וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפזר את הענאנה: חלאילי כבר כוכב בנוער, ורוצה להתבסס בבוגרים

1.6.2023 / 19:30

אימוני הכושר תחת אביו עזרו לחלוץ להוביל את הנוער של מכבי חיפה לאליפות, ולהסיר את הספקות שהיו לגביו כשזומן למונדיאליטו, עם שער הניצחון על אוזבקיסטן. כעת הוא מקווה להרוויח מקום גם בקבוצה הבוגרת של הירוקים

שחקני נבחרת ישראל חוגגים העפלה לרבע גמר המונדיאליטו/צילום: עמוד האינסטגרם של ההתאחדות לכדורגל

בחודשים האחרונים ניסו בנבחרת הנוער להבין מי השחקנים שיהיו זמינים למונדיאליטו. סימן השאלה והעננה ריחפו בעיקר מעל שני שחקנים. האחד הוא כוכבה הבלתי מעורער של הנבחרת ביורו 2022, אוסקר גלוך, והשני הוא חלוץ מכבי פתח תקוה עידן טוקלומטי. עד מהרה הבינו אנשי הצוות המקצועי שגלוך וטוקלומטי לא יעמדו לרשותם, והחלו לחשוב על החלופות. אם במקומו של גלוך נכנס תאי עבד לעמדת הקשר ההתקפי באמצע, הרי שהמחליף של טוקלומטי לא הוכיח את עצמו בנבחרת הנוער לפני האליפות הנוכחית, ושמו ענאן חלאילי.

בצוות המקצועי עקבו אחר חלאילי לאורך כל העונה האחרונה והבינו שהוא מסוגל לעמוד במקצבים ובעיקר בפיזיות של נבחרות אחרות בעולם. שחקן ההתקפה שכיכב בקבוצת הנוער של מכבי חיפה הוזמן, וכבר באימונים היה ברור שהוא בזון: "ענאן שחקן נהדר, ויותר מזה - מקצוען", סיפר שחקן בנבחרת. "הוא נלחם ורץ בלי סוף. וכמו שראינו, הוא יודע גם להיות חד מול השער".

חלאילי פתח את הטורניר בהרכב הראשון מול קולומביה ואף רשם דקות טובות מאוד, אלא שדווקא בשני משחקים שבאו אחר כך ירד לספסל, כשבמשחק העלייה מול יפן לא שיחק ולו דקה אחת. הרגע הגדול של החלוץ הצעיר התרחש ביום שלישי האחרון, כשחלאילי נכנס כמחליף, כבש את שער הנצחון והעלה את ישראל לרבע גמר המונדיאליטו.

ענאן חלאילי, שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
"נהנה מהעבודה הנכונה" עם אביו. ענאן חלאילי במדי מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

עוד על נבחרת הנוער

עוד בוואלה! ספורט

יילה חוס בריאיון: "השמחה של אופיר חיים ושלי באה מתוך צער"

לכתבה המלאה

את הקריירה החל חלאילי בגיל צעיר מאוד, ואם צריך לסמן את הדמות המקצועית החשובה בה, אין ספק שמדובר באביו מג'די. האב, מאמן כושר בין היתר, לקח את ענאן ואת אחיו איאד הצעיר בשנה כפרוייקט אישי, והחל לעבוד איתם ללא הפסקה על הפן האתלטי. "בכל העולם עובדים קודם על אתלטיקה בגילים הצעירים, ואז מכניסים כדורגל. בארץ זה הפוך", מסביר גורם בכיר בנבחרות ישראל. "ענאן נהנה כנראה מהעבודה הנכונה, כי אין ספק שיש לו תכונות אתלטיות ברמה אירופית ועל זה אפשר להלביש יותר בקלות כדורגל".

ואכן, חלאילי נחשב גם במחלקת הנוער של מכבי חיפה וגם בנבחרת עד גיל 20 לשחקן בעל נתונים מרשימים למדי. מבנה גופו החזק לא מונע ממנו להיות אחד השחקנים המהירים ביותר בשנתון שלו, נתון שעזר לו רבות לרשום העונה במדי אלופת המדינה לנוער מספרים של 12 שערים ו-11 בישולים.

חלאילי התמקד העונה בקבוצת הנוער של הירוקים, אך בעונה שעברה רשם רגע קסם מבחינתו, כאשר עלה להופעת בכורה בקבוצה הבוגרת במסגרת רבע גמר גביע המדינה נגד הפועל חדרה. בצוות המקצועי של מכבי חיפה התרשמו, אבל הבהירו שחלאילי עדיין לא מוכן להיות בסגל הקבוצה הבוגרת. העונה התבסס החלוץ ככוכב קבוצת הנוער. "ענאן שחקן נהדר, אבל יש לו עוד מה לתת ועל מה לעבוד כדי להיות מוכן להיות שחקן הרכב בקבוצה הבוגרת", מחדד גורם במכבי חיפה.

ענאן חלאיילי חוגג עם מאמן נבחרת הנוער של ישראל אופיר חיים. Marcio Machado/Eurasia Sport Image, GettyImages
הגיע עם סימני שאלה, אבל הפך לבורג מרכזי בנבחרת. חלאילי עם אופיר חיים/GettyImages, Marcio Machado/Eurasia Sport Image

גם בנבחרת הנוער משוכנעים שלחלאילי יש עוד מקום לשיפור עד שיממש את הפוטנציאל: "מבחינה פיזית הוא אדיר", קובע גורם בנבחרת, "אבל עדיין יש לו על מה לעבוד מבחינת הבנת המשחק. היתרון שלו שהוא מקצוען וילד טוב, הוא רוצה ללמוד ומקשיב כל הזמן, ככה שצפוי לו עתיד באמת מבטיח".

העתיד הזה צפוי להתחיל כבר בעונה הקרובה. בעוד שבהפועל עפולה רצו לראות אצלם את חלאילי, שיכול לשחק הן כחלוץ 9 והן בעמדת הכנף בשורות הקבוצה מהלאומית, הרי שמכבי חיפה נוטה להשאיר את השחקן יישאר בסגל הקבוצה הבוגרת שלה. חלאילי יפתח את האימונים תחת מסאי דגו, אותו הוא מכיר היטב מקבוצת הנוער, ורק בהמשך יוחלט האם יישאר או ייצא להשאלה. "אין ספק שהעונה הקרובה חשובה עבור ענאן", הסביר גורם בחיפה. "ולכן חשוב לעשות את הדברים הנכונים גם עבורו. הוא בהחלט יכול להיות חלק מהקבוצה הבוגרת ואפילו לתרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully