וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים סימנה את יובל זוסמן כמטרה, ועשויה להישאר בליגת האלופות

4.6.2023 / 10:35

היום שאחרי ההדחה מהפלייאוף: האדומים יזכו לתקציב משודרג תחת הבעלים החדש מתן אדלסון, אבל ישאפו לשמר את רוב הסגל שהוביל אותם להצלחה במהלך העונה. לאור האיחוד המסתמן של המפעלים האירופיים, תוכנית החזרה ליורוקאפ עשויה להיגנז

הפועל ירושלים נחתה בישראל אחרי ההפסד בגמר ליגת האלופות/צילום: יותם רונן | עריכת וידאו: ניר חן

"אנחנו סובלים עכשיו כדי שבעונה הבאה נגיע לאן שאנחנו רוצים", ניסה עוז בלייזר לנחם את עצמו אמש (שבת). "ידעתי שזה משחק של הכל או כלום. הרגשנו שהיינו שם לאורך כל הערב, ולצערי זה לא הספיק. זה לא קל. זה לא משהו שאפשר להסביר. נתנו כל כך הרבה כדי למצוא את הכוחות המחודשים, אבל אני גאה בחבר'ה על הלחימה".

אחרי הזכייה המרשימה בגביע המדינה, וההגעה הכמעט היסטורית לגמר ליגת האלופות, הפועל ירושלים לא הייתה יכולה לשער שכך תסתיים העונה: בסוויפ של 2:0 מול הפועל תל אביב, שאותה הצליחה לנטרל לא פעם. הפיניש העגום לא מחק את החודשים שקדמו לו, אבל העובדה היא שהאדומים לא חזרו לעצמם מאז הפיינל פור במלאגה, והמאמן אלכסנדר דז'יקיץ' - שחתום על כל כך הרבה הצלחות - לא מצא את הדרך לעורר את שחקניו ולהשיב אותם לתלם בשלושת השבועות האחרונים של העונה.

עוז בלייזר הפועל ירושלים. קובי אליהו
לא כך חשבה הפועל ירושלים שתסתיים העונה. עוז בלייזר/קובי אליהו

כעת יוצאת ירושלים לפגרה, כשלא מעט סימני שאלה חיוביים מרחפים סביב עתידה. הבעלים החדש מתן אדלסון השלים בסוף השבוע את תהליך רכישת המועדון, וכעת מתחיל לעבוד באופן רשמי. בעוד המנכ"ל יובל לויסמן צפוי לעזוב, דז'יקיץ' והמנהל המקצועי יונתן אלון ימשיכו להוביל את הקבוצה בפן הספורטיבי. המטרה הראשונית והבסיסית שלהם תהיה שימור השלד שהוביל אותה לתוצאות חיוביות - לצד שדרוג בעמדות מסוימות.

לפני הכל, תצטרך ההנהלה להכריע בנוגע למפעל האירופי שבו יופיעו הירושלמים. לאור הרצון העתידי להגיע ליורוליג, סימנו אדלסון ואנשיו את היורוקאפ כמקפצה שממנה אפשר יהיה לעשות את הצעד קדימה, והם אף ויתרו למעשה על אירוח הפיינל פור של ה-BCL משום שסירבו להתחייב להישאר במפעל כתנאי לקיומו בישראל. ובכל זאת, לא מן הנמנע שהם ימשיכו לעונה שישית במפעל.

כפי שפורסם בוואלה! ספורט כבר לפני חודש וחצי, הכיוון המסתמן ב"שיחות השלום" בין היורוליג לפיב"א הוא איחוד ליגת האלופות והיורוקאפ לליגה אחת בעונת 2024/25, תחת שליטת פיב"א. אף שסיכום סופי עדיין לא הושג, ישנם קולות בירושלים שמעריכים כי לא יהיה זה חכם מבחינתם לעזוב את ה-BCL רק כדי לשוב אליה במצב פחות טוב מבחינה פוליטית אחרי שנה אחת בלבד. כך או כך, ההכרעה בנוגע לצעדים הבאים של המועדון תיפול בשבועות הקרובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אלכסנדר דז'יקיץ' מאמן הפועל ירושלים. קובי אליהו
צורך לשדרג יש, אבל גם רצון לשמור על המשכיות. דז'יקיץ'/קובי אליהו

בבואם לבניית סגל השחקנים, יתמקדו האדומים בראש ובראשונה בהשארת השחקנים שהיו חתומים על ההצלחה לאורך העונה. זאק הנקינס כבר סגר על הארכת חוזה, האופציה להמשיך עם ליוואי רנדולף תמומש וגם ספידי סמית' - חביבו של המאמן - אמור להישאר. השאיפה המובנת מאליה היא לשמור על קאדין קרינגטון, ולנצל את היתרון בהפיכתו הצפויה לאזרח ישראלי, אם כי הגארד מרכז עניין במדינות אחרות באירופה והישארותו עדיין לא מובטחת.

התקציב צפוי לצמוח ולגדול תחת בעלותו של אדלסון, ובירושלים יצטרכו למצוא את האיזון בין הרצון לשמור על המשכיות לבין הניסיון לשדרג את הסגל. במועדון מבינים כי הסגל שרץ בעונה הנוכחית לא היה עמוק דיו, ואת הניסיונות לחיזוק ימקדו בשתי גזרות: שדרוג עמדת הפאוור פורוורד, שנותרה די אפרורית עם סים סנדר ונה ומארקס מייריס, והחתמת לפחות ישראלי בכיר אחד.

המועמד המוביל להגיע הוא יובל זוסמן, שחתום לעונה נוספת באלבה ברלין, אבל מחזיק באופציית יציאה מחוזהו. הגארד/פורוורד כמעט חתם בבירה לפני שנתיים, אבל ההצעה מגרמניה טרפה את הקלפים ושינתה את התמונה. הוא ימתין לראות בקרוב מה התוכניות של קבוצתו הנוכחית לפני שיחליט. להתפתחויות בגזרתו עשויות להיות השפעות על עתידם של עוז בלייזר, שמחזיק בחוזה לעונה נוספת, ואור קורנליוס, שסיים את העונה הטובה בקריירה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully