וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווייד בולדווין בריאיון: "המטרה היא לזכות בטרבל בכל עונה"

23.4.2023 / 18:16

אחרי שהאריך את חוזהו במכבי תל אביב בשנתיים נוספות, סיפר האמריקאי לאתר הרשמי: "זה מועדון שרציתי להיות חלק ממנו. צריך לתת הרבה קרדיט לאנשים שחיברו פה הכל ביחד"

מכבי תל אביב חוגגת בתום העונה הסדירה של היורוליג/מכבי תל אביב בכדורסל

מכבי תל אביב הודיעה היום (ראשון) על הארכת חוזהו של ווייד בולווין, שעל הסיכום עמו עד קיץ 2025 פרסמנו לראשונה בוואלה! ספורט, וכעת הגארד האמריקאי התראיין לאתר הרשמי של המועדון כדי לספר על ההחלטה להישאר בישראל לפחות שנתיים נוספות, כפי שעשו לפניו גם לורנזו בראון ורומן סורקין.

כידוע, בולדווין שלאחרונה חגג את יום הולדתו ה-27, הגיע ארצה בתחילת העונה ומכבי תל אביב למעשה תהיה הקבוצה הראשונה שבה ישחק לפחות שנתיים ברציפות. הוא הובא ליד אליהו על ידי דייויד בלאט, שהיה המאמן שגם הנחית את האמריקאי בתחנה הראשונה שלו באירופה, אולימפיאקוס שממנה הוא המשיך גם לבאיירן מינכן ולבאסקוניה.

צפו בריאיון עם בולדווין אחרי הארכת החוזה

"זאת הייתה בחירה קלה מאוד להישאר בשתי העונות הבאות במכבי", סיפר בולדווין בתחילת הריאיון, "זה היה מסע נהדר העונה, הייתה לנו הצלחה אדירה ואני רוצה להמשיך ולצמוח. דואגים כאן למשפחה שלי, זה מועדון ברמה הכי גבוהה, מועדון שרציתי להיות חלק ממנו בשנתיים האחרונות", גילה הגארד "ואני שמח שזה סוף סוף קרה ושאני יכול להאריך את החוזה בשנתיים ולראות איך דברים יתקדמו. אנחנו רוצים לבנות מועדון שהוא תחרותי בכל שנה ברמה הכי גבוהה, לזכות בתארים ולהוסיף גביעים לארון, ואני רוצה לקחת חלק במשימה הזו".

מהי התחושה אחרי הארכת החוזה?

"התחושה שלי היא אנחת רווחה. בשבע שנות הקריירה שלי היו לי חוזים לעונה אחת, שנה אחר שנה. בכל פעם חיפשתי בית חדש, מנסה למצוא את המקום שלי. אני מאמין שמצאתי אותו כאן. מצאתי כאן חבורה של אנשים שמאמינים במותג של מכבי, צוות אימון שמאמין במותג של מכבי, הנהלה שמאמינה בתנועה קדימה בצורה חיובית, שמאמינה בתחרותיות ובניצחונות. שמנו את עצמנו בעמדה מצוינת העונה ואני מאמין שתהיה המשכיות לכך בשנתיים הבאות".

מה השוני בין מכבי תל אביב לאולימפיאקוס, באיירן ובאסקוניה שבהן שיחקת?

"בפעם הראשונה שנחתי מהטיסה לישראל, קבלת הפנים - לא רק אצלי, גם אצל שאר החבר'ה - בהגעה לכאן בפעם הראשונה אתה מוצף באהבה מהאוהדים. זה משהו שלא חוויתי במקומות אחרים. אז מההתחלה אתה מקבל תחושה ביתית מאוד. מזג האוויר כאן פנומנלי, אין יותר טוב ממנו. הרבה מזה קשור למי שאתה עובד איתו ואת מי אתה רואה מדי יום, זה משחק תפקיד גדול בהחלטה אם אני רוצה להישאר. כשאתה נכנס לסביבת עבודה ואתה נהנה ללכת לעבודה בכל יום, זה הופך את ההחלטה להישאר לקלה מאוד ולהיות חלק מזה. ככה זה היה מאז אוגוסט כשהגעתי לכאן. אני מקווה ואני יודע שזה ימשיך ככה בשנתיים הבאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ווייד בולדווין מכבי תל אביב. דני מרון
המטרה: טרבל. בולדווין/דני מרון

איך אתה רואה את ההמשכיות במועדון אחרי שגם סורקין ובראון חתמו על הארכת חוזה?

"השיטה המרכזית כדי להפוך לקבוצה מצליחה וארגון מצליח זה לשמור על המשכיות רחבה. זה התחיל עם רומן סורקין, זה המשיך עם לורנזו ועכשיו אני. זה המפתח להצלחה ביורוליג ובכל עבודה שהיא. אתה רוצה למצוא אנשים שעובדים טוב ביחד וחווים כמה שיותר דברים וממשיכים ביחד כמה שיותר שנים כדי לראות את המוצר המוגמר".

מה אתה יכול לספר על היחסים עם המאמן עודד קטש?

"היחסים המקצועיים הם קלים מאוד מכיוון שהוא בחור נעים מאוד. הוא אדם שלדעתי 99% מהאנשים יסתדרו איתו. הוא טוב מאוד בלנהל את הדמויות השונות בקבוצה. הוא הכי טוב בלחבר, לגרום לכולם להיות מעורבים ולהרגיש שהם חשובים. ואז יש איתו מערכת יחסים נפרדת מחוץ למגרש. הוא בא ומספר בדיחות, הוא מכניס בדיחות על המשחק או על מהלך שעשינו. זה 'מקליל' את האווירה עם כולם. אתה יודע שהוא יכול לצחוק איתך, הוא יכול לאמן אותך, הוא יכול להיות רציני איתך. הוא עושה עבודה טובה מאוד בלהשתמש ברגשות השונים האלה בדרך הנכונה, וזה דבר גדול".

ומה אתה יכול לספר על הכוח של מכבי תל אביב בעולם?

"אני יכול להגיד שזה המועדון הראשון שהייתי חלק ממנו שבו התקשרתי הביתה למשפחה שלי, הרבה מהם באיזור ניו יורק וניו ג'רזי, והם פגשו באקראי אנשים שהכירו את המותג של מכבי. עשו לנו כאן סיורים כדי ללמד אותנו על המותג של מכבי, זה גדול יותר מרק כדורסל. אתה צריך להיות מודע לגופיה שאתה לובש, לאנשים שמאחוריה. שיחקתי באולימפיאקוס ובבאיירן מינכן, שיש להם מוניטין נהדר בכדורגל והם מדביקים את הפער בכדורסל. לבאסקוניה יש הרבה אוהדים בתוך ספרד, אבל מבחינה עולמית, מכבי ידועה יותר. בעיקר בקהילה היהודית היא גדולה מאוד. אני שמח להיות חלק מזה וללבוש את הגופיה עבור משהו שהוא גדול יותר מכדורסל. זה פשוט מרגיש כמו קהילה".

מדברים הרבה על הכישרון של מכבי תל אביב, אבל זו קבוצה שגם יש לה המון אופי

""זה מתחיל בתוך חדר ההלבשה. אתה צריך אנשים שמוכנים לשים דברים בצד לטובת הקבוצה השלמה. אתה צריך לבסס מנהיג או כמה מנהיגים של הקבוצה, אבל העניין הוא גם את מי הביאו. עשו פה עבודה מצוינת בכך שהביאו אנשים שמשתלבים היטב ביחד ואז זה כבר תלוי בנו שנהיה מי שאנחנו בתור בני אדם ולפתור את היתר. וכמובן שתוך כדי ההצלחה שלנו, כשניצחנו משחקים ושיחקנו ברגעים גדולים, זה עזר לכולנו לצמוח. צריך לתת הרבה קרדיט לאנשים שחיברו פה הכל ביחד ואני צריך לתת הרבה קרדיט לחבר'ה בחדר ההלבשה - ג'ייק כהן, אני, לורנזו, גיא פניני, ג'ונדי - שפשוט מחברים הכל ביחד והם חבר'ה נהדרים. הייתי בקבוצות שבהן האמריקנים היו מופרדים מהיוונים או הסרבים, פה נראה שהכל מאוד מחובר. צריך לתת קרדיט לחבר'ה שגרים פה והם חלק מפה, שעשו עבודה טובה בלהטמיע אותנו לתרבות ולחיים שלהם".

מה החזון שלך לעונה הזו ולעונות הבאות שלך במכבי תל אביב?

"אני חושב שאנחנו מראים סימנים נהדרים של המשכיות. התחלנו את העונה ורק ניסינו לפתור את העניינים. היה לנו חודש מרץ מצוין שהיה נקודת המפנה של העונה, אז יש לנו מומנטום טוב לקראת החלק הכי חשוב של העונה. אני חושב שההתוספת של רומן, לורנזו ואנוכי לעונה הבאה, בתור התחלה, תביא המשכיות נהדרת לעונות הבאות שיהיו לנו ביחד. המטרות בעונה הזו היו לזכות בגביע הישראלי, לסיים בטופ 8 ולזכות באליפות ישראל. אתה מנסה בכל עונה לזכות בשלושה תארים, אז גם בכל אחת מהשנתיים הבאות המטרה היא לזכות בשלושה תארים. אלה הציפיות שיש לי כשחקן ומשהו שכל אחד רוצה - לזכות בטרבל בסוף השנה".

לסיום, מילה על הכוח של אוהדי מכבי תל אביב ביד אליהו

"קשה לשחק פה. שיחקתי פה כאורח שלוש פעמים, הקהל נהיה רועש והשחקנים ניזונים מזה. זו פשוט הרגשה נהדרת להיות בהיכל הזה. אני לא יודע איך להסביר את זה. יש פשוט רוח של ניצחונות כשאתה נכנס להיכל הזה. כשאתה עולה למגרש ואתה מתחיל לזרוק, אתה מרגיש את זה באוויר, מריח את זה באוויר שהלילה יהיה לילה טוב. ואני מרגיש שאנחנו מספקים מופע נהדר. בכל יום חמישי במשחקי יורוליג, אנחנו נותנים מופע נהדר בתל אביב ומנצחים יותר מאשר מפסידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully