וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסע עדיין לא תם: ישראל תשחק על מדליית הארד במונדיאליטו

למרות ההפסד בחצי הגמר, הנבחרת עד גיל 20 תוכל לחתום את הטורניר הנפלא שלה עם מקום על הפודיום, אם תנצח את דרום קוריאה (א', 20:30, כאן11)

אוהדי נבחרת ישראל בחצי גמר המונדיאליטו/שלמה וייס

חלום הזכייה במונדיאליטו, שהפך מפנטזיה דמיונית למציאות אפשרית לאחר הסנסציה מול ברזיל, נגוז הערב (חמישי) מבחינת נבחרת ישראל עד גיל 20, שהפסידה בחצי הגמר 1:0 לאורוגוואי הקשוחה. אף על פי כן, המסע בארגנטינה עדיין לא תם.

אופיר וחיים ושחקניו אמנם לא ישתתפו בגמר ביום ראשון, אבל במונדיאליטו, כמו במונדיאל הבוגרים, מחלקים גם מדליות ארד והתייצבות על הפודיום יכולה להוות תגמול הולם להופעה ההיסטורית של ישראל.

המשחק על המקום השלישי יהיה באותו אצטדיון על שם דייגו ארמנדו מראדונה בלה פלאטה, ביום ראשון ב-20:30 (שידור חי בכאן 11). היריבה תהיה דרום קוריאה, שהפסידה 2:1 לאיטליה בחצי הגמר השני.

צפו בתקציר המשחק באדיבות תאגיד השידור "כאן"

שחקן נבחרת ישראל עד גיל 20, תאי עבד. Eurasia Sport Images, GettyImages
עדיין יש על מה לשחק. תאי עבד/GettyImages, Eurasia Sport Images

שיאנית המקום השלישי היא ברזיל, הנבחרת אותה הדיחה ישראל ברבע הגמר, שהסתפקה במדליית ארד בשלושה טורנירים שונים. מאלי עשתה את זה פעמיים וכל שאר הנבחרות פעם אחת. איטליה דורגה שלישית ב-2017 עם ניצחון בפנדלים על אורוגוואי, כשבטורניר האחרון ב-2019 השתתפה שוב במשחק הזה, אך אז הייתה זו אקוודור שעשתה היסטוריה מבחינתה עם השגת הארד בזכות ניצחון בהארכה.

פרט לאיטליה, רק עוד נבחרת אירופית אחת סיימה במקום השלישי במונדיאליטו במאה ה-21: הונגריה שניצחה בפנדלים ב-2009 את קוסטה ריקה. סך הכול תשע נבחרות מאירופה זכו בארד במונדיאליטו ואילו שבע הפסידו במשחק על המדליה ונותרו במקום הרביעי. בשני מקרים היה דו-קרב אירופי על המקום השלישי: רומניה ניצחה 0:1 את אנגליה ב-1981 ופורטוגל גברה 2:3 על ספרד ב-1995.

ב-22 הטורנירים מאז כינון המפעל ב-1977, שמונה מהמשחקים על המקום השלישי לא הסתיימו ב-90 דקות. שניים הוכרעו בהארכה וששת האחרים נגררו לפנדלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully