וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג'וקר לצ'וקר? סימני השאלה סביב לורנזו בראון לפני הדרבי הגדול

13.6.2023 / 12:30

לפני מספר חודשים הוא היה הכוכב הגדול של מכבי תל אביב, אבל בינתיים הפך לכינור שני לבולדווין, ממשיך לא לשמור ובמשחקי ההכרעה לא מתפקד. הכוכב של קטש, שחתום עד קיץ 2025, צריך לנער מעליו את התקופה הלא טובה, אחרת הדיבורים סביבו רק יגברו

מחוץ לקווים על על סדרת הגמר סל, 13.6/עריכת וידאו: זיו שטיינר

מי שלא ראה את הסדרה שבין מכבי תל אביב למונאקו, יכול לחשוב שללורנזו בראון הייתה סדרה טובה. 15.4 נקודות, 4.2 אסיסטים, 38 אחוזים לשלוש, אלו באמת לא מספרים רעים. אלא שהמשחקים עצמם, בעיקר ההפסדים של מכבי במשחקים השלישי והחמישי, היו משחקים חלשים של הכוכב האמריקאי של הצהובים, כשבמשחק האחרון הוא מסיים עם מדד 0 ביותר מ-35 וחצי דקות.

עד אותה סדרה, איש במכבי תל אביב או מבין אוהדיה, לא חשב שכל כך מהר יגיע היום שבו השחקן שבו התאהבו מיידית, האיש שנחשב לגניבה במונחים של מכבי ושחתם על הארכת חוזה משמעותית בכסף מעולה, יהפוך לכזה שלגביו יש כבר יותר מסימן שאלה אחד על היכולת במאני טיים.

אלא שבראון, שהיה מאוד פושר בסדרת רבע הגמר הלא מרשימה נגד הפועל באר שבע ונראה קצת יותר טוב בהמשך, איכזב בגדול במשחק השני בדרבי. רגע לפני הגמר הגדול הערב ב-21:00, העיניים מופנות אליו באופן בוחן וחשדני, כשאם לא יידע לנער מעליו את התקופה האחרונה, הוא עשוי לעלות בעצמו למכבי תל אביב באליפות.

שחקני מכבי תל אביב בונזי קולסון, לורנזו בראון, אלכס פויתרס. ברני ארדוב
עשוי לעלות למכבי תל אביב באליפות, ועוד בסדרת דרבי/ברני ארדוב

במשך כמה חודשים מפתיחת העונה, אחת הנקודות שעליה שמו יותר ויותר דגש בניתוח המקצועי של מכבי תל אביב הייתה שבמעט מדי משחקים גם לורנזו בראון וגם ווייד בולדווין טובים ביחד. אלא שבריצה הגדולה של הצהובים, שהובילה את הקבוצה אל הפלייאוף ביורוליג, השניים נראו נהדר ביחד, ואחד אחרי השני הוחתמו על הארכת חוזה.

בחלק השני של העונה הפך בולדווין לשחקן הדומיננטי יותר של מכבי ואף זכה בתואר שחקן חודש מרץ ביורוליג, כשבלא מעט משחקים הוא לוקח את המושכות ובראון מצטרף אליו ביכולת טובה. "שיתוף הפעולה הזה, כשווייד הוא השחקן היותר דומיננטי בצבירת הנקודות, ולורנזו עושה גם דברים אחרים, עבד טוב מאוד", סיפר אתמול אחד מאנשי מכבי, "למה זה עבד ככה? כי ג'רל מרטין היה מצוין, כי ג'וש ניבו פרח, ג'ון די היה יוצא מן הכלל. הכל התחבר, לורנזו לא היה חייב בכל משחק לקלוע ולהיות סופר דומיננטי, הדברים זרמו".

כאמור, הנקודה בה הדברים החלו להתהפך הייתה בסדרה נגד מונאקו. או יותר נכון במשחק השלישי באותה סדרה. בשני המשחקים הראשונים בראון לא להט, אבל מכבי חזרה עם ניצחון, אלא שבמשחק השלישי, כשהדברים לא הלכו בכיוון של הצהובים, הוא היה יותר מדי אנמי עם 8 זריקות בשלושה רבעים, ו-5 ברבע האחרון כשהכיוון של הפסד היה כבר די ברור. במשחק החמישי, בראון כאמור היה רע למרות שבמחצית הראשונה ניסה להיות אגרסיבי, פשוט לא קלע.

"אין ספק שבמשחקי הכרעה הציפייה מלורנזו היא להיות אגרסיבי יותר מהפתיחה", מספר אחד מאנשי מכבי תל אביב, "זה לא בא לו בטבעיות, במיוחד לאור האגרסיביות של ווייד, והדומיננטיות שלו. הוא צריך לדעת למצוא את עצמו בתור כינור שני, ועדיין להיות אגרסיבי, ולעשות את הדברים הנוספים שהוא עושה טוב. לעשות את זה על בסיס של משחק אחרי משחק, זה לא פשוט ואולי גם דרישה קשה מדי".

גם עודד קטש לא כעס על בראון אחרי המשחק השני, בדרבי למרות שהיה חלש עם 4 נקודות. "לורנזו היה בשבילנו בהרבה משחקים גדולים, ניצח לנו משחקים חשובים. לייחס משחק כזה אליו, לא חושב שמישהו אצלנו דרך על המגרש והיה במשחק מעל הממוצע. זה שילוב של הרבה דברים. יש ימים פחות טובים, יכול להיות שהם היו מנצחים את המשחק ביום קליעה כזה, אבל בצורה כזאת זה הרבה מעבר לכדורסל".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ווייד בולדווין, לורנזו בראון. דני מרון
"זה לא בא לו בטבעיות". בולדווין ובראון/דני מרון

מלבד היכולת ההתקפית של בראון, קיימת בעיה נוספת שמטרידה במשחק שלו וזאת היכולת ההגנתית הלא מספקת. "זה משהו שהיה ידוע לגבי לורנזו, שהוא לא השומר הכי גדול בעולם", מספרים במכבי, "למרות זאת הוא הראה בכמה משחקים שהוא יותר בעניין, גם ההגנה שלו נראית טוב יותר".

וזאת עיקר הבעיה עם בראון, העובדה שבניגוד לווייד בולדווין ובונזי קולסון, שני שחקנים שהם מאוד מוחצנים, מראים את הרגשות שלהם, קופצים ומשתוללים ולפעמים גם מקניטים את היריבים, בראו הוא "חסר הבעה", כשלפעמים לא ברור עד כמה הוא בתוך המשחק, עד כמה הוא חי את הרגע ואת החשיבות.

אחד מחבריו במכבי סיפר אחרי ההפסד להפועל תל אביב שלשום כי בראון הוא מנהיג מסוג אחר. מנהיג על ידי דוגמה, לא אחד שיצעק בחדר ההלבשה, לא אחד שיצעק על הפרקט, אבל אחד שכן ידבר עם החברים שלו, שכן ידבר עם הצוות המקצועי וינסה להסביר דברים. מה שבטוח זה שמה שרואים מבחוץ עליו, הוא ממש לא מה שרואים בפנים.

שחקן מכבי תל אביב לורנזו בראון. דני מרון
מנהיג מסוג אחר/דני מרון

כאמור, עוד בסוף החלק הראשון של העונה מכבי תל אביב פתחה את החוזה של בראון, ובמקום אופציה לעונה הקרובה, החתימה אותו לעוד שנתיים מובטחות, עד לקיץ 2025 עם אופציה לעונה נוספת. הבעיה הגדולה בתקופה הזאת היא שבראון אמור להיות גם בקיץ הקרוב וגם בקיץ הבא עם נבחרת ספרד באליפות העולם ואז אולי גם באולימפיאדה. המשמעות היא שהחל מאוגוסט 2023 ועד ליוני 2025 יהיו לו אולי כמה שבועות של חופש. את העונה הנוכחית הוא מסיים אחרי כמעט 11 חודשים מלאים של כדורסל.

בסיום החוזה המובטח שלו יהיה בראון בן 35, שכבר בזמן ההארכה המשמעותית דיברו על הגיל כאלמנט של הימור מצד מכבי. כעת, עם סימני השאלה שנולדו תוך כדי העונה, כל הארכת החוזה הזאת נראית אפילו יותר מסוכנת. מה שבטוח, שאיבוד אליפות הערב, ישים את בראון באור הזרקורים, ולא כפי שמכבי רוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully