וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריפל דאבל היסטורי ליוקיץ', דנבר עלתה ליתרון 1:2 על מיאמי בגמר

32 נקודות, 21 ריבאונדים ו-10 אסיסטים של הפנומן הסרבי הכניסו אותו לדפי ההיסטוריה וסחפו את הנאגטס לניצחון 94:109 גדול בחוץ. מארי להט עם 34 נקודות וסיים עם טריפל דאבל אדיר משלו, יתרון הביתיות והמומנטום שוב בצד של אלופת המערב

דווקא ביום בו ליאו מסי הכניס את העיר לטירוף, מיאמי קיבלה תזכורת כואבת מיהו ככל הנראה הכדורסלן הטוב בעולם כיום. 32 נקודות, 21 ריבאונדים, 10 אסיסטים ושתי חסימות היו הלילה (בין רביעי לחמישי) לניקולה יוקיץ', שסחף את דנבר לניצחון 94:109 על ההיט שקבע 1:2 לנאגטס בסדרת גמר ה-NBA.

מדובר בטריפל דאבל חסר תקדים בסדרת גמר, ובהוכחה נוספת לכך שהפנומן הסרבי שזכה פעמיים ב-MVP ונראה בלתי עציר לאורך כל הפלייאוף, הופך לנגד עינינו לאחד הסנטרים הגדולים בכל הזמנים.

כעת יתרון הביתיות חוזר לדנבר, שהראתה שהמעידה במשחק 2 מול ההיט הייתה חד פעמית, ולא בהכרח מייצגת. יוקיץ' קיבל הלילה סיוע מהצלע השנייה שלו, ג'מאל מארי, שרשם בעצמו משחק יוצא מהכלל. הגארד שהתקשה לבוא לידי ביטוי במשחק השני בסדרה, התפוצץ עם טריפל דאבל אדיר שלו - 34 נקודות, 10 ריבאונדים, 10 אסיסטים (וגם 7 איבודים).

האקס פקטור היה כריסטיאן בראון, שסיפק 15 נקודות מהספסל והיה אחד משחקני המפתח בריצה של דנבר במחצית השנייה, שבסופו של דבר הכריעה את המשחק. ג'ימי באטלר סיים עם 28 נקודות ו-4 אסיסטים אצל מיאמי, באם אדבאיו היה טוב מאוד גם כן עם 22, 17 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, אבל זה לא הספיק.

ניקולה יוקיץ', דנבר נאגטס. Mike Ehrmann, GettyImages
הצגה היסטורית. יוקיץ'/GettyImages, Mike Ehrmann

מיאמי הופיעה גם למשחק הזה ללא טיילר הירו, וידעה ששוב הרבה יהיה תלוי באחוזי השלשות של הקלעים שלה. במחצית הראשונה הדברים שעבדו לה במשחק 2 עוד קצת נמשכו, בעיקר בצד ההתקפי, אבל בצד ההגנתי שוב היה נראה שלהיט אין תשובות ליוקיץ' ומארי.

חוסר הריכוז של דנבר בהגנה, שהסעיר והעסיק את מייק מאלון אחרי משחק 2 בסדרה, היה נוכח רק לפרקים קצרים הלילה, אבל במחצית השנייה נעלם כליל, ואז הגיעה הבריחה. בשורה התחתונה, ההיט לא נכנעו רק להתעלות יוצאת דופן של צמד כוכבי הנאגטס, אלא גם לשליטה קבוצתית מוחלטת בריבאונדים. לנאגטס היו 58 כאלה, בעוד ההיט גירדו 33. נתון כזה מסביר איך מיאמי מובסת גם במשחק בו איבדה 4 כדורים בלבד.

כך או כך, במשחק הבא בלילה שבין שישי לשבת, ההיט יצטרכו להביא בשורה חדשה - אחרת ניקולה יוקיץ' יעשה צעד נוסף לעבר אליפות היסטורית לדנבר.

מהלך המשחק

רבע 1:

מיאמי פתחה את המשחק מהיכן שנעצרה במשחק הקודם, כשהיא נראית נמרצת יותר וחדה יותר. באם אדבאיו ניצל שוב ושוב את יתרון הזריזות שלו על פני יוקיץ' כדי לצבור נקודות, וגם קווין לאב וגייב וינסנט צלפו שלשות פנויות. למזלה של דנבר, ג'מאל מארי נראה יותר אגרסיבי ונחוש בפתיחה, ו-8 נקודות מהירות שלו שמרו על הנאגטס במרחק נגיעה. גם יוקיץ' נכנס לעניינים בהתקפה בזכות מהלכים יעילים של בין-שניים עם מארי, אבל מיאמי נותרה צמודה בזכות סדרה של סלים של ג'ימי באטלר. סל של קייל לאורי נעל את הרבע הראשון וקבע שוויון, 24:24.

באם אדבאיו, מיאמי היט, חוגג. Megan Briggs, GettyImages
במחצית הראשונה ההיט עוד היו בעניינים. אדבאיו/GettyImages, Megan Briggs

רבע 2:

הרבע נפתח עם שלשה של ברוס בראון, שהייתה השלשה הראשונה של הנאגטס במשחק. דנבר הידקה את ההגנה בדקות הבאות בהן העניקה מנוחה ליוקיץ', אבל התקשתה לייצר נקודות בהתקפה, ו-5 נקודות רצופות של באם אדבאיו קבעו 29:29 עם 9 דקות עד ההפסקה. קיילב מרטין עלה מהספסל ובדקה וחצי קלע 8 נקודות רצופות - יותר מכל מה שקלע עד כה בסדרה - והעלה את מיאמי ליתרון 4. אבל ג'מאל מארי והנאגטס הגיבו, ושתי שלשות של האחרון הפכו שוב את התוצאה. ההיט שוב עצרו את המומנטום של דנבר והחזירו את היתרון לצד שלהם, אבל אקורד הסיום של הרבע היה של מארי ויוקיץ', כשהאחרון מדייק פעמיים מהעונשין וקובע 48:53 לנאגטס בירידה להפסקה.

ג'מאל מארי, דנבר נאגטס. רויטרס
משחק גדול גם לו. ג'מאל מארי/רויטרס

רבע 3:

דנבר יצאה חדה וקטלנית מחדר ההלבשה, וסוף סוף הצליחה לברוח. התוצאה הגיעה ל-59:48 - יתרון השיא של הנאגטס עד אותה נקודה - כשאריק ספולסטרה נאלץ להזעיק פסק זמן. לצערו, זה לא עצר את המומנטום של הנאגטס, שנראו בלתי עצירים בדקות הללו. ניקולה יוקיץ' המשיך לעשות ככל העולה על רוחו, כריסטיאן בראון רשם כמה דקות מצוינות מהספסל והיה האקס פקטור, והיתרון צמח ל-19 - 63:82 - כשנותרה דקה לתום הרבע. ג'ימי באטלר וחבריו מזערו נזקים לפני הרבע האחרון, וסיימו את הרבע השלישי בפיגור 14, 82:68.

כריסטיאן בראון, דנבר נאגטס. Megan Briggs, GettyImages
האקס פקטור. כריסטיאן בראון/GettyImages, Megan Briggs

רבע 4:

הרבע האחרון ידוע כרבע החזק ביותר של מיאמי, אבל לפחות בדקות הראשונות דנבר לא נתנה לזה להשפיע עליה, ורק הגדילה את היתרון. האקס פקטור כריסטיאן בראון המשיך להצטיין והגיע ל-15 נקודות, ויחד עם ניקולה יוקיץ' וג'מאל מארי התוצאה עלתה ל-72:93, שמונה דקות וחצי לסיום, במה שנראה כנקודת שבירה של ההיט. מיאמי עוד הורידה ל-14, אבל דנבר החזיקה מעמד בזכות עוד מהלכים נפלאים של יוקיץ', שכבר הגיע ל-30 נקודות, 20 ריבאונדים ו-10 אסיסטים - טריפל דאבל היסטורי וחסר תקדים לשחקן NBA בסדרת הגמר. בדקות האחרונות ג'מאל מארי הגיע לטריפל דאבל בעצמו, ובסיום הנאגטס חגגו ניצחון 94:109 ענק.

ג'ימי באטלר, מיאמי היט. Megan Briggs, GettyImages
נוקאאוט? ג'ימי באטלר מתוסכל על הספסל/GettyImages, Megan Briggs

סטטיסטיקה

קלעו לדנבר: ג'מאל מארי 34 (12 מ-22 מהשדה), 10 ריבאונדים, 10 אסיסטים ו-7 איבודים, ניקולה יוקיץ' 32 (12 מ-21 מהשדה, 7 מ-8 מהעונשין), 21 ריבאונדים, 10 אסיסטים ושתי חסימות, כריסטיאן בראון 15 (7 מ-8 מהשדה), ארון גורדון 11 (10 ריבאונדים), קנטביוס קולדוול פופ 6, ברוס בראון 5, ג'ף גרין 4, מייקל פורטר ג'וניור (1 מ-7 מהשדה, 7 ריבאונדים) 2.

קלעו למיאמי: ג'ימי באטלר 28 (11 מ-24 מהשדה) ו-4 אסיסטים, באם אדבאיו 22 (17 ריבאונדים, 3 אסיסטים), קיילב מרטין 10, דאנקן רובינסון וקייל לאורי (5 אסיסטים) 9 כל אחד, גייב וינסנט 7 (2 מ-10 מהשדה), קווין לאב 6, מקס סטרוס 3 (1 מ-7 מהשדה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully