וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטרבל הפך מחלום למטרה": סיטי "שברה" את ארסנל, ומכוונת גבוה

הולאנד ניפץ את השיא של סלאח, דה בראונה שוב הראה ניצוצות של גאונות, וסיטי הוכיחה: "10 שנים של ניסיון וכישרון מפרידות בינה לבין ארסנל". גווארדיולה והשחקנים מזהירים ש"זה רחוק מלהיות גמור", אבל באנגליה כבר מריחים הישג היסטורי

קווין דה בראונה בריאיון לשליח ספורט1, ניב דברת/ספורט1

מנצ'סטר סיטי הוכיחה לכולם שהיא הקבוצה הטובה באנגליה, כשהביסה הערב (רביעי) 1:4 את ארסנל במשחק העונה. קווין דה בראונה כיכב עם צמד ובישול לג'ון סטונס, ארלינג הולאנד בישל לו פעמיים ואחרי החמצות רבות גם קינח בתוספת הזמן ושבר את שיא הליגה, כשרוב הולדינג רק צימק עבור המוליכה.

ארסנל עדיין עם יתרון שתי נקודות בפסגה, אבל מעכשיו הכול תלוי במנצ'סטר סיטי שגם יכולה להרשות לעצמה מעידה אחת. לאלופה יש שני משחקים חסרים, כך שניצחון באחד מהם יספיק לה כדי לתפוס את המקום הראשון ולהמשיך לאליפות שלישית ברציפות וחמישית בשש השנים האחרונות.

מה נשאר להן?

סיטי: פולהאם (ח), ווסטהאם (ב), לידס (ב), אברטון (ח), צ'לסי (ב), ברייטון (ח), ברנטפורד (ח).

ארסנל: צ'לסי (ב), ניוקאסל (ח), ברייטון (ב), נוטינגהאם פורסט (ח), וולבס (ב).

שחקני מנצ'סטר סיטי קווין דה בראונה, ארלינג הולאנד. OLI SCARFF/AFP, GettyImages
"הרבה יכול לקרות". קווין דה בראונה/GettyImages, OLI SCARFF/AFP

התגובות

פפ גווארדיולה הודה בסיום שבעקבות הניצחון, הסטטוס של סיטי במאבק האליפות השתנה. "עכשיו זה בידיים שלנו, עכשיו אנחנו שולטים בגורל שלנו", אמר המאמן. "אסור לנו לאבד פוקוס. שלושת המשחקים הקרובים יקבעו אם אנחנו מסוגלים לעשות את זה, או לא. בשורה התחתונה, אנחנו עדיין מתחת לארסנל בטבלה. לא יהיה לנו קל, אבל זה בידיים שלנו, וצריך לדעת לנצל את זה".

התכולים חולמים כעת על זכייה בטרבל, כשהם נמצאים בעמדה מצוינת לא רק בליגה, אלא גם בליגת האלופות ובגביע הליגה. "השחקנים יודעים מה נדרש מהם בשלבים האלה של העונה. הם מבינים שאין שום אפשרות מלבד לנצח, וזו המנטליות הכי טובה. הם הוכיחו שהם עולים לכל משחק במטרה לנצח".

גווארדיולה הילל את כוכביו ואמר ש"דה בראונה פשוט שחקן מיוחד. ציפינו ללחץ גבוה של ארסנל, וידענו שנוכל להשתמש בזה כדי לאיים על השער בזכות השילוב בינו לבין ארלינג, שתמיד מהווה איום אדיר על היריבה".

קווין דה בראונה, המצטיין במשחק, התראיין בסיום לניב דברת, שליח ספורט1: "התרשמתי מהדרך בה שיחקנו. ארסנל קבוצה מעולה שלחצה אותנו היטב ומשחקת טוב, אבל מצאנו את הדרך להתמודד איתה ויכולנו לכבוש עוד שערים. המחצית השנייה הייתה שקולה יותר, אבל בסיכום 90 הדקות היינו הרבה יותר טובים. האליפות בידיים שלנו? זה נשמע קל, הא? אבל הרבה יכול לקרות. אני יודע שאנשים אמרו שהמשחק הזה יכריע, אבל אנחנו עדיין מאחוריהם, עוד לא זכינו באליפות. הלו"ז עדיין קשוח, יהיו משחקים קשים בארבעת השבועות האלה. נהנה הערב ונתאושש לקראת יום ראשון"

על שיתוף הפעולה עם הולאנד אמר: "הוא שונה מכל מה שהיה לנו בעבר. הוא חלוץ עוצמתי, יודע לשמור על הכדור וידענו לשחק עליו ולהתפנות לשטחים. הוא ואני כל העונה מוצאים אחד את השני, ואני מקווה שזה יימשך".

ג'ון סטונס, כובש השער השני: "צריך לתת כבוד וקרדיט לארסנל, לא יכולנו לשחק את הכדורגל הרגיל שלנו. היה קשה מאוד לשחק מולה את משחק המסירות השגרתי. אי אפשר להגיד שהיינו בשליטה מוחלטת. הספיגה לקראת הסיום קצת מאכזבת, אבל עשינו ניצחון חשוב".

עוד בוואלה!

למישהו היה ספק? מנצ'סטר סיטי הביסה 1:4 את ארסנל במשחק העונה

לכתבה המלאה
מיקל ארטטה מאמן ארסנל. רויטרס
"לרגע לו היה לנו סיכוי לנצח". מיקל ארטטה/רויטרס

מיקל ארטטה הודה לאחר ההפסד של ארסנל: "סיטי הייתה טובה יותר וניצחה בצדק, לרגע לא היה לנו צ'אנס לנצח. אנחנו צריכים לקבל זאת בהכנעה. כדי להיות בשיאנו, אנחנו צריכים 11 שחקנים בשיאם. השחקנים סבלו היום, זו תבוסה שקשה לעכל. נותרו חמישה משחקים, אני מספיק שנים במדינה הזאת כדי לדעת שהכול עוד יכול להשתנות".

הפרשנים כבר מכתירים את סיטי לאלופה. "המשחק הזה היה המשחק שיכריע את האליפות, והבדלי הניסיון בין הקבוצות הורגשו היטב", ניתח ריו פרדיננד. "סיטי ידעה מה צריך לעשות כדי לנצח במשחק הזה. הם היו דומיננטיים, ניצחו בקרבות הפיזיים ופשוט דרסו את ארסנל. הם הוכיחו שהם טובים יותר, ושהם מסוגלים לעמוד בלחץ יותר מכל קבוצה אחרת".

לדברי פרדיננד, לסיטי יש סיכוי טוב מאוד לזכות בטרבל היסטורי. "הם מסוגלים וצריכים לנצח את כל המשחקים שנשארו להם העונה, בכל המסגרות. המשחק הכי קשה יהיה נגד ריאל מדריד, כי כולנו יודעים איך מדריד מגיעה למשחקים גדולים בליגת האלופות, הם מסוגלים לתת הצגה פתאום משום מקום, ויש להם את הניסיון והאיכות כדי לאתגר את סיטי. אבל מבחינתי הם עדיין הפייבוריטים בכל שלוש החזיתות. האם הם מסוגלים לעשות את זה? לחלוטין כן".

"ציפיתי מארסנל לתת פייט", התאכזב אקס ארסנל פטריק ויירה. "המשחק הזה היה הצהרת כוונת מבחינת סיטי, שהבהיר כמה ארסנל עדיין רחוקה ממנה. עכשיו די ברור שסיטי תמשיך מכאן עד לאליפות".

גם מרטין קיאון היה שותף לתחושות של ויירה. "כשאתה משחק מול סיטי, אתה עומד בפני המבחן האולטימטיבי. הולאנד ודה בראונה ברמה אחרת, ואלה המשחקים הגדולים שצריך להגיע אליהם בשיא. סיטי יודעת איך לעשות את זה, וארסנל רחוקה מזה. אפשר לראות את ההבדלים בין שני המועדונים. נראה לי שמפרידות בערך 10 שנות ניסיון בין סיטי לארסנל, גם אם ארסנל צועדת בכיוון הנכון", אמר אקס התותחנים.

ארלינג הולאנד שחקן מנצ'סטר סיטי חוגג שער. רויטרס
מספרים נדירים. ארלינג הולאנד/רויטרס

המספרים

* מנצ'סטר סיטי ניצחה את ארסנל בכל שמונת המפגשים האחרונים בכל המסגרות ולא הפסידה לה בבית מאז ינואר 2015.

* ארלינג הולאנד הפך לשחקן הראשון בתולדות הפרמיירליג שמגיע ל-33 שערים, והוא נזקק ל-29 משחקים בלבד כדי לעשות את זה. יש לו עוד שבעה משחקי ליגה לשפר את השיא המדהים. לפני חמש שנים כבש מוחמד סלאח 32 שערים ב-36 משחקים.

* הולאנד כבר עם 34 שערים באתיחאד בכל המסגרות - יותר מהכמות שארסנל כבשה אי פעם באצטדיון הזה (28).

* הולאנד מעורב העונה ב-57 שערים במהלך 43 משחקיו בכל המסגרות במדי מנצ'סטר סיטי. מדובר ב-15 שערים יותר מכל שחקן אחר בחמש הליגות הבכירות באירופה.

* סך הכול, הסקורר הנורבגי כובש או מבשל כל 58 דקות.

* קווין דה בראונה כבש כבר שמונה שערים נגד ארסנל בפרמיירליג - יותר מאשר כל יריבה אחרת אותה פגש.

מה נשאר להן עד תום העונה

מנצ'סטר סיטי: פולהאם (ח), ווסטהאם (ב), לידס (ב), אברטון (ח), צ'לסי (ב), ברייטון (ח), ברנטפורד (ח)

ארסנל: צ'לסי (ב), ניוקאסל (ח), ברייטון (ב), נוטינגהאם פורסט (ח), וולבס (ב)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully