וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הדין: מכבי חיפה רוצה להפוך את ה-15 במאי מטראומה ליום חג

15.5.2023 / 13:30

13 שנים אחרי התיקו מול בני יהודה שעלה באובדן האליפות, הירוקים מקווים לעשות תיקון לתאריך ש"האוהדים מפחדים רק מלשמוע אותו", עם הנפת הצלחת השלישית ברציפות

קליפ שערי העונה של ליגת העל/ספורט1

ה-15 במאי הוא תאריך שלא אומר יותר מדי לציבור הכללי של אוהדי הכדורגל בישראל, אך עבור אוהדי מכבי חיפה מדובר בתאריך שיישאר לנצח בדברי הימים ש ל המועדון. הערב (שני, 20:30) יעלו הירוקים למשחק שניצחון בו שווה אליפות שלישית רצופה וכוכב נוסף מעל הסמל, אולם בשביל האוהדים זו גם הזדמנות להפוך את ה-15 במאי מיום שחור ועצוב ליום שמח.

לפני 13 שנים הגיעה מכבי חיפה לאצטדיון בלומפילד כדי לפגוש את בני יהודה במסגרת מחזור הסיום של עונת 2009/10, בידיעה שניצחון יעניק לה אליפות. בתום 90 דקות, נותרו כ-10,000 אוהדים חפויי ראש ביציעים למשך שעות ארוכות, בעקבות תיקו 1:1 שאפשר להפועל תל אביב להניף את הצלחת ברגע האחרון. עבור האוהדים הירוקים ואנשי המועדון מהכרמל, ה-15 במאי ההוא הפך לתאריך מקולל שאותו מתקשים לשכוח עד היום.

שחקני מכבי חיפה מאוכזבים. ברני ארדוב
ה-15 במאי 2010: יום שחור בהיסטוריה של מכבי חיפה/ברני ארדוב

עוד כדורגל ישראלי

עוד בוואלה! ספורט

מכבי חיפה רוצה אליפות בסטייל: "הלב שלנו לא מספיק חזק לעוד דרמה"

לכתבה המלאה
אוהדי מכבי חיפה מאוכזבים. ברני ארדוב
ערב טראומתי. אוהדי מכבי חיפה אחרי התיקו ההוא בבלומפילד/ברני ארדוב

"אין ספק שזה היום הקשה ביותר שלי כאוהד", נזכר מאור אסולין, שהיה אז ביציעי בלומפילד ויגיע הערב לאצטדיון נתניה. "אולי היום סוף סוף נוכל לעשות לזה תיקון ולקחת אליפות עם ניצחון באותו תאריך. אני בטוח אשמח שהתאריך הזה יזכיר לי גם אירוע משמח ולא רק טראומה". בהודעות ששלחו בימים האחרונים, אוהדי מכבי חיפה הבהירו לשחקנים שהגיע הזמן לעשות בדיוק את מה שאסולין מייחל לו.

"אף אחד מאיתנו לא היה חלק מאותו משחק, אבל אנחנו מבינים שהאוהדים מפחדים רק מלשמוע את התאריך", מספר שחקן במכבי חיפה. "שברנו השנה הרבה מחסומים, אז הגיע הזמן לשבור גם את המחסום הזה".

שוער בני יהודה רן קדוש. ברני ארדוב
תפס יום, והשאיר את אוהדי מכבי חיפה בטראומה. רן קדוש/ברני ארדוב
דיא סבע, דולב חזיזה, מוחמד אבו פאני שחקני מכבי חיפה חוגגים. מאור אלקסלסי
הערב יושג התיקון?/מאור אלקסלסי

הסיטואציה, חשוב לציין, שונה מהמשחק ההוא נגד בני יהודה, כי גם הפסד למכבי נתניה הערב וניצחון של הפועל באר שבע על מכבי תל אביב במשחק המקביל, ישאיר לאלופה הזדמנות להגן על תארה במשחק ביתי מול הפועל ירושלים במחזור הסיום. אבל זה רק הגיוני שמבחינת האוהדים יהיה זה סימבולי לזכות באליפות דווקא באותו תאריך שמופיע אצלם בסיוטים, וזכור כהיסטורי - במובן החיובי של המילה - מבחינתו של רן קדוש, שוער בני יהודה באותה עונה.

"היו לי שתי אכזבות אדירות כאוהד. האחת היא המשחק מול רוזנבורג, השנייה המשחק הזה בבלומפילד בתאריך הזה", מספר האוהד רועי אברהם. "שוער שתופס יום פתאום, קבוצה שלא מתפקדת, אכזבה קשה וערן זהבי שמאותו יום עלה על דרך המלך. אין ספק שלמרות כאב הלב מול רוזנבורג, זה המשחק הכי קשה עבורנו האוהדים, והיום יש הזדמנות קטנה קצת להמתיק את ההיסטוריה".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully