וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויניסיוס ספג נהמות - והורחק: "הליגה הזו שייכת לגזענים"

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 23:27

אוהדי ולנסיה הקניטו, כוכב ריאל התגרה בחזרה, ספג אדום מפוקפק ותקף: "אלך עד הסוף נגד גזענים - אם צריך, אז רחוק מכאן". אנצ'לוטי: "אצטדיון שלם קרא לו קוף. צריך לעצור משחקים". סבאיוס: "חייבים להגן עליו, אי אפשר ככה"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 21.5/ספורט1

בלגן גדול נרשם הערב (ראשון) בלה ליגה. שלא בפעם הראשונה, שמע ויניסיוס נהמות מאוהדים יריבים - הפעם היו אלה אוהדי ולנסיה, במסטאיה. שחקן הכנף של ריאל מדריד זיהה את אחד האוהדים וניסה להעיר לשופט, תוך שהוא אומר, "זו גזענות, הוא דיבר אלי בגזענות, אני רואה אותו", אבל הדרמה לא הסתיימה שם. ויניסיוס סימן אל עבר היציעים "2" עם האצבעות שלו - רמז לכך שוולנסיה נמצאת בדרכה לליגה השנייה - מה שרק הלהיט את האווירה עוד יותר. ואז, בתוספת הזמן, נרשם עימות בין מספר שחקנים. הברזילאי נחנק על ידי אחד משחקני היריבה, סטר להוגו דורו וספג כרטיס אדום ראשון בקריירה.

"הפרס של הגזענים הוא ההרחקה שלי", כתב לאחר המשחק באינסטגרם. "זה לא כדורגל, זו לה ליגה". לאחר מכן הוסיף וכתב: "זו לא הייתה הפעם הראשונה, גם לא השנייה וגם לא השלישית. גזענות היא נורמלית בלה ליגה. הליגה חושבת שזה נורמלי, גם ההתאחדות והיריבות תומכות בכך. בעבר, הליגה היתה שייכת לרונאלדיניו, רונאלדו, כריסטיאנו ומסי, והיום היא שייכת לגזענים. ספרד היא מדינה יפה שקיבלה את פני ואני אוהב אותה, אבל היא מייצרת תדמית של מדינה גזענית. צר לי על הספרדים שלא מסכימים, אבל היום, בברזיל, ספרד ידועה כמדינה של גזענים. אני חזק ואני אלך עד הסוף נגד גזענים. גם אם רחוק מכאן".

בסיום המשחק, אף אחד לא דיבר על התוצאה - 0:1 לוולנסיה, אלא רק על הקריאות הגזעניות והנהמות. "יש בעיית גזענות בליגה הזו, צריך היה לעצור את המשחק", חרץ מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי. "התלוננו כל העונה על ההתנהגות הזו, ושום דבר לא קרה! זה מגיע לשלב בו המאמן צריך לשקול להוריד את השחקנים שלו, כי לא עוצרים את המשחק. יש משהו לא בסדר בליגה, ברגע שקורים דברים כאלה. אם אצטדיון שלם קורא לשחקן 'קוף', צריך לעצור את המשחק. אמרתי את זה לשופט".

"אף שחקן לא קיבל צהוב במהומה הזו, ו-ויניסיוס קיבל אדום. איך זה הגיוני?" התקומם דני סבאיוס. "הוא לא צריך היה לסמן לקהל את התנועה הזו, אבל אני מקווה שאנשים יתנצלו בפניו. צריך קצת כבוד הדדי. אני משוכנע שהוא גם יתנצל. אנצ'לוטי שאל אותו אם הוא בכלל רוצה להמשיך לשחק, לא מכבדים אותו בכל האצטדיונים בספרד. חייבים להגן עליו, אי אפשר להמשיך ככה".

טיבו קורטואה הוסיף: "אם ויני לא היה רוצה להמשיך לשחק, הייתי יורד ביחד איתו. מאז הדקה ה-20 נהמו לו כמו לקוף. אנשים מגיעים לאצטדיונים כדי להעליב, לא כדי להריע. אם הוא יעזוב, אני עוזב ביחד איתו. הוגו דורו חנק את ויני בצוואר, ואז ויני הזיז אותו. רק הוא הורחק".

גם שחקן היריבה ג'סטין קלייברט הסכים: "אני לא אוהב לראות מה שקורה עם ויניסיוס, זה לא כדורגל. חוסה גאיה הוסיף: "אני מגנה את הקריאות הגזעניות, אבל התנועות שלו לא היו ראויות. אני מבין שהוא כעס, אבל זה לא מצדיק את ההתנהגות שלו". המאמן רובן בראחה הגן על האוהדים שלו: "ויניסיוס עשה להם תנועה מגעילה וזלזל במועדון שלנו. הוא ספג כרטיס אדום מוצדק ולאחר מכן עשה פרובוקציות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully