וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הוגרלה לבית ג' במונדיאליטו עם סנגל, קולומביה ויפן

הכחולים-לבנים קיבלו הגרלה קשה למדי בהופעה הראשונה אי פעם באליפות העולם עד גיל 20. המשחק הראשון: נגד קולומביה ב-21 במאי. הטורניר ייצא לדרך ב-20 במאי ויסתיים ב-11 ביוני

קבלת הפנים של נבחרת הנוער/צילום וידאו: יותם רונן, עריכה: אביעד בללי

נבחרת ישראל עד גיל 20 (החל משנתון 2003) הוגרלה היום לבית ג' באליפות העולם עד גיל 20 ובו היא תפגוש את סנגל, קולומביה ויפן. ישראל עלתה למונדיאליטו לראשונה אי פעם אחרי שבקיץ שעבר סיימה במקום השני באליפות אירופה עד גיל 19. הטורניר יתקיים בארגנטינה, ייצא לדרך ב-20 במאי ויסתיים ב-11 ביוני.

מדובר בבית קשה למדי, נגד שלוש נבחרות עם לא מעט כוכבים ושחקנים מבטיחים. סנגל היא אלופת אפריקה ויש לה כמה שחקנים בקבוצות מאירופה. קולומביה סיימה במקום השלישי באליפות דרום אמריקה ובסגל שלה (אלא אם לא יהיו שחרורים) מופיעים שחקנים ששייכים לברצלונה, ארסנל ואסטון וילה. הסגל היפני מתבסס על שחקנים מהליגה המקומית.

סדר המשחקים:

21.5: ישראל - קולומביה
24.5: סנגל - ישראל
27.5: יפן - ישראל

אנקדוטה המעניינת אגב, היא שבמונדיאל 2018 (לנבחרות בוגרות) סנגל, קולומביה ויפן שיחקו באותו בית, כשאת משבצת ה"אירופית" תפסה פולין.

שחקני נבחרת הנוער של ישראל חוגגים. רויטרס
בדרך לעוד קיץ מרגש. נבחרת הנוער/רויטרס

אליפות העולם עד גיל 20 הייתה אמורה להתקיים באינדונזיה, אבל המארחת הערימה קשיים על האירוח של ישראל וגם סירבה לשחק נגדה - ולכן פיפ"א העבירה את הטורניר ברגע האחרון לארגנטינה. המארחת החדשה זכתה מההפקר ותשתתף באליפות למרות שלא הצליחה להעפיל אליה מהמוקדמות. ישראל היא אחת מחמש נציגות בלבד של אירופה ובהגרלה כמובן לא הייתה יכולה לפגוש נבחרת אחרת מהיבשת הישנה.

24 הנבחרות חולקו לשישה בתים ולא פחות מ-16 יעפילו לשמינית הגמר; שתי הראשונות בכל בית וארבע הנבחרות עם המאזן הטוב ביותר במקום השלישי. המשמעות היא שישראל בהחלט מסוגלת לעלות לשמינית הגמר, אבל בשביל שזה יקרה היא כנראה תצטרך לנצח את אחד המשחקים.

עוד בוואלה

גלוך ברשימה עם גרנאצ'ו וצ'וקוומקה: "שימו לב ליהלום של ישראל"

לכתבה המלאה

שלב הבתים

בית א': ארגנטינה, ניו זילנד, אוזבקיסטן, גוואטמלה.

בית ב': ארה"ב, אקוודור, פיג'י, סלובקיה.

בית ג': סנגל, קולומביה, יפן, ישראל.

בית ד': איטליה, ברזיל, ניגריה, הרפובליקה הדומיניקנית.

בית ה': אורוגוואי, אנגליה, עיראק, טוניסיה.

בית ו': צרפת, דרום קוריאה, הונדורס, גמביה.

אצטדיון סן חואן דה ביסנטנריו, ארגנטינה. Marcos Brindicci, GettyImages
אסטדיו סן חואן דה ביסנטנריו/GettyImages, Marcos Brindicci

בגלל המעבר המאוחר מאינדונזיה לארגנטינה, פיפ"א פרסמה רק אתמול את ארבעת האצטדיונים בהם יתקיימו המשחקים. ואם מישהו תהה, אף אחד מהם לא ממוקם בבירה בואנוס איירס, אם כי יש אחד מאוד קרוב.

אסטדיו אוניקו מאדרה דה סיודאדס - מכיל 42 אלף מקומות ישיבה וממוקם בעיר סנטיאגו דל אסטרו, קצת יותר מ-1,000 קילומטר צפונית לבירה בואנוס איירס. האצטדון החדיש אירח לאחרונה את משחק הידידות בו ארגנטינה הביסה את קוראסאו 0:7.

אסטדיו סיודאד דה לה פלאטה - מכיל כ-53 אלף מקומות ונקרא לאחרונה על שמו של דייגו מראדונה המנוח. לה פלאטה מרוחקת רק כ-60 קילומטרים מבואנוס איירס.

אסטדיו מלבינאס ארחנטינוס - האצטדיון במנדוסה אירח משחקים במונדיאל הביתי ב-1978 ויש בו כ-42 אלף מקומות ישיבה. הוא מארח לעתים משחקים של קבוצת גודוי קרוס, למרות שיש לה אצטדיון נוסף וקומפקטי יותר. מנדוסה מרוחקת כ-1,000 קילומטרים מבואנוס איירס ועיר הבירה הכי קרובה אליה היא דווקא סנטיאגו שבצ'ילה.

אסטדיו סן חואן דה ביסנטנריו - אצטדיון חדיש וקומפקטי, עם קצת יותר מ-25 אלף מקומות ישיבה. ארגנטינה אירחה שם את ברזיל במוקדמות מונדיאל 2022 והנבחרות נפרדו ב-0:0. סן חואן מרוחקת כ-1,100 קילומטרים מבואנוס איירס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully