וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרץ המשובש: החודש שאולי חרץ את גורלם של וושינגטון ואבדיה

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 19:16

הוויזארדס צנחו, שיקגו שמקדימה אותם במקום העשירי במזרח מסרבת לעצור. הנחמה היחידה של הקבוצה מהבירה היא סדר משחקים מעט יותר נוח - אך הפליי-אין נראה כרגע כמו חלום רחוק. הישראלי חווה את אחד החודשים הגרועים בקריירת ה-NBA שלו. תמונת מצב

דני אבדיה בתחרות קליעות באימון וושינגטון/מתוך טוויטר

שישה ניצחונות רצופים העלו את וושינגטון למאזן 26:24 ולמקום התשיעי במזרח בסוף ינואר. דני אבדיה וחבריו נראו אז נהדר, בדרכם הבטוחה להבטיח כרטיס לפליי-אין, אולם בשבועות האחרונים הכל השתנה: הוויזארדס סופרים חמישה הפסדים בששת המשחקים האחרונים שלהם, ולאחר ניצחונה של שיקגו על פילדלפיה הלילה (בין שני לשלישי) פתחו הבולס פער של שני משחקים במקום העשירי במזרח, ומכאן קשה לראות את הקבוצה מהבירה (39:32) חוזרת.

שחקני וושינגטון דני אבדיה, קייל קוזמה, עם המאמן ווס אנסלד ג'וניור. Jess Rapfogel, GettyImages
זה לא נראה טוב. אבדיה, קוזמה ואנסלד/GettyImages, Jess Rapfogel

עוד ב-NBA

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

החדשות הרעות מבחינת וושינגטון הן שבניגוד אליה, הבולס דווקא במומנטום מצוין. שיקגו סופרת שלושה ניצחונות רצופים וחמישה בששת המשחקים האחרונים, כולל על יריבות לא רעות בכלל - דנבר בחוץ, פילדלפיה בחוץ, מיאמי בבית ומינסוטה בבית. כעת, הבולס קרובים יותר לטורונטו (חצי משחק) התשיעית ואטלנטה (משחק אחד) השמינית במזרח, מאשר לוושינגטון. הוויזארדס, לשם השוואה, קרובים יותר לאינדיאנה שבמקום ה-12 (חצי משחק), מאשר להשגת הכרטיס לפליי-אין.

"יש לנו מטרה גדולה יותר", אמר דמאר דרוזן לאחר הניצחון המרשים על פילדלפיה, בתום שתי הארכות - הניצחון הראשון של שיקגו על ג'ואל אמביד, אחרי 12 הפסדים רצופים. "אנחנו נלחמים על חיינו מדי משחק, אנחנו נואשים מדי לילה".

לפי אתר Tankathon, המדרג את קושי המשחקים של כל קבוצות הליגה עד תום העונה, וושינגטון ושיקגו צמודות במקומות 18 ו-19, אולם נראה שלוויזארדס יש סדר משחקים מעט יותר נוח, וגם יותר משחקי בית - 7 מ-11, לעומת 5 מ-11 של הבולס.

המשחקים שנותרו לוושינגטון:

אורלנדו (חוץ)
דנבר (בית)
סן אנטוניו (בית)
טורונטו (חוץ)
בוסטון (בית)
אורלנדו (בית)
ניו יורק (חוץ)
מילווקי (בית)
אטלנטה (חוץ)
מיאמי (בית)
יוסטון (בית)

המשחקים שנותרו לשיקגו:

פילדלפיה (בית)
פורטלנד (חוץ)
ל.א. לייקרס (חוץ)
ל.א. קליפרס (חוץ)
ל.א. לייקרס (בית)
שארלוט (חוץ)
ממפיס (בית)
אטלנטה (בית)
מילווקי (חוץ)
דאלאס (חוץ)
דטרויט (בית)

לא מעט שחקנים בוושינגטון רחוקים משיאם לאחרונה, ואחד מהם הוא אבדיה. הישראלי קלע בספרות כפולות פעמיים בלבד ב-12 משחקיו האחרונים בליגה הטובה בעולם. סטטיסטית, היו לו רק חודשיים גרועים יותר בקריירת ה-NBA ממרץ הנוכחי, שטרם הסתיים. במהלכו, בעשרה משחקים, רשם ממוצעים של 5.9 נקודות, ב-33.9 אחוז מהשדה (רק באוקטובר 2021 רשם אחוז נמוך יותר - 30.8) ו-25 אחוז מחוץ לקשת (כמו באוקטובר 2021 ונובמבר 2022).

לשם השוואה, בפברואר, היו לאבדיה 10.5 נקודות למשחק, עם 41.7 אחוז מהשדה ו-31.6 אחוז מחוץ לקשת. בשישה משחקים בחודש שעבר קלע בספרות כפולות, לעומת שניים בלבד במרץ. גם דקות המשחק של הישראלי בצניחה: בשבעת משחקיו בפתיחת העונה, באוקטובר, קיבל 17.1 דקות בממוצע למשחק. מאז, באף חודש לא ירד מ-26.7 דקות לערב, אולם כרגע הוא עומד על 22.7. מדד הפלוס-מינוס שלו במרץ עומד על -3.6, לעומת +3 בפברואר ו-+1.5 בינואר. יש לציין שבדצמבר, העמיד מדד פלוס-מינוס שלילי עוד יותר, עם -4.4.

דני אבדיה וושינגטון. רויטרס
זה הזמן להתאושש. אבדיה/רויטרס

מי שיחזור לחמישייה של וושינגטון הלילה מול אורלנדו הוא קריסטאפס פורזינגיס, שנעדר מההפסד לסקרמנטו בשל מחלה. בניגוד אליו, קייל קוזמה, הסובל מפציעה בקרסול, לא יתלבש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully