וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לב חצוי: היהודים האורוגוואים שהחליטו לתמוך בנבחרת ישראל

שלמה וייס, שליחנו לארגנטינה

9.6.2023 / 8:00

בתוך אלפי האוהדים הישראלים שתמכו בנבחרת, ישבו כמה עשרות יהודים אורוגוואים שעודדו את ישראל למרות שרבים מהם נולדו באורוגוואי וחרף הביקורות מבית. הרב יצחק פרסל: "מקווה שלא כועסים עליי יותר מדי". עדי מגן, אשת השגריר: "יש פה אורוגוואים לא יהודים שתמכו בישראל"

הישראלים האורוגוואים/שלמה וייס

בתוך אלפי האוהדים הישראלים שהתיישבו אתמול (חמישי) ביציעי אצטדיון דייגו מראדונה בלה פלאטה, היו גם כמה עשרות שהרגישו מעט חצויים. האוהדים היהודים אורוגוואים החליטו לתמוך בישראל למרות שרבים מהם נולדו באורוגוואי, חלקם משמשים כשליחים במונטיבידאו. חלקם פשוט מתגוררים במדינה הדרום האמריקאית וחלקם עברו מישראל במרוצת השנים לאורוגוואי.

צפו בתקציר המשחק באדיבות תאגיד השידור "כאן"

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

צפו בישראלים האורוגוואים בלה פלאטה

הישראלים האורוגוואים/שלמה וייס

אותם "אורוגוואים" קיבלו לא מעט ריקושטים מהחברים במונטיבידאו ובשאר חלקי המדינה על כך שהם צריכים להיות נייטראלים במשחק כזה, אך למרות הביקורות מבית החליטו ללכת עם הלב והגיעו למשחק כתומכי ישראל. אחד מהם היה הרב יצחק פרסל, שהינו הרב של הקהילה היהודית באורוגוואי.

פרסל, שאף הצליח במחצית המשחק לגרור איתו את האוהדים הישראלים לתפילת מנחה, הגיע עם לא מעט שליחים של תנועות נוער המתגוררים באורוגוואי והסביר מדוע היה חשוב לו להגיע ולתמוך בישראל מול המדינה אליה הוא משתייך. "אנחנו קהילה יהודית ציונית" אמר לוואלה! ספורט, "אני מקווה שלא כועסים עליי באורוגוואי יותר מדי, אני נולדתי באורוגואיי, עליתי לארץ בגיל 11 וחזרתי לאחר מכן לשליחות במדינה בה נולדתי. למה החלטתי להגיע? כי כשישראל שמחה כל המדינה שמחה וכל העם היהודי שמח ואין משהו שאנחנו רוצים יותר מאשר לשמח יהודים. אני רואה במשחק הזה כשליחות, אני באתי עם אשתי וחמשת ילדיי למשחק ויצאנו ב-12 בלילה והגענו רק בבוקר כדי לעודד את הנבחרת, אנחנו נהיה ביום ראשון בכל מקרה".

הישראלים האורוגוואים. שלמה וייס, מערכת וואלה
לב חצוי. הישראלים האורוגוואים ביציעי לה פלאטה/מערכת וואלה, שלמה וייס

מי שעוד התיישבה בלב יציע "האולטראס" של ישראל הייתה אשת השגריר הישראלי. עדי מגן החליטה שהיא מתיישבת עם "האולטראס" הישראלי ולא לצד בעלה, יועד מגן שישב ביציע הכבוד. "אני אמנם אוהבת את אורוגוואי אבל ברור שאני אוהבת יותר את ישראל" אמרה אשת השגריר לוואלה! ספורט, "התחושה ביציע הייתה מדהימה, יש פה מוצ'ילרים מכל דרום אמריקה ויש פה יהודים ארגנטינאים ואורוגוואים ויש אפילו חברים שלנו שהם אורוגוואים לא יהודים שהחליטו לתמוך בישראל במשחק הזה. המשחק הזה סחף אותי מאוד וזו הייתה חוויה אדירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully