וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזן הנבחרת: המבחן הגדול של אלון חזן כמאמן נבחרת ישראל

28.3.2023 / 13:30

בעוד שהרעש התקשורתי התמקד בבניון, מבט על ההיסטוריה של המאמן מראה שהוא מעדיף לבנות "קבוצה" ולא נבחרת. כעת הוא מביא את הדרישה להישגיות, ההתרגשות האמיתית והשחקנים שהוא הולך איתם באש ובמים לרגע האמת שלו כמאמן הלאומי

מחזור 2הסתיים28/03/2023
שוויץ
  • ורגאס (39)
  • אמדוני (47)
  • וידמר (52)
0
    נבחרת ישראל
    מסע"ת נבחרת ישראל לקראת פתיחת מוקדמות יורו 2024/צילום: שלומי גבאי | עריכת וידאו: ניר חן

    באוקטובר 2021 יצאה נבחרת ישראל הצעירה לגרמניה למשחק מול הנבחרת המקומית. הגרמנים היו צריכים לנצח בקלות, אך ככל שהמשחק התפתח החבורה בכחול לבן הבינה שהיא בדרך לסנסציה אדירה. ישראל כבר הובילה 1:2 בדקות הסיום והתחושות בספסל היו שהנבחרת בדרך לניצחון הכי גדול שלה בכל הזמנים, אבל בדקה ה-89 הגרמנים השוו ושתי דקות אחר כך כבר הפכו את התוצאה.

    "התחושות היו קשות בטירוף", נזכר אחד משחקני הצעירה. "הרגשנו שחרב עלינו עולמנו, ממש ככה". על הקווים עמד אז אלון חזן וראה איך שחקניו מתרסקים ברגע. המאמן המאוכזב הבין שאם לא יפעל מיידית כל הקמפיין האיכותי שלו עלול לרדת לטמיון בשל הרוח שיצאה לשחקנים מהמפרשים.

    באימון הבא ובהכנה למשחק מול לטביה שהתקיים חמישה ימים לאחר מכן חזן כבר הגיע מוכן להרים את שחקניו, ודיבר אליהם בעיקר אל הרגש ואולי גם קצת אל האגו. "אמרתי לכם לפני הטורניר ואני אומר שוב, אני חושב שאנחנו צריכים לדרוש מעצמנו להיות ביורו, ועכשיו אני משוכנע שזה יקרה. לא בגלל שאנחנו פייבוריטים, אלה בגללכם. אם אלו היו שחקנים אחרים הייתי אולי חושב אחרת, אבל כשזה אתם אני רגוע".

    נבחרת גרמניה הצעירה. JAVIER SORIANO, GettyImages
    הרוח יצאה מהמפרשים. הצעירה סופגת/GettyImages, JAVIER SORIANO

    הנאום של חזן שמשדר אמונה ספציפית בחבורה שהוא גיבש לא היה הראשון בסגנון זה והשחקנים יודעים לספר שחזן הצליח להפוך אותם לחבורה מגובשת, כזו שמשחקת אחד בשביל השני "תשאל כמעט כל שחקן בקמפיין של הנבחרת הצעירה והוא יגיד לך שהיינו יותר קבוצה מאשר נבחרת", קובע שחקן אחר. "זו החוזקה שלנו, שכבר היה תיאום כאילו אנחנו משחקים כל שבוע ביחד".

    הרבה נאמר על חזן (ובניון) בשבועות האחרונים, הפרשות מול ערן זהבי, מוחמד אבו פאני ודיא סבע בתוספת העזיבות של מונאס דאבור ועומר אצילי לא על רקע מקצועי העמידו את הצוות המקצועי תחת שאלה האם הנבחרת באמת מורכבת מהשחקנים הכי טובים או שמא חזן את בניון נתנו לריבים אישיים לגבור עליהם ולהדיר מהנבחרת שחקנים מובילים. בנבחרת יודעים שהנושאים הללו הגבירו את האור בזרקור על הצוות המקצועי, ושבסיום הקמפיין כישלון או הצלחה יזקפו לזכותם או לחובתם בעיקר.

    הערב במשחק החוץ מול שוויץ בז'נבה (21:45) חזן יעמוד לעוד מבחן, אחרי תיקו מאכזב מול קוסובו הדיבורים בארץ כהרגלנו בקודש כבר מכריעים על כישלון, על קמפיין שנגמר עוד לפני שהתחיל, על כך ששוב החמצנו הזדמנות. בנבחרת קוראים ושומעים את הדברים, אך שוב חזן כמו אחרי אותו משחק מול גרמניה, מתמקד באמונה שצריך לדרוש מהשחקנים שהפעם לא יהיו תירוצים והופעה מכובדת כבר לא נלקחת בחשבון. "יש עלינו לחץ והוא מופעל גם מהצוות", קובע שחקן בנבחרת הבוגרת. "באמת יש פה דרישה לסיים עם כרטיס ליורו, אחרת שום דבר אחר לא יתקבל בברכה".

    עוד בוואלה!

    יאקין: "יהיה קשה נגד ישראל", ג'אקה: "אפשר לנצח את כל המשחקים"

    לכתבה המלאה

    התגובות לתיקו נגד קוסובו

    אלון חזן, מאמן נבחרת ישראל. דני מרון
    משדר אמונה ספציפית בשחקנים שלו. אלון חזן/דני מרון

    בניגוד למאמנים קודמים בנבחרת, חזן לא אימן קבוצה באופן סדיר לאורך שנים לפני שקיבל את משרת המאמן הלאומי וצמח מהנבחרות הצעירות, אלו שכיום רואים אצלן את הפירות של ההשקעה והבנייה. אם בנבחרת הנוער השחקנים הבכירים בליגות לנוער משחקים באופן קבוע, בנבחרת הצעירה חזן הביא משהו קצת שונה והחליט לבנות שלד עיקרי משחקנים שהוא מאמין בהם ולא שם את השיקול המכריע על יכולתם בקבוצות.

    כך היה למשל עם איתי בוגנים, שכמעט ולא קיבל הזדמנויות בהפועל חיפה וזימונו לצעירה הפתיע רבים, אלא שחזן שהחזיק מהחלוץ החליט ללכת איתו, ובזמן שבקבוצתו הוא לעיתים אפילו לא ישב על הספסל, בנבחרת הוא היה שחקן הרכב ואחד מהשחקנים הכי משמעותיים בקמפיין. גם מאור לוי שזכה רק לדקות בודדות במכבי חיפה היה אחד מהשחקנים המשמעותיים של חזן וזומן פעם אחר פעם, וכך גם זוהר זסנו ועילאי אלמקייס ואחרים שידעו שיוזמנו לנבחרת של חזן לא משנה מה.

    "בנבחרת הצעירה שחקנים שיחקו בשביל אלון חד משמעית", קובע שחקן ששיחק תחת חזן. "בנבחרת הבוגרת זה אולי שונה כי אלה כבר שחקנים עם אגו, ולא אתפלא אם חלק מתהליך ההצערה קשור לכך שאלון רוצה שחקנים שישחקו בשבילו ובשביל הנבחרת".

    אותם שחקנים ידעו להתרגש ביחד עם חזן, כשהרגע הזכור ביותר עבורם מכל הקמפיין היה לפני המשחק מול גרמניה, אז ראו לראשונה את המאמן הרציני עם דמעות בעיניו. חזן ריכז סרטון איחולים וחיזוקים ממשפחות השחקנים והצוות, ושחקנים בנבחרת גילו שהוא עצמו עצמו בכה אז מהתרגשות.

    ביברס נאתכו נבחרת ישראל. ברני ארדוב
    חזן החליט לכבד אותו ויהיה מה. נאתכו/ברני ארדוב

    אם מחפשים עוד דוגמא לשחקנים שחזן הולך איתם ויהי מה, היה אפשר לראות את זה בשבת מול קוסובו. הנבחרת הייתה במצב של 1:1 וחייבת ניצחון, בספסל חשבו שצריך לזרוק עוד כלים התקפיים ככל הניתן, אך חזן שידע שמדובר במשחק הפרידה של ביברס נאתכו. בין חזן לקפטן יש יחסים מצויינים עוד מימיו כעוזר בנבחרת, וחזן החליט לכבד אותו ויהי מה. במצב רגיש מאוד הכניס המאמן קשר אחורי במקום שחקן התקפי, במהלך שלא הרבה מאמנים היו עושים בסיטואציה לפיה התפתח המשחק.

    הערב החבורה של חזן מימיו בצעירה שוב תקבל את הבולטות בנבחרת. שחקנים כמו מחמוד ג'אבר ודור פרץ שנחשבים לפייבוריטים של חזן אמורים לפתוח בהרכב, כשגם דורון ליידנר ימשיך על הקו השמאלי. "בסוף חזן יודע שזה ייפול עליו ועל בניון", קובע גורם בכדורגל הישראלי המקורב לאנשי הנבחרת. "ולכן הוא רוצה לעשות את זה עם שחקנים שהוא יודע שתואמים את הראש שלו. בסוף גם אם הנבחרת לא תצליח, אני לפחות מאמין שהאוהדים יוכלו לראות שבכל משחק השחקנים משאירים את הכל על כר הדשא".

    הרכבי הקבוצות

    שופט: ניקולה דבאנוביץ' (מונטנגרו)
    אצטדיון: סטאד דה ז'נב (ז'נבה)
    קהל: 14800

    מחזור 2 בבית ט' (הערב, 21:45)

    שוויץ - ישראל
    רומניה - בלארוס
    קוסובו - אנדורה

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      4
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully