וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך אנגליה: הולאנד לא מפסיק לשבור שיאים, וכבר מפחד "להשתגע"

הנורבגי הפך לשיאן הכיבושים בעונת פרמיירליג עם 35 שערים, התקרב להישג בן 56 שנים, החל לאיים אפילו על מסי ומאמץ גישה הפוכה משל רונאלדו: "לא רוצה לחשוב על זה". פפ מהלל, ונזכר במבקרים: "אמרו שהוא לא יצליח להסתגל לכדורגל האנגלי"

תקציר: מנצ'סטר סיטי - ווסטהאם 0:3/ספורט1

ללא קווין דה בראונה הפצוע, ובידיעה שארסנל חזרה לפסגת הפרמיירליג אחרי ניצחון על צ'לסי, מנצ'סטר סיטי וארלינג הולאנד רשמו אתמול (רביעי) ניצחון מרשים עם 0:3 על ווסטהאם בדרך לחזרה לראשות הטבלה באנגליה.

מלבד ההשתלטות מחדש על המקום הראשון, הדבר העיקרי עליו דיברו בסיום הוא ההישג המדהים של החלוץ הנורבגי שכבש את שערו ה-35 העונה בפרמיירליג עם צ'יפ נהדר מעל פביאנסקי בדרך לנפץ את שיא השערים לעונה אחת בפרמיירליג. הולאנד הפך לשחקן הראשון מאז 1966/67 לכבוש כמות כזאת של שערים בממלכה, כאשר אז זה היה רון דייויס שסיים את העונה עם 37 שערים במדי סאות'המפטון.

עוד בפרמיירליג

ארלינג הולאנד מנצ'סטר סיטי. GettyImages
יתקרב לשיא של מסי? הולאנד/GettyImages

הנורבגי עקף את אנדי קול ואלן שירר עם הכי הרבה כיבושים בעונת פרמיירליג, כאשר הוא עשה זאת ב-33 משחקים בלבד, לעומת צמד החלוצים האגדי שהגיע להישג של 34 שערים בעונה של 42 משחקים באנגליה כפי שהיה נהוג בזמנו.

כעת, המטרה הבאה של החלוץ האדיר של הסיטיזנס, מלבד זכייה באליפות אנגליה וליגת האלופות, הוא השיא של ליאונל מסי מעונת 2011/12. בעונה ההיא הפרעוש כבש ב-60 משחקים 73 שערים, כשכרגע הנורבגי מרחק 22 מהשיא של הארגנטינאי. העונה, הולאנד כבש 51 שערים בכל המסגרות, כשבמקום השני בפער ניכר מאחוריו נמצא קיליאן אמבפה עם 35 כיבושים.


הולאנד קיבל "משמר כבוד" משחקני סיטי בסיום, לרגל המאורע המיוחד של שבירת השיא. בחדר ההלבשה הוא נראה נושא נאום תודה לחבריו לקבוצה, כשהוא נרגש ומאושר. "זה ערב מיוחד ורגע מיוחד", אמר לכלי התקשורת. "אני מאושר וגאה בעצמי. זו תחושה מדהימה לשבור את השיא, ותחושה עוד יותר מדהימה לעשות את זה אחרי שהבאנו 3 נקודות ועשינו עוד צעד לעבר המטרה. זה מה שחשוב בסופו של דבר. הייתי מוותר על כל השיאים האלה כדי שנעמוד ביעד שהצבנו לעצמנו ונזכה העונה בכל התארים".

הולאנד כבר מתקשה לעקוב אחרי השיאים שהוא שובר, ובניגוד לשחקני על אחרים בהיסטוריה (כמו כריסטיאנו רונאלדו, למשל), הוא חוזר וטוען שהשיאים לא מעסיקים אותו ולא מטרידים את מנוחתו. "מחר בבוקר אקום מהמיטה ואחשוב איך אנחנו משיגים 3 נקודות נגד לידס...אם אחשוב על כל השיאים האלה על הזמן, זה יגרום לי להשתגע", הוא אומר. "לכן כל מה שאעשה זה אלך מכאן הביתה, אשחק קצת במשחקי וידאו, אוכל משהו קטן ואלך לישון. הדברים הכי רגילים והכי בנאליים שיש".

הולאנד גם סיפר ש"משמר הכבוד" שעשו לו השחקנים, שכלל גילויי חיבה הכוללים "סטירות" למיניהן, היה "די כואב". הוא גם חשף שתכנן יחד עם ג'ק גריליש את המהלך שהוביל לשבירת השיא. "שוחחנו לפני המשחק, הוא אמר לי שהוא רוצה להיות זה שיבשל לי את השער שישבור את השיא...ידעתי שזה מה שעומד לקרות".

"המחווה" להואלנד בסיום לכבוד שיא השערים

נאום התודה בחדר ההלבשה

מעבר לשיא המדהים של הולאנד, גם פפ גווארדיולה הגיע להישג מרשים עם 1000 שערים שכבשה קבוצתו מאז הצטרפותו למועדון ב-2016. לשם השוואה, הבאה בתור בפרמיירליג היא ליברפול עם 797 כיבושים, כאשר סיטי של פפ כבשה הכי הרבה שערים תחתיו מכל קבוצות חמשת הליגות הבכירות באירופה בזמן זה ורק עם 404 משחקים של הספרדי על הקווים.

מאמן סיטי צחק על מבקריו של הולאנד בתחילת דרכו: "אני זוכר שבמשחק מגן הקהילה מול ליברפול אמרו שהוא לא יסתגל לכדורגל של הפרמיירליג", והוסיף: "1,000 שערים פה במועדון? לא רע".

גווארדיולה הילל את הולאנד ואמר: "הוא פשוט שחקן אדיר, ועוד יותר מדהים לחשוב על זה שהוא רק בן 22, ועל קצב הכיבושים המטורף שלו. נותרו לנו עוד חמישה משחקים העונה, ואני לא יודע כמה פעמים כבר החלפתי אותו בדקה ה-60 כדי לשמור כוחות. אם לא הייתי עושה את זה, הוא היה כובש יותר. הוא פשוט שחקן מיוחד. כשהבאנו אותו, ציפינו שהוא ישבור את השיאים האלה. זה לא באמת מפתיע אף אחד. הגיע לו לקבל משמר כבוד כזה, כי הוא הגיע להישג ענק. הוא ימשיך לשבור כל מיני שיאי כיבושים בעתיד".

פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
גם הוא עם ציון דרך מרשים. גווארדיולה/רויטרס

המשחקים שנותרו למנצ'סטר סיטי העונה בפרמיירליג:

מנצ'סטר סיטי - לידס
אברטון - מנצ'סטר סיטי
מנצ'סטר סיטי - צ'לסי
ברייטון - מנצ'סטר סיטי
ברנטפורד - מנצ'סטר סיטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully