וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני הנבחרת כבר מבוקשים באירופה: "רגעים גדולים לכדורגל, ולמדינה"

התרגשות עצומה במחנה הישראלי אחרי הבטחת המקום השלישי באליפות העולם: השחקנים היו באופוריה, ובנבחרת יודעים ש"מעכשיו התפיסה תשתנה לגבי צעירים". חלקם צפויים לקבל הצעות מאירופה וחוזים חדשים. האכזבה: איך אף אחד לא נכלל ברשימת המצטיינים?

שחקני נבחרת ישראל עד גיל 20 חוגגים מדליית ארד במונדיאליטו/צילום: שלמה וייס

שמחה והתרגשות אדירה בנבחרת הנוער של ישראל אחרי הזכייה במדליית הארד במונדיאליטו. עם סיום המשחק אמש (ראשון) ניגשו השחקנים להודות לאוהדים שהיו ביציעים אך החגיגות האמיתיות המשיכו עוד שעות ארוכות לאחר מכן. המאמן אופיר חיים היה באקסטזה וזכה לחיבוקים מכל עבר כאשר השחקנים לא הפסיקו לשיר לו שירים בחדר ההלבשה. גם שר הספורט מיקי זוהר ניגש לחיים בסיום וחיבק אותו ארוכות.

השחקנים עצמם היו באופוריה, חלקם צפו מהיציע במשחק הגמר ובבסיומו ירדו אל כר הדשא להענקת המדליות. השחקנים ברובם ניראו מרוגשים מאוד כאשר הוציאו את הטלפונים האישיים ותיעדו כל רגע מההיסטוריה שעשו כאשר גם שחקני אורגואי שזכו בטורניר ניגשו לשחקנים הישראלים לפני טקס הענקת המדליות ובירכו אותם על ההישג.

אופיר חיים, אל ים קנצופולסקי, שחקני נבחרת ישראל עד גיל 20 חוגגים מדליית ארד במונדיאליטו. LUIS ROBAYO/AFP, GettyImages
התמונות מדברות בעד עצמן. אושר/GettyImages, LUIS ROBAYO/AFP

תקציר המשחק באדיבות תאגיד השידור "כאן"

מי שלא היו במעמד המרגש הם כמובן רוי רביבו, סתיו למקין, אור ישראלוב, תומר צרפתי ודור תורג'מן שכבר עזבו את ארגנטינה ביום שישי והצטרפו לנבחרת הצעירה (רביבו הצטרף לנבחרת הבוגרת). בנבחרת כמובן דאגו לאסוף לחמישה מדליות מאנשי פיפ"א ואלו יוענקו להם כאשר הנבחרת תחזור לארץ וכאשר השחקנים יסיימו את המשימות שלהן בנבחרות השונות.

חמשת השחקנים עצמם דאגו לשוחח מיד עם החברים ולברך אותם, ובנבחרת ידעו לספר שהחמישה עודדו כל העת את חבריהם ורצו מאוד לזכות במדלית הארד. כלל השחקנים והצוות המקצועי יוזמנו בשבועות הקרובים לבית הנשיא וכן למשרד ראש הממשלה לטקסים מיוחדים לכבודם, כשבסביבת הנבחרת מבינים שהשבועות הקרובים יהיו בסימן הנבחרת ובסימן ההישג.

"ברור שכולם רוצים לקחת חלק בהישג", אמר גורם בנבחרת, "אנחנו מחבקים את הרגעים האלה, אוהבים אותם ורוצים רק שהם יימשכו, עשינו טורניר ארוך וקשה ועכשיו הגיע הזמן שלנו לשמוח ולחגוג". הנבחרת עצמה תעזוב בלילה שבין שני לשלישי את ארגנטינה ותמריא לפריז משם תמשיך לישראל, כשלא מעט מהשחקנים יזכו למנוחה אך חלקם כבר יצטרפו לקבוצות שלהן בתחילת האימונים בשבוע הבא.

אופיר חיים, אל ים קנצופולסקי, שחקני נבחרת ישראל עד גיל 20 חוגגים מדליית ארד במונדיאליטו. LUIS ROBAYO/AFP, GettyImages
כמה נחת, ישראל חוגגת/GettyImages, LUIS ROBAYO/AFP

אחרי חצי הגמר מול אורגואי היתה תחושה קשה של ירידת מתח וריקנות בנבחרת אך המאמן אופיר חיים וצוותו ביקשו מהשחקנים לאסוף את עצמם על מנת לסיים את הטורניר עם מקום בפודיום ואכן כך עשו. בנבחרת מודים שהם עדיין לא מעכלים את ההישג הגדול אך מקווים שהרעש התקשורתי וכן האהדה הגדולה שנרשמה בארץ סביב הנבחרת תביא לכך שגם בקבוצות בליגת העל ישנו תפיסה ויעניקו הרבה יותר דקות לשחקנים הצעירים.

"אלו רגעים גדולים לכדורגל הישראלי ולמדינת ישראל ותושביה", קבע עוזר המאמן איתי מרדכי בסיום המשחק, "היה חשוב לנו לסיים בטעם טוב ועם מדליית הארד. ישראל מקום שלישי בעולם וזה משהו אדיר. אני בטוח שהתפיסה בארץ תשתנה עכשיו לגבי פיתוח שחקנים צעירים. התהליך הזה שמובילה ההתאחדות לכדורגל, בוני גינזבורג ומשה סיני וכל אגף הנוער יגרמו לכך שזה לא יהיה חד פעמי ואנחנו נהיה אורחים קבועים במעמדים כאלה בעתיד".

גם בהתאחדות ובעיקר במשרד הספורט שמו להם למטרה להביא לכך שישראל תארח כמה שיותר טורנירים ואירועים בינלאומיים. במשרד הספורט מבינים שיהיה קשה מאוד להביא אירוע דוגמת המונדיאליטו לישראל מהסיבה שיש לא מעט נבחרות ערביות שמגיעות לטורנירים האלה וספק אם פיפ"א ירצו להיכנס מראש לקונפליקט שכזה, אך המטרה היא להביא כמה שיותר אירועים של אופ"א. גם בהתאחדות וגם במשרד הספורט משוכנעים שישראל מסוגלת לארח אירועים ברמה גבוהה מאוד הן מבחינת מתקנים והן מבחינת בניית מערך סביב אירועים אלו.

עוד לפני הענקת המדליות הלילה חולקו הפרסים האישיים לשחקנים המצטיינים בטורניר ובישראל הופתעו מאוד לרעה מכך שאף אחד מהשחקנים לא זכה בפרס אישי, בייחוד לאור העובדה שחלק מהפרסים חולקו לשלושה שחקנים. כך למשל אחד משחקני נבחרת דרום קוריאה זכה במקום השלישי בדירוג שחקני הטורניר, אך אף שחקן ישראלי לא נכלל ברשימה, כמו גם ברשימת שוערי הטורניר, וזאת למרות טורניר מרשים מאוד של תומר צרפתי.

"לא ברור איך אף שחקן שלנו לא ברשימה אחרי טורניר כל כך אדיר", אמרו בנבחרת, "זה תמוה מאוד והאמת קצת מכעיס". למרות האכזבה מעניין זה, שחקני הנבחרת יכולים להיות מעודדים מכך שלא מעט סקאוטרים של קבוצות באירופה וכן במדינות המזרח הרחוק וארצות הברית סימנו כמה משחקני הסגל של אופיר חיים בפנקסים. שחקנים דוגמת רוי רביבו, סתיו למקין ודור תורג'מן הפכו לשם נפוץ אצל אנשי הסקאוטינג של קבוצות רבות כשגם חמזה שיבלי וענאן חלאיילי מעוררים עניין.

שחקני נבחרת ישראל עד גיל 20 חוגגים. GettyImages
שחקני נבחרת ישראל עד גיל 20 חוגגים/GettyImages

למרבית השחקנים יש חוזים במועדונים שלהם אבל ההערכה היא שיותר משחקן אחד יקבל הצעה כבר בקיץ הקרוב מקבוצות בחו"ל. אחד השחקנים שיוכלו לצאת לחו"ל תמורת דמי השבחה בלבד הוא המגן הימני עילי פיינגולד, שבעיני רבים נחשב לתגלית הטורניר. פיינגולד ששיחק בקבוצת הנוער של מכבי חיפה סיים חוזה ובשבוע הבא צפוי לשבת עם ראשי האלופה שמעוניינים להאריך את חוזהו. לשחקן דרכון זר והוא ינסה למקסם אפשרות של יציאה לאירופה בגיל צעיר אך ההערכה היא שישנם סיכויים גבוהים שיאריך חוזה במכבי חיפה.

הירוקים ייעדו לפני הטורניר לפיינגולד את תפקיד המגן הימני בהפועל עפולה מהליגה הלאומית לה שיתוף פעולה עם האלופה אך לא מן הנמנע שלאחר הטורניר המצוין פיינגולד יושאל בכלל לקבוצה מליגת העל אם אכן יחתום במכבי חיפה על חוזה חדש. כידוע, השחקן לא יוכל לפנות לוועדה למעמד השחקן בניסיון להירכש על ידי קבוצה אחרת בארץ וזאת לאור התקנון של ההתאחדות שמונע מהלך כזה משחקן עד גיל 21 גם אם סיים חוזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully