וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבאנקר הכי גדול בליגה: כשמכבי חיפה פוגשת את הפועל תל אביב

בפעם האחרונה שהפועל תל אביב ניצחה את מכבי חיפה בבית, ישראלוב שיחק בילדים טרום ב' ולמקין תכנן את יום הולדת 11. הירוקים עם 8 ניצחונות חוץ רצופים על האדומים, בכר עם 7 מ-7 ובגיל 30 אדי גוטליב עדיין מחכה לניצחון ראשון בחייו על האלופה. הנאחס במספרים

תקציר: מכבי חיפה - הפועל תל אביב 2:5/ספורט1

רבות דובר והוזכר שהפועל תל אביב לא ניצחה דרבי מאז אפריל 2014. האדומים לא יצליחו למחוק את הרצף האפל הזה מההיסטוריה שלהם, אבל בצד זה ישנו פרק זמן שלילי ארוך יותר: כחודש לפני אותו דרבי, ב-29 במרץ 2014, הפועל תל אביב הביסה את מכבי חיפה 0:4 וזו הפעם האחרונה בה היא גברה עליה בבית.

הערב האדומים יארחו את מכבי חיפה למשחק האחרון של העונה הסדירה בליגת העל בעונת 2022/23. האם אחרי 9 שנים הם סוף סוף ינצחו את הירוקים בבית? האם אדי גוטליב ישנה את מהלך ההיסטוריה? האם ברק בכר יספוג מקבוצה של חיים סילבס?

ובכן, הנתונים לא לטובת האדומים כי אם לשפוט על פי השנים האחרונות, כשמכבי חיפה משחקת נגד הפועל תל אביב, זה הבאנקר הכי גדול בליגה. בטח כשבודקים לא רק את הקבוצה, אלא גם את השחקנים שאמורים לפתוח הערב.

שחקן מכבי חיפה דולב חזיזה חוגג שער. אודי ציטיאט
חזיזה בניצחון אחרון של מכבי חיפה על הפועל תל אביב בבלומפילד/אודי ציטיאט

*** מאז אותו 0:4 בסוף מרץ 2014 (הכובשים: שי אבוטבול, ישראל זגורי, לוקאס סאשה ועומר פדידה), הפועל תל אביב שיחקה נגד מכבי חיפה 22 פעמים בליגה ובגביע וניצחה רק פעם אחת. בחוץ כמובן.

*** זה היה ההרכב של הפועל תל אביב בפעם היחידה שהיא ניצחה את מכבי חיפה ב-22 המשחקים האחרונים ביניהן, 1:2 בחוץ במאי 2020:

אריק ינקו, איאד אבו עביד, אוראל דגני, רז שלמה, דורון ליידנר, שי אייזן, עמית מאיר, עמנואל בואטנג, מוטי ברשצקי, מאור בוזגלו, מייקל אולהה. נכנסו כמחליפים: עומר דמארי, אושר דוידה, אילי טמם, מרווין פרסמן, עבדי פרחאת.

16 שחקנים שאף אחד מהם כבר לא משחק בהפועל תל אביב.

*** למכבי חיפה יש 8 ניצחונות רצופים על הפועל תל אביב בחוץ והפעם האחרונה בה האדומים הצליחו לסחוט נקודה בבלומפילד, הייתה ב-2:2 בפברואר 2015. בן רייכרט קבע אז את התוצאה הסופית בדקה ה-72. המושאל השני ממכבי תל אביב במסגרת עסקת גילי ורמוט, שון גולדברג, נכנס להופעת בכורה ביתית וספג שריקות צורמות. היסטוריה עתיקה.

עוד בוואלה!

בשבוע הבא: מכבי חיפה-אשדוד, מכבי תל אביב-נתניה | לוח הפלייאוף

לכתבה המלאה
ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה (אמצע) מול אדי גוטליב, אוראל דגני. ברני ארדוב
17 משחקים נגד מכבי חיפה; 4 תוצאות תיקו ו-13 הפסדים. גוטליב/ברני ארדוב

*** אדי גוטליב פגש את מכבי חיפה 17 פעמים ומעולם לא ניצח אותה. לא עם הפועל עכו ולא עם הפועל תל אביב, לא בגביע ולא בליגה. כשהאדומים הפתיעו במאי 2020, הוא שיחק ברוסיה. 17 פעמים ו-0 בטור הניצחונות. בשנים האחרונות הוא פספס 4 משחקים של האדומים נגד מכבי חיפה וגם בארבעתם הם הפסידו.

*** הפעם האחרונה שהפועל תל אביב ניצחה את מכבי חיפה בבלומפילד הייתה שלושה ימים לפני שסתיו למקין חגג יום הולדת 11. באותו יום הוא שיחק במדי מכבי תל אביב צפון נגד מכבי שוהם, בליגת ילדים טרום א'. לצדו אגב, שיחק גם עומר סניור.

*** אור ישראלוב היה אז בן תשע וחצי, שחקן קבוצת ילדים טרום ב' של מכבי שוהם. באותו יום השכים קום כדי לפגוש את הפועל רמת גן דרום ב-8:30 בבוקר.

*** דן איינבינדר דווקא ניצח את מכבי חיפה לא מעט פעמים: 10 מתוך 30 מפגשים בכל המסגרות (כולל פעם אחת אחרי הארכה בגביע). הרקורד בשנים האחרונות דווקא פחות טוב והוא לא חגג נגד הירוקים מאז ה-0:2 עם הפועל באר שבע בפברואר 2017. יותר מ-5 שנים. לאיינבינדר יש 8 משחקים רצופים ללא ניצחון על מכבי חיפה ומדובר בנאחס אמיתי: בפעמיים שבית"ר ירושלים גברה על הירוקים הוא נעדר, בפעם הראשונה בגלל הרחקה ובפעם השנייה בגלל פציעה.

*** הרצף של בן ביטון קצת יותר ארוך מזה של איינבינדר: 9 משחקים ללא ניצחון על מכבי חיפה. 8 מהמשחקים הללו הסתיימו בהפסד, אחד מהם - הראשון ברצף - הסתיים ב0:0 כשעוד שיחק בהפועל באר שבע.

צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה מול דן איינבינדר שחקן הפועל תל אביב. דני מרון
בפעמיים האחרונות שהקבוצות שלו ניצחו את מכבי חיפה, איינבינדר היה מורחק או פצוע/דני מרון

*** אלן אוז'בולט הפסיד למכבי חיפה בכל 4 המשחקים בהם פגש אותה. הפרש השערים של הקבוצות שלו באותם משחקים (הפועל חיפה והפועל תל אביב): 13:3.

*** קייס גאנם היה שותף לניצחון של הפועל חיפה 1:2 בדרבי בעונת 2020/21, אבל מאז הפסיד למכבי חיפה 3 פעמים ברציפות. בתקופה הזו הפועל באר שבע דווקא ניצחה את הירוקים פעמיים, אבל גאנם ראה את החגיגות פעם אחת מהיציע (פציעה) ופעם נוספת מהספסל. מזל רע כמעט כמו איינבינדר.

*** חיים סילבס פגש את ברק בכר 18 פעמים והמאזן ביניהם הוא 12 ניצחונות לבכר, 3 תוצאות תיקו ו-3 ניצחונות לסילבס. ב-4 המשחקים האחרונים מאמן מכבי חיפה ניצח והקבוצות של סילבס לא כבשו (הפועל חיפה ובני סכנין).

*** ברק בכר אימן נגד נגד הפועל תל אביב ב-21 משחקי ליגה והפסיד לה רק 3 פעמים, האחרונה ביניהן 1:0 בינואר 2020 עם הפועל באר שבע. המאזן שלו נגד האדומים כמאמן מכבי חיפה מושלם: 7 משחקים, 7 ניצחונות, הפרש שערים 4:18.

*** אם מוסיפים את חצי גמר גביע הטוטו באוגוסט 2021, לבכר יש 8 מ-8 נגד הפועל תל אביב כמאמן מכבי חיפה, והפרש שערים 4:20.

מאמן בני סכנין, חיים סילבס, עם מאמן מכבי חיפה, ברק בכר. מאור אלקסלסי
ב-4 המפגשים האחרונים בכר ניצח את סילבס בלי לספוג/מאור אלקסלסי

הנתונים לרעת הפועל תל אביב, אבל יש כמה יוצאים מן הכלל. לדוד קלטינס יש 12 ניצחונות ב-20 משחקי ליגה וגביע נגד מכבי חיפה ועוד חגיגה נגד הירוקים במשחק אלוף האלופים. אמיליוס זובאס פגש את מכבי חיפה 10 פעמים כאנדרדוג עם בני יהודה, אבל ניצח 3 פעמים וב-3 משחקים שמר על רשת נקייה. גם ליהב גורפינקל יש מאזן סביר נגד הקבוצה בה גדל: 3 ניצחונות מ-8 משחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully