וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנון: היורוקאפ וליגת האלופות יאוחדו בתוך כשנתיים

21.4.2023 / 12:18

במסגרת "שיחות השלום" בין היורוליג לפיב"א, מתכוונים בשני הארגונים לקיים מפעל אחד נרחב שימותג בתור הגביע השני בחשיבותו. הרחבת היורוליג מ-18 ל-20 קבוצות עשויה להתבצע בעוד שנה, לקראת עונת 2024/25

תקציר: חובנטוד בדאלונה - הפועל תל אביב 74:82/ספורט1

הנהלת היורוליג התכנסה השבוע בברצלונה, כדי לדון בשלל נושאים הנוגעים לעתיד המפעל. נציגי המועדונים קיבלו עדכון בנוגע ל"שיחות השלום" המתקיימות עם פיב"א, במטרה לסיים את הסכסוך המתמשך בכדורסל האירופי ולמנוע את ההתנגשות הבלתי פוסקת בין המפעלים האירופיים למועדונים לבין חלונות הנבחרות הלאומיות במהלך העונה.

השיחות עם פיב"א תפסו תאוצה בחודשים האחרונים, לאחר שמנכ"ל היורוליג ג'ורדי ברתומיאו הוחלף בדיאן בודירוגה ובמרשל גליקמן, המכהנים כנשיא וכמנכ"ל בהתאמה. בעלי וילרבאן, שחקן העבר האגדי טוני פארקר, נוטל חלק משמעותי ודומיננטי במגעים הללו.

הסכמות והסכמים עדיין אין, אבל אחד הסעיפים שנדונים בצורה מעמיקה ורצינית הוא התחרות בין היורוקאפ לליגת האלופות על משבצת הגביע השני בחשיבותו. גורמים המעורים בפרטים אמרו לוואלה! ספורט כי "לא מן הנמנע ששני המפעלים יאוחדו לליגה אחת נרחבת. סביר להניח שזה לא יקרה בעונה הקרובה, אבל התכנון הוא להגיע למצב הזה בתוך שנתיים".

שחקן הפועל ירושלים איתי שגב מול שחקן הפועל תל אביב עידן זלמנסון. דני מרון
הפועל תל אביב והפועל ירושלים ישחקו בעונה הבאה באותו מפעל? שגב מול זלמנסון/דני מרון

עד שלא ייחתם ההסכם, נראה שרף המתיחות לא יירד. עדות לכך אפשר למצוא בסאגה סביב הפיינל פור של ליגת האלופות, שייערך במלאגה לאור סירובה של הפועל ירושלים להתחייב שלא תעבור בחזרה ליורוקאפ בקיץ הקרוב.

בנוסף, מקווים ביורוליג לבצע את הצעד הבא בהרחבת הליגה - וייתכן שהיא תגדל מ-18 ל-20 קבוצות כבר בעונת 2024/25. במסגרת הישיבה בברצלונה הושם דגש מיוחד על הצטרפותן האפשרית של פאריס ולונדון ליונס בעתיד הקרוב, כמו גם האפשרות להעניק חוזה מובטח למונאקו. מי שמעמדה עדיין לא ברור לקראת העונה הקרובה היא אלבה ברלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully