וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נועד לכישלון": אוהדי צ'לסי חוגגים את פיטורי פוטר, מי יחליפו?

שחקני הבלוז קיבלו את הודעת הפיטורים בהלם, זקאריה ואובמיאנג שמחו ובוהלי כבר החל לחפש יורש על הקווים. המועמדים, הסטטיסטיקה הרעה של המאמן האנגלי והסיבות לפרידה

תקציר: צ'לסי - אסטון וילה 2:0/ספורט1

הפיטורים של גראהם פוטר אתמול (ראשון) לא הגיעו בהפתעה לרוב אוהדי הכדורגל העולמי בכלל ואוהדי צ'לסי בפרט, אבל לשחקני הבלוז ההודעה הפתיעה את הסגל. המאמן האנגלי היה אהוב על רוב השחקנים בסטמפורד ברידג' שגילו על פיטוריו רק דרך ההודעה הרשמית של המועדון ולא לפני כן, אולם שחקנים כמו דניס זקאריה ופייר אמריק אובמיאנג, שפחות זכו לדקות משחק תחתיו, אפילו אהבו את הידיעות ברשתות החברתיות על פיטורי המאמן שלהם ועשו "לייק" להודעת המועדון באינטסגרם.

באנגליה מדווחים שההחלטה לפטר את המאמן האנגלי הגיעה אחרי ההפסד לאסטון וילה, בעקבות הירידה של הקבוצה למקום ה-11 ועם רצון להצליח ב-10 המחזורים שנותרו ורבע גמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד. כזכור, בעונת 2011/12 רומן אברמוביץ', בעלי צ'לסי דאז, החליט למנות את רוברטו די מתאו למאמן זמני עד סוף העונה במקום הכישלון תחת אנדרה וילאש בואש, במהלך שהתברר כמבריק עם זכייה ראשונה בליגת האלופות עם המאמן האיטלקי.

עוד בכדורגל עולמי

הודעת המועדון הרשמית על פיטורי פוטר

המאזן של פוטר אחריו פיטוריו עומדים על 39% ניצחונות בלבד - המאזן הנמוך ביותר של מאמן צ'לסי במאה ה-21. בנוסף לכך, לשם השוואה, במשחקי הבית הוא הפסיד 4 משחקי פרמיירליג ב-12 משחקים, בעוד ז'וזה מוריניו הפסיד 5 ב-106 הופעות על הקווים בסטמפורד ברידג'.

עם המשחק הקרוב של הבלוז בפרמיירליג מול ליברפול (שלישי, 22:00, ספורט1), הלחץ במועדון הלונדוני עצום. הקבוצה ירדה לחלק התחתון בטבלה, נמצאת כעת במקום ה-11 ורחוקה מלהציג יכולת שהתאימה את הרכש העצום שטד בוהלי, הבעלים האמריקאי הטרי מהעונה שעברה, הביא בקיץ למועדון. מול יורגן קלופ ושחקניו, שגם נמצאים בעונת בלהות, יעמוד ברונו סלטור על הקווים, במהלך שעשוי להישאר עד סיום העונה.

לואיס אנריקה, מאמן נבחרת ספרד. Stu Forster, GettyImages
המועמד החדש והמעניין. אנריקה/GettyImages, Stu Forster

בכל מקרה, בהנהלת צ'לסי כבר חושבים על היום שאחרי פוטר - גם אם יגיע מחליף בימים הקרובים וגם אם יסכמו עם מאמן לקיץ הקרוב - ועלו מספר שמות מעניינים. יוליאן נאגלסמן, לפי דיווח של "הטלגרף", הוא המועמד המוביל. המאמן הגרמני הצעיר שהוביל את באיירן מינכן בשתי העונות האחרונות, פוטר בשבוע שעבר והוחלף על ידי מאמן צ'לסי מתחילת העונה - תומאס טוכל. בצ'לסי רואים בגרמני הצעיר כפרויקט לטווח ארוך עם רענון הסגל בשנה האחרונה ועם שחרור מאסיבי של שחקנים שצפוי להיות בקיץ הקרוב, ומוכנים להציע לו לסכם עכשיו ולהצטרף רק בקיץ, כיוון שנאגלסמן הביע חוסר רצון להיכנס כבר העונה לפרויקט חדש.

מחליף נוסף שעלה בקלחת השמות הוא מאוריסיו פוצ'טינו. הארגנטינאי שעמד לאחרונה על הקווים רק בפריז סן ז'רמן, אימן בפרמיירליג כבר בסאות'המפטון ונחל הצלחה בטוטנהאם, שם הגיע לגמר ליגת אלופות היסטורי. פוצ'טינו הביע בעבר רצון לשוב ללונדון, אך פיטוריו של אנטוניו קונטה עשויים לסלול את דרכו חזרה אל טוטנהאם בקיץ הקרוב במקום לצ'לסי שהתראיין אצל הבלוז עוד בספטמבר אחרי פיטרי טוכל. השם החדש ביותר שעלה הוא של לואיס אנריקה, מאמן ברצלונה ונבחרת ספרד לשעבר, שרק בשבוע שעבר סיפר בראיון בספרד כי היה מעוניין לאמן קבוצת פרמיירליג בעתיד.

יוליאן נאגלסמן מאמן באיירן מינכן. רויטרס
יגיע לפרויקט חדש בקיץ? נאגלסמן/רויטרס

אוהדי צ'לסי שמחו לשמוע על פיטוריו של פוטר, בעיקר אחרי שרובם הביעו כעס על פיטוריו של טוכל מתחילת העונה: "הוא היה הבעיה, נזכרו מאוחר מדי", נרשם ברשתות החברתיות. "פוטר נועד לכישלון פה. קיבל כסף ללא הפסקה מהבעלים והביא שחקנים שלא היה צריך בכלל. הוא היה צריך לבנות קבוצה טובה כמו שהוא רצה ועשה בברייטון. סוף סוף אנחנו חופשיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully