירה אחרי שנים של צרות כלכליות.

פארול זכתה בעונה החולפת באליפות ראשונה במתכונת הנוכחית של המועדון, אחרי שבתואר ב-2017 היא עדיין נקראה ויטורול. בקבוצה יש רוב גדול לשחקנים רומנים כשחלק מה-אני מאמין של חאג'י הוא לתת דקות לצעירים ולהשביח אותם לקראת מכירה.

אבל בסגל יש גם שחקנים ותיקים ומוכרים כמו החלוץ הפרובלמטי דניס אליבק, המגן הימני רומאריו בנזאר, והקשר טודור באלוצה, שגדל בויטורול, נמכר לברייטון וחזר בקיץ שעבר ללא תמורה. מעניין מאוד יהיה לראות אם המגן השמאלי אנדריי בורזה, בן 17 בלבד, עדיין יהיה בקבוצה אם וכאשר היא תשחק נגד מכבי חיפה. הסיבה: הוא מבוקש ברחבי היבשת והמתעניינת העיקרית היא פולהאם. זו המהות של הפרויקט של חאג'י כבר שנים ארוכות.

לקבוצה - מימיה כוויטורול ועד לעידן הנוכחי כפארול - יש ניסיון קצר ולא מוצלח באירופה ובשנים האחרונות היא הודחה בכל פעם שפגשה יריבות כמו אפואל ניקוסיה, גנט, רד בול זלצבורג ו-ויטסה ארנהיים.

עוד בוואלה!

במחזור הפתיחה: מכבי חיפה - הפועל פ"ת, מכבי ת"א - אשדוד

לכתבה המלאה
פארול קונסטנצה חוגגת אליפות היסטורית ברומניה. Vasile Mihai-Antonio, GettyImages
הפרויקט של גאורגה חאג'י. פארול קונסטנצה/GettyImages, Vasile Mihai-Antonio

שריף טירספול היא יריבה מוכרת, שבקיץ 2016 כבר הודחה על ידי הפועל באר שבע בדיוק באותו שלב. קבוצה שמופיעה באופן קבוע במפעלים של אופ"א ולפעמים גם מצליחה להשיג תוצאות מפתיעות - למשל ניצחונות על ריאל מדריד ושחטאר דונייצק בליגת האלופות לפני שנתיים.

שריף זכתה באליפות ה-21 שלה ב-23 השנים האחרונות וכמו בכל קיץ, כעת היא מתכוננת לאתגר האמיתי: מוקדמות ליגת האלופות. המפתח כרגיל נעוץ בשחקנים הזרים והמובילים עם החלוץ מבורקינה פאסו, עבדול טאפסובה והקשר הסנגלי מוחמד דיופ. בחלק האחורי האיש המרכזי הוא הבלם הבוסני-סרבי סטפן ראדליץ'.

אל הקווים חזר רוברטו בורדין האיטלקי, שאימן את הקבוצה בשנים 2016-2018 ואולי זכור לאוהדים כאן כמי שעמד על הקווים של נבחרת מולדובה נגד ישראל לפני כשנתיים.

שחקן הפועל באר שבע מאור בוזגלו מול שריף טירספול. ברני ארדוב
שריף כבר הודחה על ידי יריבה ישראלית בדיוק באותו שלב לפני כמה שנים/ברני ארדוב

כל התאריכים

הגרלת סיבוב המוקדמות הראשון: 20 ביוני
המשחקים: 11-12 ביולי, 18-19 ביולי

הגרלת סיבוב המוקדמות השני: 21 ביוני
המשחקים: 25-26 ביולי, 1-2 באוגוסט

הגרלת סיבוב המוקדמות השלישי: 24 ביולי
המשחקים: 8-9 באוגוסט, 15 באוגוסט

הגרלת הפלייאוף: 7 באוגוסט
המשחקים: 22-23 באוגוסט, 29-30 באוגוסט

הגרלת שלב הבתים: 31 באוגוסט
משחקי שלב הבתים: 19 בספטמבר עד 13 בדצמבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully