וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנימין: "לא חלמתי על כזאת מספרת מהחלל, זה טורניר שישנה גישה בישראל"

שחקני נבחרת הנוער מקווים שההצלחה במונדיאליטו תשנה להם את הקריירה. סניור: "ההחמצה מול אורוגוואי תמיד תשב לי בראש כי רצינו את הזהב"

שחקני נבחרת ישראל עד גיל 20 חוגגים מדליית ארד במונדיאליטו/צילום: שלמה וייס

עם שריקת הסיום וההבנה שהנבחרת רשמה הישג שיא כשסיימה במקום השלישי בעולם לפני מעצמות ענק דוגמת ברזיל, ארגנטינה, אנגליה ונבחרות אחרות, חגגו השחקנים של נבחרת הנוער בדרך לחדר ההלבשה והיה ניכר עליהם שהם מתרגשים מאוד. מרביתם הביעו את הגאווה הגדולה שהם חשים בעצמם ובחבריהם אחרי ההישג במונדיאליטו, וגם סיפרו על התקוות שלהם לעתיד.

"אמרנו מההתחלה שזה כבוד גדול שחמישה שחקנים עזבו אותנו בשביל נבחרות בוגרות יותר אבל מי שנשאר פה עשה את העבודה ועשינו את זה כמו גדולים", סיפר בלם מכבי פתח תקווה הדר פוקס, "כל אחד ידע שיש לו הזדמנות שהוא מקבל והוא צריך להוכיח שאנחנו נבחרת מעולה וזה מה שעשינו".

רן בנימין (מימין) עם רוי נאווי שחקני נבחרת ישראל עד גיל 20. רויטרס
מה קורה פה? ישראל צוהלת/רויטרס

פוקס רשם במשחק אמש את הדקות הראשונות שלו בטורניר: "זה כיף גדול, רצנו ורצינו יותר, הגענו לכל כדור ראשונים ושיחקנו כמו גברים והוכחנו שאנחנו ראויים להיות בבמה הכי גבוהה בעולם. זה מסע של חודש. כל המדינה לא האמינה שנהיה מקום שלישי בעולם, נעכל את זה לאט לאט, נגיע לארץ ונרגיש את כל ההייפ הזה. אנחנו מחבקים את זה ורוצים את זה, אנחנו באמת מודים על כל התמיכה בארץ".

על כך שהדיחו שלוש קבוצות אסיאתיות בדרך למקום השלישי אמר: "אנחנו מתייחסים לכל יריבה - ולא משנה אם זה מאסיה או אירופה או דרום אמריקה - כנבחרת מעולה. עבדנו שעות על וידאו, ראינו וידאו פעמיים ביום, אז זה לא משנה איזו נבחרת מגיעה ומאיזו יבשת. הגענו ונתנו את הדם בכל משחק".

לגבי העתיד שלו במכבי פתח תקוה אמר: "אני מאוד מקווה לקבל את הבמה גם בליגת העל , זו במה אחרת מהליגה הלאומית ואני באמת רוצה להיות חלק. אני אחזור לארץ ואשב עם כל הצוות ואראה איפה אני עומד, אני מקווה שיתנו לי, כי יש צוות מדהים במכבי פתח תקוה, אני מקווה להיות בורג משמעותי ולהיות חלק מהרוטציה ולהנות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אופיר חיים, אל ים קנצופולסקי, שחקני נבחרת ישראל עד גיל 20 חוגגים מדליית ארד במונדיאליטו. LUIS ROBAYO/AFP, GettyImages
התמונות מדברות בעד עצמן. אושר/GettyImages, LUIS ROBAYO/AFP

תקציר המשחק באדיבות תאגיד השידור "כאן"

מי שהיה אחד מהכוכבים במשחק אתמול ועבר טורניר מטלטל במיוחד הוא רן בנימין שהתעטף בדגל ישראל בסיום. "ואוו, זה מרגש מאוד, בחלומות הכי גדולים שלי לא ציפיתי שאני אתחיל את המשחק עם מספרת מהחלל שתיכנס לרשת", אמר בנימין בשיחה עם וואלה! ספורט, " אני שמח שזה קרה ומודה לאלוהים כי זה רגע של אושר. הכנתי את הגוף כשראיתי את הכדור של חמזה, זו לא פעם ראשונה שאני עושה מספרות וזה אחד הדברים שיש לי בלקסיקון אפשר להגיד, אבל באמת הכדור התחבר לי בצורה נפלאה לרגל ומשם זו כבר מתנה מאלוהים".

על העתיד שלו ושל יתר החברים בנבחרת אמר: "אני מאמין שהטורניר הזה ישנה תפיסה לגבי השחקנים הצעירים ואני גם מאמין שזה יקרה כי כולם ראו בטורניר הזה שהתמודדנו מול שחקנים ממעצמות כדורגל. יש כאן מעצמות בטורניר הזה כמו ברזיל ואורגואי שלא חלמנו להיות ברמה שלהם ובלב שלהם ועמדנו שווים בכל המשחקים וגם היינו טובים יותר ברוב המשחקים. הראינו אופי ונחישות ויכולת בכל משחק, הראינו ברוב המשחקים גם כדורגל נפלא ככה שאני חושב שעם שילוב נכון ועם בטחון כל אחד מהשחקנים שבסגל יכול להגיע לרמות הכי גבוהות".

על כך שרצו להוכיח לאור הביקורות על העזיבה של חמישה שחקני הרכב אמר: "כבר באימון המסכם אמרתי שיש פה הרבה שחקנים רעבים על הספסל שלא שיחקו הרבה בטורניר וכל אחד שמגיע למעמד כזה רוצה לבוא ולהתפוצץ על המגרש. ברגע שלוקחים חמישה שחקנים זה יכול היה להרוס לנו אבל אני חושב באמת שזה היה מצוין להתפתחות של אלו שעזבו ובנוסף נתן במה לשחקנים שרצו לבוא ולהוכיח, וזה מה שאנחנו צריכים בכדורגל הישראלי - ששחקנים יעלו שלב ושחקנים אחרים יבואו ויקחו את המקום שלהם בצורה טובה. עוד לא דיברתי עם ההורים איפה לשים את המדליה אבל אני כבר לא יכול לחכות לזה".

אופק מליקה שוער נבחרת ישראל עד גיל 20 עם רן בנימין. רויטרס
אופק מליקה שוער נבחרת ישראל עד גיל 20 עם רן בנימין/רויטרס
אופיר חיים, אל ים קנצופולסקי, שחקני נבחרת ישראל עד גיל 20 חוגגים מדליית ארד במונדיאליטו. LUIS ROBAYO/AFP, GettyImages
כמה נחת, ישראל חוגגת/GettyImages, LUIS ROBAYO/AFP

עוד שחקן שנחשב בעיני רבים לפריצת הטורניר הוא ענאן חלאיילי שהיה המצטיין במשחק אמש. שחקנה של מכבי חיפה זכה למחמאות רבות על מהלך בו מסר בראבונה לחמזה שיבלי. "העיקר שאהבתם את הראבונה", אמר בחיוך, "אבל ברצינות, זה רגע מרגש מאוד, יש לי שלושה שערים בטורניר ואני מקווה ששימחתי את כולם, תודה לכל מי שתמך בנו. הרגשתי לפני הטורניר שזו יכולה להיות פריצה שלי, יש לצידי שחקנים טובים וכשרוניים ויש לנו נבחרת מגובשת וטובה ואנחנו אוהבים אחד את השני, כל אחד מאיתנו נתן בכל משחק את המאה אחוז על כר הדשא ומגיע לנו ההישג הזה".

לשאלה אם ישחק במכבי חיפה בעונה הקרובה אמר: "אני רוצה לעשות את העבודה ולהוכיח, ואם לא אז אצא להשאלה. אני אעבוד קשה כדי להיות בסגל". על המסע של הנבחרת אמר: "זו חוויה מאוד מרגשת, כולם זלזלו בנו בהתחלה והוכחנו ההיפך".

גם חברו לקבוצת הנוער של הירוקים חמזה שיבלי הפך לשם מוכר בזכות הטורניר: "אמרנו לפני שמבחינתנו לכל משחק יש חשיבות גדולה ולא משנה אם זה על מקום שלישי או מקום ראשון, באנו לעשות משהו גדול בטורניר ובאמת עשינו משהו גדול, להיות מקום שלישי בעולם זה מטורף".

שחקני נבחרת ישראל עד גיל 20 חוגגים. GettyImages
שחקני נבחרת ישראל עד גיל 20 חוגגים/GettyImages

אחת הדמויות הטראגיות במשחק נגד אורוגוואי היה עומר סניור. השחקן שאמון על העלייה לשלב שמינית הגמר עם השער מול יפן החמיץ בדקות הסיום מול זוכת הטורניר אך אמש פיצה עם שער אדיר שהוביל ל-2:1 לנבחרת. "לא משנה מה, גם אחרי הארד ההחמצה הזו תמיד תשב לי בראש כי רצינו את הזהב", הודה בפתיחות סניור בשיחה עם וואלה! ספורט", האמנתי שאני יכול לעשות את הגול הזה ולצערי זה לא יצא, אני שמח שנגד קוריאה קצת פיציתי על זה עם גול".

החלוץ שרשם שני שערים בטורניר מוצלח מאוד מבחינתו הוסיף: "זה היה ממש חשוב לנו להביא את מדליית הארד, לקחו לנו חמישה שחקנים מאוד משמעותיים שעשו טורניר אדיר אבל אני חושב שהסגל הקיים מספיק טוב לנצח משחקים והראינו את זה. אין ספק שזה תרם לשחק בקבוצות בוגרים בשנה הזו, כי אנחנו מתמודדים בעוצמות של גילאי 25 ו-30, מול שחקנים חזקים ופיזיים, ובטורניר הזה זה יותר העוצמות שלנו מול הגילים שלנו אז זה עשה הבדל גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully