וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ייקובן בראון כיכב: הפועל תל אביב עלתה לגמר הפלייאוף מול מכבי תל אביב

כוכב האדומים קלע 29 נקודות ב-21 דקות והוביל ריצת 0:8 ברבע האחרון בדרך ל-68:77 על הפועל ירושלים ודרבי לוהט בקרב על האליפות. 22 של בלייזר לא הספיקו

אדום מול צהוב, הפועל תל אביב מול מכבי תל אביב בגמר הפלייאוף? איך זה נשמע לכם? זה בדיוק מה שקרה בשבוע הבא אחרי שהפועל תל אביב ניצחה הערב (שבת) 68:77 את הפועל ירושלים והשלימה 0:2 בסדרה בדרך לגמר הפלייאוף.

הפעם זה לא היה משחק חד צדדי כמו המשחק בארנה, שבו פרנקו ושחקניו התעללו בקבוצה של דז'יקיץ', אבל להפועל תל אביב היה את ג'ייקובן בראון, שפשוט לקח על גבו את הקבוצה הזו. בראון הפציץ ברבע הראשון, נעלם ברבע השני אבל חזר כמו גדול במחצית השנייה למרות שכבר ברבע הראשון הוא החליק ודידה על הרגל. בראון היה זה שהוביל ריצת 0:8 ברבע האחרון ועם שלשה קריטית קבע 62:77 ששבר סופית את האורחים.

עד כמה בראון היה טוב במשחק הזה? הוא קלע 29 נקודות ב-21 דקות בלבד, כולל 5 מ-10 מחוץ לקשת. הורד (13) ומקריי (12) סייעו לו, אבל המשחק הזה היה באמת הצגה של איש אחד ומשחק טוב גם הגנתית של האדומים, שהגבילו את ירושלים על 33 אחוזים מחוץ לקשת, כאשר רק עוז בלייזר הצטיין עבור האורחים עם משחק משוגע של 6 מ-13 משלוש ו-22 נקודות. מאידך, קרינגטון נתקע על 6 נקודות ובראון שחזר לסגל לא ממש הועיל לקבוצה של דז'יקיץ', שמסיימת עונה נהדרת שלה בצורה מאכזבת מאוד.

ג'ייקובן בראון הפועל תל אביב מול הפועל ירושלים. קובי אליהו
איזה שחקן. ג'ייקובן בראון/קובי אליהו

קלעו להפועל תל אביב: ג'ייקובן בראון 29, ג'יילן הורד 13, ג'ורדן מקריי 12, קסבייר מנפורד 8, צ'ינאנו אונואקו (12 ריב') ותומר גינת (5 ריב') 6 כ"א, גיל בני 3. בר טימור, עידן זלמנסון, נבות ינאי ואייל הראל שותפו ולא קלעו.

קלעו להפועל ירושלים: עוז בלייזר (10 ריב', 6/13 מהשלוש) 22, ספידי סמית' וזאק הנקינס (8 ריב') 12 כ"א, ליוואי רנדולף 11, קאדין קרינגטון 6, ברנדון בראון 5. טי ג'יי קליין, איתי שגב ואור קורנליוס שותפו ולא קלעו.

תומר גינת הפועל תל אביב חוגג. קובי אליהו
נתראה בדרבי. גינת חוגג/קובי אליהו

רבע 1

כבר בפתיחת המשחק ג'ייקובן בראון צלף שלשה אבל התקפה לאחר מכן החליק על הפרקט ונאלץ לצאת אחרי שהחזיק את הברך. הפציעה הזו האטה מאוד את המארחים בהתקפה, כשבלייזר והנקינס מנצלים את זה כדי להריץ את ירושלים ל-5:11 עם ריצת 0:7. אלא שג'ייקובן חזר לפרקט וכניסתו בישרה על ריצת 0:7 נגדית של האדומים, כששלשה של הכוכב החזירה את היתרון למארחים וקבעה 11:12. מי שעצר את הריצה המקומית היה עוז בלייזר, שתפר שלשה שנייה וסל של ספידי סמית' קבעה 12:16 לאורחים. אלא שהפיניש של המארחים לרבע הזה היה קטלני. הורד חתך את הצבע, מקריי סחט עבירה בשלשה והשלים ריצת 0:9 כדי לקבוע: 16:21 למארחת בסיום הרבע הראשון.

עוז בלייזר הפועל ירושלים. קובי אליהו
8 נקודות ברבע הראשון. עוז בלייזר/קובי אליהו

רבע 2

מי שנכנס לעניינים בפתיחת הרבע השני היה ברנדון בראון, שצלף שלשה ולאחר מכן קלע גם מהקו. אבל מנפורד הגיב עם שלשה והורד הריץ את המארחים שוב ליתרון נוח של 23:28. אלא שהפועל תל אביב נתקעה בהתקפה ורנדולף קלע שלשה משוגעת כמטר מאחורי קו השלוש כדי לכפות משחק צמוד. הפועל תל אביב יצאה מהקיפאון שלה עם שלשה מהפינה של גיל בני, אבל לא מצאה תשובה להנקינס, שעם ארבע נקודות רצופות קבע 33:30. הפועל תל אביב סיימה את הרבע השני כפי שסיימה את הראשון, עם ריצה של 0:5 כשסל ועבירה שסחט מנפורד קבע 32:38 להפועל תל אביב בהפסקה.

זאק הנקינס קאדין קרינגטון הפועל ירושלים. קובי אליהו
מנסים להישאר בחיים. הנקינס וקרינגטון/קובי אליהו

רבע 3

ג'ייקובן בראון, שלא קלע בכלל ברבע השני, קם לתחייה ברבע השלישי עם שתי שלשות רצופות שאחריהן הוא דידה בחזרה להגנה. עוז בלייזר קלע גם הוא שלשה ונקודות ראשונות מאז הרבע הראשון, אבל ג'ייקובן הנפלא סחט עבירה והשלים 11 נקודות בתוך קצת יותר משתי דקות כדי לקבוע יתרון שיא של 39:49 למארחים. אלא שירושלים לא ויתרה. היא שיפרה את ההגנה שלה ועם נקודות של בלייזר והנקינס צימקה ל-46:50 בלבד. הקאמבק נמשך עם שלשה ענקית של ספידי סמית' וסל של רנדולף שהשלים קאמבק וקבע שוויון 53. ג'ייקובן קלע עוד סל בחדירה וסל של ספידי סמית' קבע 55:57 בלבד למארחים לקראת הרבע האחרון.

קסבייר מנפורד הפועל תל אביב. קובי אליהו
רוצה דרבי בגמר. מנפורד/קובי אליהו

רבע 4

הפועל תל אביב פתחה בהתלהבות גדולה את הרבע המכריע כששלשה של מקריי קבעה יתרון 7 למארחים, אבל בלייזר תפר שלשה חמישית (!) במשחק כדי להחזיר את ירושלים לתמונה. אלא שהזמן הלך ואזל לירושלים, שראתה את הורד ואונואקו קולעים בצבע וקובעים 60:68 כשאנחנו קצת יותר משלוש דקות לסיום המשחק. הפועל ירושלים נתקעה לגמרי בהתקפה, בלייזר גמר את האוויר והקהל הטריף את האדומים בדרך ל-60:72 וריצת 0:8 בדיוק במאני טיים. רנדולף איבד כדור וג'ייקובן הנפלא נעץ את המסמר האחרון עם שלשה שהעלתה את מאזנו ל-29 נקודות ופתח את האות לחגיגות באדום עם 62:77 מוחץ. עוז בלייזר עוד קלע שלשה בצד השני ובסיום: 68:77 גדול להפועל תל אביב, שתפגוש את מכבי תל אביב בגמר הפלייאוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully