וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ברדה: האתגר של מאמן הפועל באר שבע מול מכבי חיפה

30.4.2023 / 14:00

המשחק בו תנסה קבוצתו למנוע ממכבי חיפה לחגוג אליפות בטרנר יכול להיות כזה שבונה מאמן, אבל גם מפרק אותו. משה בוקר על כל מה שמונח על כף המאזניים עבור ברדה בקרב הישיר מול ברק בכר

תקציר: הפועל ירושלים - הפועל באר שבע 2:1/ספורט1

הרגע של אליניב ברדה: אחרי הניצחון הגדול בערעור לבית הדין העליון, אליניב ברדה צריך עוד ניצחון אחד. ניצחון משמעותי, ניצחון שעשוי לשדרג את מעמדו כמאמן בכדורגל הישראלי. ולא רק. בהנחה שגורל האליפות כבר הוכרע למעשה, כמו גם עזיבתו הוודאית של ברק בכר בסיום העונה, נותרה פתוחה רק השאלה- האם מכבי חיפה תחגוג אליפות במגרשה הביתי של הפועל באר שבע.

אוהדי באר שבע כבר חוו את החוויה האיומה של חגיגות אליפות מול העיניים שלהם במגרשם הביתי, הם כבר אכלו את הלב כאשר מכבי תל אביב זכתה באליפות אצלם בבית, אבל הם כבר התגברו על הטראומה הזו. מזמן. וגם אם ייאלצו לחוות שוב תמונות כאלו גם מהיריבה מחיפה, הם יצליחו להתגבר על זה בקיץ הקרוב בדרך לחוף הים באשקלון.

המשחק הזה של באר שבע מול האלופה היוצאת והנכנסת, הוא סוג של מבחן אישי לאליניב ברדה. עם כל הכבוד לחלום לחולל כאן נס במשחקים שנותרו, ברדה אדם מציאותי, הוא בנאדם פרקטי, והוא יודע שנס הוא יכול לשתות בבית או בבית קפה. יש עוד דבר אחד חשוב עבור הפועל באר שבע, ובעיקר לאליניב ברדה, זה ניצחון על מכבי חיפה. הג'נטלמן אליניב ברדה יתקשר לברך את בכר על הזכייה ברגע שהיא תהיה רשמית. לפני כן, הוא צריך לסיים בהצלחה עוד משימה אחת. לנצח את מכבי חיפה. ולנצח בסטייל. לא משער עצמי, לא טעות שופט, לנצח כמו גדול.

אליניב ברדה מאמן הפועל באר שבע. דני מרון
הגיע הזמן לנצח כמו גדול. אליניב ברדה/דני מרון

יש משחקים גדולים שבונים מאמן, יש משחקי עונה שמפרקים מאמן. ברדה כבר נהנה ממעמד של מאמן מצוין, הוא זוכה להערכה רבה על עבודתו בהפועל באר שבע (לפחות בעיניי), בקבוצה שלו רואים טביעת אצבע של מאמן, רואים גם התקדמות. לפעמים התקדמות איטית, לפעמים הליכה לאחור, אבל הקו והמדיניות ברורים.

הפועל באר שבע תהיה קרוב לוודאי מועמדת מספר 1 לזכות באליפות בעונה הבאה. מבין שלוש הקבוצות, לבאר שבע יהיה יתרון בולט בעמדת המאמן. בחיפה יש חוסר ודרות גדול לגבי המאמן שיהיה על הקווים, כך גם במכבי תל אביב. בחיפה ייקח זמן למאמן החדש להתאקלם, במכבי גם אם יישאר קראנקה, לברדה תהיה עדיפות עליו על הקווים, ובאר שבע תהנה גם מהסטטיסטיקה. האליפות עוברת לקבוצה אחרת אחרי מכסימום שלוש עונות. ועכשיו הגיע התור של באר שבע. ברדה יעמוד לסוג של מבחן במשך 90 דקות. שלוש פעמים העונה הוא הפסיד למכבי חיפה. הפסד רביעי לאלופה בעונה אחת (פעמיים בבית), עשוי לפגוע לא רק במעמדו ובתדמיתו, אלא גם בעונה הבאה.

ברדה לא חייב להוכיח עוד למישהו שהוא מאמן מצוין. הוא לא צריך להוכיח שהוא מהמאמנים הטובים ביותר שיש לכדורגל הישראלי להציע בעת הזו. אבל הוא כן צריך להוכיח שמתפתח לנו כאן מאמן צעיר ומבטיח. גם ברק בכר נחשב בתחילת דרכו למאמן מצוין ומבטיח. אבל בכר, כמו הרבה מאמנים גדולים בארץ ובעולם, התפתח לא רק ברמת התארים, אלא גם בגישה למשחק, בניהול משחק, ויכולת טקטית מרשימה. הוא לא קיבל הצעה מפתה מהכוכב האדום בגלל שהוא זוכה שוב באליפות.

לאליניב ברדה יש בתקופה קצרה כבר שני תארים כמאמן. הוא זכה בגביע המדינה, והוא זכה באלוף האלופים. בשני המקרים הוא ניצח בגמר את מכבי חיפה של ברק בכר. נכון, אליפות זה דבר הרבה יותר גדול, הרבה יותר מרשים ונחשב. אבל ברדה השיג מה שמאמנים לא השיגו עשורים שלמים. ובכל זאת, בהנחה שאף אחד לא יזכור מי היה הסגן של בר כוכבא, דחיקת מכבי תל אביב למקום השלישי והשגת המקום השני לא מעניק למעשה נקודות חשובות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מריאנו באריירו, רועי גורדנה שחקני הפועל באר שבע עם צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
רעבים לנצח את מכבי חיפה. שחקני באר שבע/מאור אלקסלסי

ברדה צריך להיערך היטב למשחק הזה. השחקנים שלו כבר יגיעו עם מוטיבציה ענקית, הם רעבים לנצח את מכבי חיפה, הם רוצים לתת לאוהדים שלהם לחגוג רגע לפני שחיפה זוכה באליפות, אבל לפני הכל, ברדה צריך לחשוב טוב טוב על המשחק הזה. יש לו נטייה לאבד קצת את הראש במשחקים גדולים, יש לו נטייה לאבד את השלווה שכל כך מאפיינת אותו לאורך העונה, יש לו נטייה לקבל החלטות מקצועיות לא טובות תחת לחץ.

המשחק הזה מול מכבי חיפה הוא סוג של נקודת ציון עבור ברדה המאמן. יש לתוצאה כמובן משמעות לגבי העונה הבאה, אבל יש לה בעיקר משמעות לגבי הדחיפה שברדה צריך שתהיה לו לעונה הבאה כדי לזכות באליפות ראשונה בקריירה שלו כמאמן. ברדה ייבחן לא רק בתוצאה. הוא ייבחן בהרכב, בסגנון המשחק, בחילופים, בניהול המשחק, בהברקות טקטיות, וביכולת להגיב בזמן אמת למהלכים ולשינויים אותם יעשה ברק בכר.

ברדה הוא לא המאמן היחיד שאיבד לפעמים את הראש ואת קור הרוח. בכר עדה זאת כמה פעמים בעבר. אבל בכר מגיע למשחק הזה עם נדוניה אישית גדולה מאוד, ועם תואר אליפות שמונח לו (כמעט בוודאות) בכיס. גם במקרה של הפסד, יש לבכר עוד יכולת לתקן. המשחק הזה לא יביא לברדה אליפות, אבל הוא יכול לשנות לו את פני העתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully