וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יילה חוס בריאיון: "השמחה של אופיר חיים ושלי באה מתוך צער"

1.6.2023 / 14:30

החשש לפני הטורניר ("לא היו מספיק משחקי אימון"), ההשוואה ליורו ("הרמה היתה יותר גבוהה, אבל לא היו ציפיות כמו עכשיו") והחיבור למאמן ("חולקים סיפור חיים דומה עם ילדינו"). ההולנדי שהיה שותף לבניית הנבחרת עד גיל 20 מחזיק אצבעות: "אפשר להגיע עד הסוף"

תקציר: ברזיל - תוניסיה 1:4 (שמינית גמר מונדיאליטו)/ספורט1

יילה חוס התמקם השבוע בבודפשט. אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 17 נערכת בהונגריה ואמש (רביעי) הוא גם היה בגמר הליגה האירופית שהפגיש את סביליה ורומא. חוס כבר התרגל לתפקידו החדש כמנהל הפיתוח של אופ"א, אבל הלב שלו עדיין עם ישראל. "ראיתי את כל המשחקים בערוץ הטלוויזיה של פיפ"א. עקבתי אחרי מה שהבחורים עושים בארגנטינה והלב שלי התמלא גאווה", סיפר בריאיון מיוחד לוואלה! ספורט.

חוס שותף למה שקורה כרגע במונדיאליטו. הנבחרת עד גיל 20 היא השלב הבא של הנבחרת עד גיל 19 שהגיעה בדיוק לפני שנה לגמר היורו שנערך בסלובקיה. אז הוא היה עדיין בתפקיד המנהל הטכני של כל הנבחרות הצעירות של ישראל. בוני גינצבורג ומשה סיני היו לצידו ועכשיו זה גינצבורג שירש את מקומו של ההולנדי.

הופתעת מההצלחה הזו בארגנטינה? בכל זאת, ישראל ברבע הגמר מול ברזיל.

"לא הופתעתי, כי עשינו דבר גדול לפני שנה. הגענו לגמר היורו עד גיל 19 והפסדנו בגמר לאנגליה החזקה, כך שלטורניר הזה באגרגנטינה, ישראל הגיעה עם קבלות".

שחקני נבחרת ישראל עד גיל 20. אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
הגיעו עם קבלות. שחקני נבחרת ישראל עד גיל 20/אתר רשמי, אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

עוד על הנבחרת עד גיל 20

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אבל באנו לטורניר בלי השחקן המרכזי שלנו - אוסקר גלוך - וגם עידן טוקלומטי נעדר.

"אוסקר הוא באמת משהו מיוחד, אבל מה שמיוחד בנבחרת הזו של אופיר חיים זה הביחד. יכול להיות שחקן בולט או כוכב, אבל הסיפור של הנבחרת הזו זה הביחד. הפילוסופיה היא הקבוצה מעל כולם ולכן גם כשאוסקר נשאר ברד בול זלצבורג, היה לי ברור שאנחנו יכולים לעשות דברים גדולים במונדיאליטו".

אז לא היו סימני שאלה אצלך?

"היו סימני שאלה אצלי וגם אצל בוני וכל החבורה שמנהלת את העסק הזה רק כי לא היו לנבחרת מספיק משחקי אימון משמעותיים לפני המונדיאליטו. זה הדבר המרכזי שהדאיג אותנו לקראת הטורניר הזה. אמרנו שברגע שנתגבר על העניין הזה, אפשר לעשות דברים גדולים".

אבל הנבחרת הזו גם הגיעה לטורניר כשמעט מאוד שחקנים זכו לשחק בצורה מסודרת בעונה שעברה.

"זו הבעיה הכי גדולה. צריך להאמין יותר בשחקן הישראלי הצעיר. אני פונה מכאן אל המאמנים, תנו לשחקנים לשחק. אני מבקש מהם, תאמינו בשחקן הישראלי הצעיר. יש כל כך הרבה שחקנים טובים, אבל הם צריכים דקות. הם צריכים לשחק בצורה קבועה והם כל הזמן ישתפרו. תראה איזו קפיצה אוסקר עשה בשנה אחת, כי היה מי שנתן לו לשחק והאמין בו".

תגיד, יכול להיות שמה שעשיתם ביורו לפני שנה היה יותר גדול ממה שעושה כרגע הנבחרת במונדיאליטו? הרי הגעתם עד גמר היורו והפסדתם רק לאנגליה החזקה.

"אני חושב שמה שעשינו ביורו היה מדהים כי היורו לפני שנה קיבץ שמונה נבחרות הכי טובות לאותה תקופה ביבשת אירופה החזקה. הגענו לטורניר עם עוד שבע נבחרות מצוינות ומבית שכלל את אנגליה, סרביה ואוסטריה העפלנו לשלב הנוק אאוט, שם עברנו בחצי הגמר את צרפת. זה סיפור ענק. מה ששונה עכשיו וזה צריך לומר לזכות השחקנים, המאמנים והמנהלים זה שהנבחרת הזו טסה לארגנטינה עם שק של ציפיות על הגב. גם אם במונדיאליטו יש נבחרות פחות טובות מאשר ביורו, לנסוע לטורניר כשיש ממך ציפיות ויש לחץ אחר כי כבר עשינו משהו לפני שנה, זה ההבדל הגדול. לכן אני לא חושב שיש מקום להשוואת איכות, אבל כן אפשר לומר שביורו ההישג שלנו היה עצום וכעת ההישג עצום כי יש משתנים חדשים של מעמד אחר, גביע העולם שהרבה מאוד עיניים מופנות לעברו".

יילה חוס, המנהל הטכני של הנבחרות הצעירות של ישראל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
"צריך להאמין יותר בשחקן הישראלי הצעיר". יילה חוס/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

בשבת ברזיל. זו התחנה האחרונה שלנו?

"ממש לא. אני לא חושב שיש משוכה שהנבחרת הזו לא יכולה לעבור. הנבחרת הזו יכולה להגיע עד הסוף. אני מאוד מאמין בה".

עם מי אתה שומר על קשר בנבחרת? שלחת בטח הודעות.

"אחרי המשחק עם יפן שהוביל לשמינית הגמר, כתבתי לאופיר הודעה. אני מאוד אוהב את אופיר ואני חושב שמגיע לו לשמוח ולהיות מאושר על כל ההשקעה שלו והחיבור לשחקנים".

שניכם מאוד חשופים עם הסיפור האישי שלכם. אתם חולקים סיפור דומה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

"זה נכון. השמחה של אופיר ושלי מגיעה מתוך צער, על הסיפור הדומה שיש לנו. זו אחת הסיבות שאני כל כך שמח בשבילו על רגעי האושר האלה. זה מגיע לו".

מאמן נבחרת ישראל עד גיל 20 אופיר חיים. אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
"אני מאוד אוהב את אופיר ואני חושב שמגיע לו לשמוח ולהיות מאושר". חיים/אתר רשמי, אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

ישראל יכולה להתקדם גם בנבחרת הבוגרת?

"אני מאמין שהדור הזה כעת במונדיאליטו, יהיה גם מי שיאייש את הנבחרת הלאומית הבוגרת בעוד חמש שנים. אני סומך על העבודה שנעשית. יוסי בניון, אלון חזן, בוני גינצבורג, משה סיני. אלה אנשים מאוד רציניים ויסודיים שבאים ממטרה משותפת והיא קידום הכדורגל הישראלי. רק בבקשה, תנו לשחקנים הצעירים לשחק. תאמינו בהם בקבוצות והם יחזירו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully