וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויניסיוס פרסם סרטון כואב: "זה לא כדורגל, זה פשוט לא אנושי"

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 23:02

כוכב ריאל מדריד איגד חלק מהקללות והנהמות שהופנו כלפיו בספרד העונה: "יש פה בעיה גדולה מאוד". בברזיל העלו את האפשרות שיעזוב, קבוצתו תקפה את ההתאחדות, צ'אבי: "צריך לעצור משחקים"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 22.5/ספורט1

השעות חולפות, אך הרוחות עדיין סוערות בריאל מדריד לאחר אירועי המשחק מול ולנסיה אמש (ראשון). כזכור, ויניסיוס שוב ספג קריאות גזעניות, הפעם מאוהדי ולנסיה, ואף ספג כרטיס אדום מפוקפק לאחר עימות בו נראה נחנק על ידי אחד משחקני היריבה. חלק מאנשי ולנסיה גינו את התנהגות הקהל, חלק ביקרו את התנהגות הכוכב הברזילאי, ואף שנדמה היה כי עולם הכדורגל מתייצב מאחוריו, בריאל לא מרגישים שהנהלת לה ליגה מתגייסת כדי לעצור את הגזענות.

לפי ESPN ברזיל, שחקן הכנף הנהדר עשוי לשקול לעזוב את הבלאנקוס. בסביבתו כבר הציעו לו לחפש קבוצה אחרת, ובעוד "השחקן עצמו עדיין לא שקל את האפשרות הזו ברצינות, הוא ממש על הקצה כרגע". ב"סאן" הבריטי נכתב שהקבוצות הגדולות בפרמיירליג כבר לוטשות עיניים.

שחקן ריאל מדריד ויניסיוס. JOSE JORDAN/AFP, GettyImages
הגיעו מים עד נפש. ויניסיוס/GettyImages, JOSE JORDAN/AFP

עוד בכדורגל העולמי

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

בשעות הערב פרסם שחקן הכנף הברזילאי סרטון בעמוד האינסטגרם שלו, המאגד חלק מהקללות שהופנו נגדו העונה במסגרת הליגה. "בכל משחק חוץ מחכה לי הפתעה לא נעימה, כולל איחולים במוות. תמיד אומרים שאלה "מקרים מבודדים", "אוהד בודד". לא, אלה לא מקרים מבודדים, אלה דברים שקורים שוב ושוב ברחבי ספרד (ואפילו בטלוויזיה).

"ההוכחות כאן בסרטון. אני שואל אתכם: כמה משמות הגזענים הללו פורסם באתרים? אני אענה, כדי להקל עליכם: אפס. מדוע לא מענישים את האנשים האלה? מדוע לא מענישים את הקבוצות? מדוע הספונסרים לא באים בטענות ללה ליגה? מדוע ערוצי הטלוויזיה לא משדרים את זה מדי שבוע? יש פה בעיה גדולה מאוד, והדו-שיח כבר לא עובד. זה לא כדורגל, זה פשוט לא אנושי".

ובינתיים, עולם הכדורגל ממשיך לחבק את ויניסיוס. בחשבון הטוויטר של פלה נכתב היום: "פלה תמיד העריץ את ויניסיוס בזכות השמחה והכישרון שלו. היה ביניהם כבוד הדדי והערכה. הקרן על שם פלה תומכת בך, ויניסיוס, ומעריצה את האומץ שלך. תמשיך לדבר ואף פעם אל תפסיק לחייך על רקע הקשיים. לגזענות אין מקום בספורט שאנחנו כל כך אוהבים".

חברו לריאל מדריד לשעבר ולנבחרת ברזיל קאסמירו הוסיף: "אני מרגיש מאוכזב, נבוך ועצוב מאוד לראות את הגזענות כלפי ויניסיוס. הליגה חייבת לנקוט באמצעים רציניים, כי מקרי הגזענות הללו מזהים לא רק את תדמית הכדורגל הספרדי, אלא את כל עולם הכדורגל".

ויניסיוס שחקן ריאל מדריד עם קאסמירו. Angel Martinez, GettyImages
"הגזענות מזהמת את עולם הכדורגל". קאסמירו עם ויניסיוס/GettyImages, Angel Martinez

גם מאמן ברצלונה צ'אבי התייחס לתקרית ואמר: "כן, צריך לעצור משחקים. רק במקצוע הזה, מקבלים עלבונות כאלה. אני לא רואה שמעליבים אופה או מורה בעבודות שלהם. זה חייב להיפסק. נסו להעליב כך פועל בניין, אני מניח שלבנה תיפול על ראשכם. זה לא משנה איזו חולצה אתה לובש - ויניסיוס הוא אדם לפני שהוא כדורגלן. חייבים להגן על השחקנים. יש פה עניין חינוכי, אתה לא אמור להגיע לאצטדיונים כדי להעליב אנשים. אם אני הולך להצגה ולא אוהב את המשחק, אני אולי אצא החוצה - אבל לא אקלל".

"זו לא הייתה הפעם הראשונה, גם לא השנייה וגם לא השלישית", כתב אמש ויניסיוס לאחר המשחק הסוער. "גזענות היא נורמלית בלה ליגה. הליגה חושבת שזה נורמלי, גם ההתאחדות והיריבות תומכות בכך. בעבר, הליגה היתה שייכת לרונאלדיניו, רונאלדו, כריסטיאנו ומסי, והיום היא שייכת לגזענים. ספרד היא מדינה יפה שקיבלה את פני ואני אוהב אותה, אבל היא מייצרת תדמית של מדינה גזענית. צר לי על הספרדים שלא מסכימים, אבל היום, בברזיל, ספרד ידועה כמדינה של גזענים. אני חזק ואני אלך עד הסוף נגד גזענים. גם אם רחוק מכאן".

בריאל מדריד הוציאו יותר מאוחר הודעה נוספת בעקבות הפרשה שבה הם הודו לכל מי שתמך בשחקן, אך גם ביקרו בצורה חריפה את לואיס רובילס, יו"ר ההתאחדות הספרדים שלטענתם היה יכול למנוע את האירוע הזה ופגע מאוד בתדמית הכדורגל הספרדי בעיני העולם".

"הפאסיביות שלו תרמה לכך שוויניסיוס היה חסר אונים וחסר הגנה. השופטים היו רחוקים מלפעות כשורה לפי הפרוטוקול ובחרו לרסן את עצמם ולהימנע מלקחת החלטות קשות. הקורבן שסובל מגזענות אף פעם לא יכול להיות אחראי על הפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully