וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעצרו או שתיכנעו: הפועל באר שבע תנצח סוף סוף את מכבי חיפה?

1.5.2023 / 12:00

הפועל באר שבע סוחבת תסכול עצום משלושת ההפסדים למכבי חיפה בליגה העונה. בכולם היא חשה שהיתה טובה יותר מיריבתה לאליפות. הערב (20:30) זה הצ'אנס האחרון לעצור את ברק בכר או להרים ידיים ולהודות שזה היה גדול על מיגל ויטור וחבריו

תקציר: הפועל ירושלים - הפועל באר שבע 2:1/ספורט1

משחק אחד מפריד בין הפועל באר שבע למכבי חיפה. זה כל הסיפור. שלושה מפגשי ליגה היו ביניהן העונה. בכולם ניצחה מכבי חיפה. בכולם הפועל באר שבע לא היתה פחות טובה על כר הדשא. אם באחד מהם הפועל באר שבע היתה מנצחת, הפער היה עכשיו נקודה אחת בלבד. תורידו שלוש נקודות למכבי חיפה, תעלו שלוש נקודות לבאר שבע והנה יש לכם מאבק אליפות עם פער של נקודה אחת בלבד.

לא בכדי מדובר בתסכול הכי גדול שסוחבים אנשי הפועל באר שבע מהעונה הזו. במשחק הראשון בטרנר הפועל באר שבע הובילה, אבל רמזי ספורי הורחק. כל המחצית השנייה שיחקה הפועל באר שבע בחיסרון מספרי. נלחמה עם עשרה שחקנים כדי לסיים בתיקו, אבל פיירו דחק מקרוב ולקח את כל הקופה.

עוד בנושא

רועי גורדנה שחקן הפועל באר שבע לפני דיא סבע שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
התגבר על הפציעות והפך להיות בורג מרכזי בבאר שבע. רועי גורדנה/מאור אלקסלסי

שני המשחקים הבאים היו בסמי עופר. לא היתה קבוצה ישראלית ששיחקה העונה כל כך טוב מול מכבי חיפה בחיפה, אבל בשני המשחקים הפועל באר שבע לא ניצחה. לא הוציאה תיקו. אפילו לא כבשה. רועי גורדנה סיפר לא מזמן שאחרי המשחק האחרון, זה שנערך בסיבוב הקודם של הפלייאוף, הוא לא יכול היה להיכנס לחדר ההלבשה בחיפה.

הוא סיפר איך עמד בפתח המנהרה והביט על שחקני מכבי חיפה חוגגים עם היציע הצפוני שלהם. גורדנה רצה מאוד לזכות העונה באליפות. הוא לא היה במסע המטורף של הפועל באר שבע עם ברק בכר. עשה טעות ועזב את הקבוצה לפני החגיגה של שלוש השנים. אבל הוא קיבל החלטה ששינתה לו את הקריירה ואת החיים. אחרי שהתגבר העונה על פציעת הברך הקשה שלו, הוא קיווה לעשות את הבלתי מצופה ולקחת למכבי חיפה את האליפות העונה.

הערב זו ההזדמנות האחרונה בהחלט שלו ושל החברים שלו. שי אליאס ועדן שמיר, החברים של גורדנה לקישור שהרגיש מקופח בשל ההחלטות המקצועיות של אלון חזן ויוסי בניון, כבר לא יכולים לשחק העונה. גם איאד אבו עביד ורותם חטואל, שניים מהיותר ווינרים שיש לנו בכדורגל הישראלי, לא עומדים לרשותו של אליניב ברדה. אבל להפועל באר שבע יש עדיין מה למכור ואם שחקנים כמו רמזי ספורי, דור מיכה, תומר חמד ואיתי שכטר, כך לפי התרגול, אמורים להתחיל על הספסל, זה אומר שיש עדיין כלים לברדה כדי לנצח הערב.

אתמול במסיבת העיתונאים שלפני המשחק הזכיר המאמן שבשני המשחקים על הגביעים בשנה האחרונה הפועל באר שבע ניצחה את מכבי חיפה. זה היה בסופרקאפ בקיץ וזה היה בגמר גביע המדינה של סיום העונה שעברה. בשני המפגשים הישירים האלה הפועל באר שבע לקחה את הגביעים. היא ניצחה, אבל עדיין סיימה את המשחקים רק בתוצאות תיקו והלכה לקחת את הגביעים דרך הפנדלים. ניצחון אמיתי של שער אחד יותר הושג ממש לפני שנה בטרנר במשחק הליגה שגם היה בדיוק כמו עכשיו בסיבוב השני של הפלייאוף העליון. אז הפועל באר שבע ניצחה 0:1 משער של איתן טיבי, אבל מאז כאמור בשלושת משחקי הליגה שהיו העונה, מכבי חיפה לקחה את תשע הנקודות. הפועל באר שבע הלכה הביתה עם אפס.

מריאנו באריירו שחקן הפועל באר שבע בעימות עם שחקני מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
המפגשים הקודמים הולידו בעיקר מהומות ותלונות לשיפוט. מה הפעם?/מאור אלקסלסי

את מוקש התסכול שהיא סוחבת, הפועל באר שבע יכולה לפרק הערב. מאמץ גדול עשתה אלונה ברקת כדי שהמשחק יהיה בטרנר. רבים לא נתנו לה סיכוי מול בית הדין העליון, אבל מהלך מתחכם של העברת המשחק לאיצטדיון הי"א לצד טיעונים נכונים של עורך הדין רועי רוזן מול שלישיית הדיינים, הובילו להחזרת המשחק לאיצטדיון הביתי. אמנם בלי היציע הדרומי שדוחף ומהווה את הדלק, אבל עדיין המשחק הערב הופך להיות עוד יותר מחייב עבור הפועל באר שבע ברגע שהמשחק אצלה על הדשא.

לשחקנים של אליניב ברדה יש הזדמנות הערב לעצור את מכבי חיפה ולמנוע ממנה לזכות באליפות הערב אצלם בבית. תיקו ישאיר את הפער על 7 נקודות ויגרור את ההכרעה למחזור הבא. אחרי שלושה הפסדים ומפחי נפש, זה הצ'אנס האחרון. לעצור את מכבי חיפה או להרים ידיים, להיכנע סופית ולקפל את השאיפות שהיו העונה לזכות בצלחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully