וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקיץ' ומארי עשו היסטוריה: "זה ללא ספק המשחק הכי גדול שלהם יחד"

כוכבי דנבר הפכו לצמד הראשון שרושם טריפל דאבל של 30 נקודות ומעלה באותו משחק, מייק מאלון מסביר את סוד הקסם: "הרבה שחקנים משחקים אחד עם השני, הם משחקים אחד למען השני". יוקיץ' דווקא נותן קרדיט על הניצחון לאקס פקטור ש"הכריע את המשחק"

בליגה שמורכבת מקבוצות כוכבים אינסטנט, שמדי קיץ תולה תקוות בצמד סופרסטארים חדש, קל לפעמים לשכוח עד כמה ניקולה יוקיץ' וג'מאל מארי קטלניים יחד. צמד כוכבי הנאגטס משחקים יחד 7 שנים, ולתיאום הכמעט עיוור ביניהם יש ערך מוסף עצום - כפי שהוכח הלילה (בין רביעי לחמישי) במשחק השלישי של סדרת גמר ה-NBA.

יוקיץ' ומארי כבר למדו מזמן כיצד להפרות אחד את השני, והלילה זה הוביל להתפוצצות. 32 נקודות, 21 ריבאונדים ו-10 אסיסטים היו ליוקיץ', 34, 10 ו-10 היו למארי - ויחד הם הפכו לצמד הראשון אי פעם ב-NBA - במשחק פלייאוף או עונה רגילה - שרושם טריפל דאבל של 30 נקודות ומעלה באותו משחק.

יוקיץ' ומארי פירקו כמעט לבדם את ההיט. הם לקחו יותר ריבאונדים מכל שחקני החמישייה של מיאמי (31 מול 25), חילקו יותר אסיסטים מהם (20 מול 12) וקלעו מספר נקודות זהה (66). בסך הכל, אחרי שלושה משחקים בסדרה, בפעם הראשונה שלהם במעמד הגמר, יוקיץ' ומארי מעמידים ממוצעים משותפים של 59.3 נקודות, 20.7 ריבאונדים ו-19.3 אסיסטים. רק לשם השוואה, שאקיל אוניל וקובי בריאנט סיימו את סדרת הגמר הראשונה שלהם יחד כצמד, עם ממוצעים פחות טובים (53.6 נקודות, 21.3 ריבאונדים ו-6.5 אסיסטים), כך שאם כוכבי דנבר ימשיכו בקצב הזה, הם יוכיחו גם סטטיסטית שהם בדרך להפוך לצמד בקנה מידה היסטורי.

ניקולה יוקיץ', ג'מאל מארי, דנבר נאגטס. Jamie Schwaberow, GettyImages
הצמד הטוב ב-NBA, נקודה. יוקיץ' ומארי/GettyImages, Jamie Schwaberow

"אני מאמן את ניקולה 8 שנים ואת ג'מאל 7, והיו לנו לאורך המסע הזה כמה רגעים יפים, אבל אף אחד לא היה בגמר ה-NBA", התגאה מאמן דנבר מייק מאלון. "האופן שבו הם עשו היסטוריה היום יחד, זה פשוט אדיר. אף צמד מעולם לא הגיע למספרים כאלה. מה שיפה בכל זה, זה שגם ניצחנו. בנוסף לתרומה ההתקפית שלהם, הם גם שמרו מצוין היום, ותרמו בכל האספקטים. אני חושב שזה ללא ספק המשחק הכי גדול שלהם כצמד בשבע השנים שהם משחקים יחד".

מאלון מסביר שמה שהופך את יוקיץ' ומארי לצמד כל כך מוצלח, זו הכימיה יוצאת הדופן ביניהם. "הרבה שחקנים פשוט משחקים אחד עם השני. החבר'ה האלה משחקים אחד למען השני", הוא אומר. "עזבו את הסטטיסטיקה, היום הרגשתי את שניהם חדים ומרוכזים בדיוק כמו שצריך במשחק כל כך חשוב. ניקולה מוכיח שוב ושוב שהוא בנוי למשחקים גדולים. הוא פורח ברגעים כאלה".

יוקיץ' הפך לשחקן הראשון אי פעם שמגיע ל-30 נקודות, 20 ריבאונדים ו-10 אסיסטים במשחק גמר, אבל כרגיל, הוא לא מייחס חשיבות לסטטיסטיקות, ולא מתרשם מהאובססיה האמריקאית למספרים "חסרי משמעות". "למען האמת, פשוט לא אכפת לי. מבחינתי זה רק מספר, אין לו משמעות", אמר יוקיץ' כשנשאל על ההישג ההיסטורי שלו.

יוקיץ' כבר עומד על 10 טריפל דאבלים בפלייאוף הזה, יותר מכל שחקן אי פעם. גם ג'מאל מארי יודע ש"הוא פשוט גורם לזה להיראות קל. האיש לקח היום 21 ריבאונדים, וכולם אומרים שהוא לא מסוגל לקפוץ...30 נקודות, וכולם אומרים שהוא לא מסוגל לקלוע...הוא פשוט שחקן מיוחד. כבר נגמרו לי המילים לתאר אותו".

כריסטיאן בראון, דנבר נאגטס. Megan Briggs, GettyImages
איש המפתח? כריסטיאן בראון/GettyImages, Megan Briggs

בדנבר היללו את האקס פקטור של המשחק, כריסטיאן בראון, שקלע 15 נקודות והיה אחד משחקני המפתח בבריחה של הנאגטס במחצית השנייה. "אמרתי לו שהוא ניצח לנו את המשחק. האנרגיות שלו, הפוקוס שלו, הגישה...אלה דברים שמנצחים משחקים גדולים", אמר ניקולה יוקיץ' והוריד את הכובע: "הוא אלוף, הוא ווינר, הוא עושה מהלכים מנצחים".

"הרגשתי שהביטחון העצמי פשוט נשפך ממנו היום. הוא היה עצום", הוסיף מייק מאלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully