וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון והלייקרס השתיקו את ברוקס, ההיט הביסו את הבאקס ללא יאניס

הלייקרס עלו ל-1:2 אחרי שגברו 101:111 על ממפיס ועל הנמסיס החדש של ג'יימס, שהורחק אחרי שפגע בו. גם ההיט ב-1:2 מפתיע אחרי 99:121 מוחץ, פיניקס עלתה ל-1:3 על הקליפרס החסרים, פילדלפיה השלימה סוויפ

אחרי שני המשחקים המוקדמים בשבת בהם פילדלפיה השלימה סוויפ עם ברוקלין ופיניקס עלתה ליתרון 1:3 על הקליפרס, התקיימו הלילה (בין שבת לראשון) שני משחקים נוספים בפלייאוף. זה החל עם תבוסה של מילווקי נטולת יאניס אנטטוקומפו מול מיאמי שעלתה ל-1:2 בסדרה, ונמשך עם ניצחון של הלייקרס שאף הם עלו ליתרון 1:2 בסדרה מול ממפיס.

משחקי הערב והלילה:

ברוקלין (6) - פילדלפיה (3) 96:88 (הסיקסרס ניצחו 0:4 בסדרה)
ל.א קליפרס (5) - פיניקס (4) 112:100 (הסאנס עלו ליתרון 1:3 בסדרה)
מיאמי (8) - מילווקי (1) 99:121 (ההיט עלו ליתרון 1:2 בסדרה)
ל.א. לייקרס (7) - ממפיס (2) 101:111 (הלייקרס עלו ליתרון 1:2 בסדרה)

דילון ברוקס, ממפיס גריזליס. Harry How, GettyImages
כך ייעשה לאיש שעצבן את המלך. ברוקס בדרך לחדר ההלבשה, אחרי שהורחק/GettyImages, Harry How
רוי האצ'ימורה, לוס אנג'לס לייקרס. Harry How, GettyImages
הטרייד מוושינגטון משתלם - ובגדול. האצ'ימורה/GettyImages, Harry How

ל.א. לייקרס (7) - ממפיס (2) 101:111 (הלייקרס עלו ליתרון 1:2 בסדרה)

זה מה שקורה כשמתעסקים עם לברון: דילון ברוקס התגאה אחרי המשחק הקודם בסדרה בהגנה שלו על קינג ג'יימס, כינה אותו "זקן" והמשיך להקניט אותו גם לקראת משחק 3. הלילה הגיעה התשובה של לברון ושל הלייקרס, והיא הייתה חד משמעית. רבע ראשון סוחף הסתיים ב-9:35 לזכות הצהובים-סגולים, ואחריו הגריזליס היו עסוקים עד הסיום בלרדוף אחרי הקבוצה הביתית, למרות חזרה מעודדת של ג'ה מוראנט שנעדר מהמשחק הקודם בשל פציעה.

מוראנט רשם את משחקו הטוב ביותר מזה זמן מה כשסיים עם 45 נקודות, 13 אסיסטים ו-9 ריבאונדים, אבל זה לא הספיק מול תצוגה דומיננטית של לברון ואנתוני דייויס. דייויס היה במיטבו עם 31 נקודות, 17 ריבאונדים ו-3 חסימות, לברון קלע 20, הוריד 9 ריבאונדים וחילק 5 אסיסטים, ולא עצר גם אחרי שברוקס עבר את הגבול ושלח לו מכה לאזור המפשעה בתחילתו של הרבע השלישי, שגרמה לג'יימס להיאנק מכאבים. ברוקס הורחק מיד, והלייקרס שמרו על היתרון הבטוח שלהם בדרך עד לניצחון.

מלבד דייויס ולברון, הלייקרס קיבלו תפוקה נאה גם מדיאנג'ל ראסל שקלע 17 וחילק 7 אסיסטים, בעוד רוי האצ'ימורה (16 נקודות, משחק שלישי רצוף בפלייאוף עם 15 ומעלה) ואוסטין ריבס (13 ו-6 ריבאונדים) ממשיכים להיות האקס פקטורים. אצל ממפיס, היחיד שהופיע מלבד מוראנט היה דזמונד ביין שקלע 18. ג'ארן ג'קסון ג'וניור הסתפק ב-13 נקודות ב-4 מ-12 בלבד מהשדה, וגם איבד 6 כדורים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
כריס מידלטון, מילווקי באקס. רויטרס
הבאקס כבר נואשים לחזרה של יאניס. מידלטון, הלילה/רויטרס
שחקני מיאמי היט ויקטור אולדיפו, דאנקן רובינסון חוגגים. רויטרס
חגיגה. אולדיפו ורובינסון/רויטרס

מיאמי (8) - מילווקי (1) 99:121 (ההיט עלו ליתרון 1:2 בסדרה)

לצערם של חובבי ה-NBA, יותר מדי פציעות מכריעות יותר מדי משחקים עד כה בסיבוב הראשון של פלייאוף 2023. זה היה גם הסיפור הלילה, כשיאניס אנטטוקומפו נאלץ להחמיץ משחק שני ברציפות בשל פציעה בגב התחתון, ובניגוד למשחק 2, הפעם לבאקס לא היו תשובות בלעדיו. כך או כך, השורה התחתונה ברורה: מיאמי הולכת ומתקרבת לסנסציה נדירה במונחים של ה-NBA בהתחשב בעובדה שרק 5 פעמים בעבר המדורגת 8 הדיחה את המדורגת 1 בפלייאוף. הפעם האחרונה שזה קרה הייתה ב-2012, ואם יאניס לא יתאושש בקרוב זה בהחלט עשוי לקרות שוב אחרי 11 שנה.

ההיט לא היו יכולים לייחל לפתיחה טובה יותר. ג'ימי באטלר נכנס למשחק בסערה עם 17 נקודות ברבע הראשון, ההיט עלו ליתרון דו ספרתי עם ריצת 0:19 מדהימה וצלפו לא פחות מ-12 שלשות במחצית הראשונה, שיא מועדון. כל זה הספיק ליתרון 13 בלבד בירידה להפסקה בעיקר משום שהבאקס שוב הציגו כוונות מאופסות מחוץ לקשת עם 10 שלשות משלהם, אבל במחצית השנייה היד התקררה, וזה איפשר להיט לברוח לפער בלתי מחיק שהגיע בשיאו ל-29 נקודות. לצערו של אריק ספולסטרה, גם הוא ספר קורבנות בדרך לניצחון, כשג'ימי באטלר נפצע ברבע השלישי ולא חזר לשחק (הפציעה נראית קלה במבט ראשון) וגם ויקטור אולדיפו נשלח לחדר ההלבשה אחרי שנחבל ברבע האחרון, כך שגם מהמשחק המרשים הזה מיאמי יוצאת עם סיבה לדאגה.

באטלר הוביל את רשימת הקלעים עם 30 נקודות עד שנפצע, דאנקן רובינסון ציין את יום הולדתו ה-29 עם 20 נקודות וקייל לאורי הוסיף 15, כששחקני הספסל של ההיט צולפים לא פחות מ-59 נקודות ונותנים נוקאאוט למקביליהם במילווקי, שהסתפקו ב-25. כריס מידלטון הוביל את הבאקס מנגד עם 23 נקודות ו-6 אסיסטים, ג'רו הולידיי הוסיף 18 ו-5 ריבאונדים וגרייסון אלן תרם 14.

דווין בוקר פיניקס. רויטרס
במיטבו בסדרה הזו. דווין בוקר/רויטרס

לוס אנג'לס קליפרס (5) - פיניקס (4) 112:100 (הסאנס מוליכים 1:3)

הקליפרס פתחו את הסדרה הזו עם ניצחון גדול בפיניקס וגם במשחק השני נתנו פייט. אלא שאז התברר שקוואי לאונרד נפצע והפציעה הזו למעשה גמרה את הסדרה הזו, שתוכרע לטובת פיניקס כנראה במשחק הבא. במשחק השני ללא כוכבה הגדול, כאשר גם פול ג'ורג' כזכור פצוע, הקליפרס שוב עשו הכול כדי לחזור לחיים ושלשה של טרנס מאן בפתיחת הרבע הרביעי צימקה את הפיגור של המארחים ל-83:81 בלבד.

אלא שאחרי שלושה רבעים שקטים התעורר לו כריס פול הוותיק והכריע את המשחק הזה עם 12 מתוך 19 הנקודות שהיו לו ברבע האחרון, כולל שני סלים רצופים בשלוש הדקות האחרונות שהחזירו את פיניקס ליתרון דו ספרתי ממנו הקליפרס המותשים לא היו כבר יכולים לחזור. פול סיים את המשחק הזה עם 19 נקודות, 9 אסיסטים ו-0 איבודים. קווין דוראנט היה במיטבו עם 31 ודווין בוקר תרם 30 לסאנס, שהוכיחו שוב כמה הם חזקים התקפית, אבל מבחינה הגנתית יש להם עוד הרבה מה להשתפר.

מנגד, ראסל ווסטברוק קלע 14 מתוך 37 הנקודות שלו ברבע האחרון, נורמן פאוול תרם 15 וטרנס מאן הוסיף 13 מהספסל אבל זה לא הספיק מול הטריו האימתני של פיניקס. עם קוואי כנראה היינו מקבלים משחק צמוד בהרבה, אך כפי שקורה כמעט בכל שנה, הפציעות של שחקני מפתח של הקבוצות משנות גורלות וכבר בפתיחתו של הפלייאוף אפשר לראות כוכבי על נוספים מושבתים כמו ג'ואל אמביד, יאניס אנטטוקומפו וג'ה מוראנט.

שחקן פילדלפיה 76' ג'יימס הארדן. רויטרס
בלי דרמות מיותרות. הארדן/רויטרס

פילדלפיה (3) - ברוקלין (6)

פילדלפיה הפכה הערב (שבת) לקבוצה הראשונה שמבטיחה את ההעפלה לחצי הגמר האזורי, לאחר שגברה על ברוקלין 88:96 והשלימה מולה סוויפ בסדרה. הסיקסרס ניצחו פעמיים בבית, השלימו שני ניצחונות בברוקלין, עלו ל-0:4 קל, וכעת מחכים בשלב הבא למנצחת בין בוסטון לאטלנטה.

טוביאס האריס בלט עם 25 נקודות ו-12 ריבאונדים, ג'יימס הארדן סבל מערב קליעה חלש (4 מ-18 מהשדה) אך עדיין תרם 17 נקודות, 11 אסיסטים ו-8 ריבאונדים, טייריס מקסי קלע 16 לסיקסרס, שהסתדרו בלי ג'ואל אמביד הפצוע. בנטס בלט ספנסר דינווידי עם 20 נקודות, ניק קלקסטון קלע 19 וקלט 12 כדורים חוזרים, אבל ברוקלין מסיימת את העונה באכזבה, אחרי שלמעשה ויתרה עליה עם שחרורם של קווין דוראנט וקיירי אירווינג במהלך השנה.

ברוקלין כבר פתחה פער דו ספרתי בתחילת הרבע השלישי, בניסיון להציל מכבודה, ועלתה ל-42:53, אבל המחצית השנייה הייתה כולה של פלדלפיה. הסיקסרס העלו הילוך בהגנה וספגו 30 נקודות בלבד ב-23 הדקות הראשונות של המחצית השנייה, ורק 10 נקודות בגארבג' טיים הותירו את ברוקלין על 40 נקודות בשני הרבעים האחרונים.

מאמן פילדלפיה דוק ריברס אמר לפני המשחק שהוא מקווה מאוד שהפציעה של ג'ואל אמביד אינה חמורה, ואף ציין שהוא לא יודע מתי יחזור. אמביד נפצע בברכו במשחק 3 אחרי שנחת גרוע על הרגל, ואומנם נשאר על המגרש וביצע שני מהלכים קריטיים בקלאץ', אבל כעת הסיקסרס שמחים שהקבוצה לא תצטרך להסתדר בלעדיו בעוד משחקים מול ברוקלין, בתקווה שיחזור בסיבוב הבא. "אני לא יודע", אמר ריברס כשנשאל מתי הסנטר ישוב, "לא יכול לענות על זה, אני לא בטוח". בסיום המשחק חזה שיש "50 אחוז, לא יותר" שהכוכב שלו יהיה כשיר לפתיחת חצי גמר המזרח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully