וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנבחרת מעכלים את ההפסד: "האמנו שאנחנו יכולים לזכות בגביע. גאים בעצמנו"

שלמה וייס, שליחנו לארגנטינה

9.6.2023 / 7:00

למרות הטורניר החלומי, בנבחרת לקחו קשה את ההפסד לאורוגוואי: "חווינו את אותה הרגשה בגמר היורו. במבט לאחור נבין איזה הישג עצום עשינו". גורם: "סוד הקסם שלנו הוא שאנחנו לא מחפשים אשמים". זעם על משטח הדשא בלה פלאטה

אל ים קנצפולסקי נבחרת ישראל/שלמה וייס

1.

אכזבה גדולה בנבחרת ישראל אחרי ההפסד בחצי גמר המונדיאליטו אמש (חמישי) לאורוגוואי, הפסד שקטע את חלום הזכייה בגביע העולמי - הישג שאף אחד לא חלם עליו לפני תחילת הטורניר. בנבחרת האמינו לאורך כל הדרך וגם לפני המשחק הייתה תחושה שניתן לעשות זאת, אך בסופו של דבר שחקניו של אופיר חיים נכנעו ליריבה הדרום אמריקאית שזכתה לעידוד מאסיבי ביציעים. בסיום המשחק מרבית השחקנים נשארו דקות ארוגות שרועים על כר הדשא, כאשר דור תורג'מן זכה לעידוד מאסיבי דווקא משחקנים של אורוגוואי ואחר כך הוא התפנה לנחם בעצמו את חמזה שיבלי שהיה מרוסק גם כן.

בנבחרת עודדו גם את עומר סניור שהחמיץ בדקות הסיום מצב שהיה חייב להיגמר בשער. כמו כן, בנבחרת דחו את הביקורות שנשמעו ברשתות החברתיות על דור תורג'מן על כך שלא נלחם לאחר שהנבחרת איבדה כדור באמצע המגרש במהלך שהוביל לגול של אורוגוואי. "כל הזמן שאלו אותנו מה סוד הקסם של הנבחרת הזו, אז זה סוד הקסם, שאנחנו לא מחפשים אשמים". אמר גורם בנבחרת והוסיף: "דור נתן טורניר חלומי וכל המדינות שהיו בטורניר מדברות עליו, סניור נתן לנו את השער מול יפן שבלעדיו אנחנו עפים בבתים אז אנחנו לא מחפשים אשמים, אנחנו נבחרת אחת לטוב ולרע".

למרות האכזבה בקשה, בנבחרת מבינים את גודל ההישג שהם רשמו: "אנחנו גאים מאוד בעצמנו", אמר שחקן אחר, "עכשיו ברור שהאכזבה היא גדולה, אבל במבט לאחור נבין איזה הישג עצום השגנו בטורניר הזה".

צפו בתקציר המשחק באדיבות תאגיד השידור "כאן"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דור תורג'מן, שחקן נבחרת ישראל עד גיל 20. Eurasia Sport Images, GettyImages
"סוד הקסם בנבחרת הוא שלא מחפשים אשמים". דור תורג'מן אמש/GettyImages, Eurasia Sport Images

לגבי אילי מדמון והמחאה שלו אחרי שהוחלף, בנבחרת לא מתכוונים לנקוט בצעדים משמעתיים נגד הקפטן, שהציג יכולת מצוינת לאורך כל הטורניר. מי שעוד הצטיין הוא רוי רביבו, שלאחר המשחק התבשר שהוא יצטרף לסגל הנבחרת הבוגרת לקראת משחקיה במוקדמות היורו וצפוי להחליף את דורון ליידנר הפצוע. רביבו, שזכה לתמיכה ביציע מהאב חיים, קיבל כאמור מחמאות מלא מעט אנשי מקצוע בתוך הנבחרת וגם מסקאוטים שסימנו את השחקן והכניסו אותו לפנקסים על מנת לעקוב אחריו באופן רציף.

בנבחרת ציינו שהשקט שהיה בחדר ההלבשה ציין יותר מכל את האכזבה הקשה. לאחר כשעה משריקת הסיום הגיעו השחקנים לבית המלון בלה פלאטה שם חיכו חלק ממשפחות השחקנים שניסו לנחם אותם אך היה ברור לכולם שהתחושות מאוד קשות. "באמת האמנו שאנחנו יכולים לזכות בגביע", אמר שחקן בנבחרת, "אז ברור שאנחנו מרוסקים, זו תחושה נוראית. לצערנו חווינו אותה בגמר היורו ועכשיו חווינו אותה שוב".

רוי רביבו שחקן נבחרת ישראל עד גיל 20 מול איגנסיו סוסה שחקן נבחרת אורוגוואי עד גיל 20. JUAN MABROMATA/AFP, GettyImages
כבר חלק מסגל הבוגרת. רוי רביבו/GettyImages, JUAN MABROMATA/AFP

2.

למרות ההפסד הזה, המאמן אופיר חיים יבהיר לשחקניו שמבחינתו הטורניר ממש לא נגמר והוא מצפה מהם לסיים במקום השלישי ולנצח את דרום קוריאה במשחק ביום ראשון. בנבחרת יגיעו כידוע בהרכב חסר מאוד, כאשר בשל כך הדר פוקס שהינו שחקן השדה היחידי שלא רשם עד כה דקה בטורניר, צפוי לפתוח בהרכב לצידו של שון עדרי במרכז ההגנה. גם נועם בן הרוש צפוי לפתוח בהרכב כאשר לנבחרת אין מגן שמאלי טבעי במקומו של רביבו והמאמן יצטרך להחליט האם הוא מאלתר עם שחקן כנף או שמא מציב את פיינגולד כמגן שמאלי ושם את בן הרוש בעמדת המגן הימני.

אחמד סלמן עשוי לקבל את המקום בחוד במקומו של דור תורג'מן, כאשר גם אחד משני שוערי המשנה, אופק מליקה או ניתאי גרייס יקבלו דקות ראשונות בטורניר במקומו של תומר צרפתי. למרות החיסורים בנבחרת לא מתכוונים להשתמש בתירוצים ומשוכנעים שניתן יהיה לסיים במקום השלישי את הטורניר.

"יש פה נבחרת עם סגל עמוק ושיוויוני וזה כבר הוכח", אמרו בנבחרת, "ברור שהחסרונות משמעותיים אבל נבוא כדי לנצח". בנבחרת מודעים לכך שבניגוד למשחק מול אורוגוואי, לנבחרת דרום קוריאה לא יהיה רוב ביציעים ומקווים שלמרות ההפסד בחצי הגמר, האוהדים שהגיעו לתמוך אתמול בנבחרת יגיעו גם למשחק ביום ראשון. בקרב השחקנים ציינו שלמרות היתרון של אורוגוואי מבחינה כמותית ביציעים, הם שמעו היטב את העידוד הישראלי וגם בסיום חיכו אלפי האוהדים של ישראל ביציעים דקות ארוכות כדי להודות לשחקנים שהגיעו לעבר היציע מאחורי השער הדרומי בו התרכזו מרבית האוהדים של ישראל וזכו לתשואות רמות מהאוהדים.

שחקן נבחרת ישראל עד גיל 20 עומר סניור. Luis ROBAYO / AFP, GettyImages
לא היה מחמיץ לולא תנאי המשטח? עומר סניור/GettyImages, Luis ROBAYO / AFP

3.

בנבחרת של חיים הקפידו לאורך כל הטורניר לא להשתמש בתירוצים אך ישנו כעס גדול על מצב הדשא באצטדיון בלה פלאטה, שם נערך המשחק. בקרב השחקנים וכן בצוות המקצועי נדהמו ממצב הדשא ובהתאחדות לא מבינים כיצד פיפ"א החליטה לקיים אירוע כל כך יוקרתי דווקא במגרש עם משטח דשא שכזה ולא שינתה את מיקום המשחק.

השחקנים וגם בקרב אנשי הנבחרת השונים משוכנעים שעם משטח דשא טוב יותר הנבחרת הייתה מעפילה לגמר. בסיום התבטא מדמון בנושא ואמר: "אני לא רוצה לחפש תירוצים, אבל במגרש נורמאלי לא היה פה קרב, מבחינת כדורגל אנחנו ברמה הרבה יותר גבוהה מהם". גם יתר השחקנים נמצאים בדעה של מדמון. "לא יכולנו לפתח את המשחק שלנו בכלל, לא להניע כדור ובטח לא לעשות דריבל", אמר שחקן בנבחרת, "אם היה משטח נורמלי והכדור לא היה קופץ כל הזמן, המשחק היה מתפתח אחרת לחלוטין. זה שירת את סגנון המשחק של אורוגוואי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully