וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוראים אתכם לסדר: העמימות במכבי תל אביב יוצרת בלגן במועדון

5.3.2023 / 12:00

אוהדי מכבי תל אביב מקללים את ברק יצחקי משום שאינם מבינים מהי הגדרת התפקיד האמיתית שלו. הוא, מצדו, סופג את האש, אבל לא הוא האשם במצב הקבוצה. מכבי תל אביב צריכה פסיכולוג, אבל בראש ובראשונה היא זקוקה לשקיפות שתבהיר איך באמת עובדים העניינים בקבוצה

תקציר ניצחונה של הפועל ירושלים 1:2 בחוץ על מכבי תל אביב/ספורט1

ככל שחולף הזמן, מתגברת התחושה כי מכבי תל אביב זקוקה לפסיכולוג. ולא סתם פסיכולוג, אלא כזה שיודע גם לנתח שפת גוף. בהנחה שגם פסיכולוג לא יסייע למכבי לזכות באליפות, מהלך כזה אולי יסייע למועדון להציל את העונה ולהעניק זכייה בגביע המדינה. מכבי תל אביב אינה מצליחה לייצר עניין על כר הדשא העונה (למעט משחקים בודדים), אבל היא מצליחה לייצר הרבה עניין מחוץ למגרש.

אי אפשר להתעלם מכתב האישום החמור (והנדיר) שהגיש ערן זהבי לגולדהאר בסיום משחק ההפסד להפועל ירושלים, וזו בדיוק הסיבה מדוע ראשי המועדון צריכים למהר ולהקפיץ פסיכולוגים מהשורה הראשונה לקריית שלום. עוד היום. המאמן אייטור קראנקה אמר בסיום המשחק: "לא רוצה להגיד דברים שאתחרט עליהם, זו אחריות שלי. אצטרך לראות שוב את המשחק כדי לנתח אותו בצורה טובה יותר". רגע אחרי, ערן זהבי שלח מסר למאמן שלו שאין טעם לצפות שוב במשחק נגד הפועל ירושלים. זהבי הגיע טעון לעמדת הראיונות, ודיבר, כהרגלו, בלי פילטרים. "מה לא דופק בקבוצה?", שאל וענה: "במילה אחת: הכול. הכול לא עובד. אף אחד מאיתנו לא עושה את העבודה כמו שצריך, וזה עד למעלה, כולל הצוות, הקהל, כולל כולם".

ברק יצחקי, המנהל המקצועי של מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
אנגלידיס עושה לו נזק? יצחקי/ניב אהרונסון

רגע אחרי עזיבתו של איביץ' לרוסיה, הדיווחים מחדר ההלבשה בקריית שלום דיברו על אנחת רווחה בקרב שחקנים מסוימים. אפילו זהבי רמז שכעת יהיה לו הרבה יותר חופש על המגרש. היו כאלה שלא הפסיקו להתלהב עם הגעתו של קראנקה וציינו שפתאום זהבי החל לקבל הרבה יותר כדורים. קראנקה התלהב מהמחמאות של השחקנים החדשים שלו, ומיהר לשחרר הצהרה שהוכיחה שהוא לא ממש מכיר את אותם, וגם לא את הכדורגל הישראלי: "אני מרוצה מסגל השחקנים שלי. הסגל שלנו הכי טוב בליגה".

גם לנציג הבעלים ולדמות הכי חזקה במכבי תל אביב, ג'ק אנגלידיס, הייתה לאחרונה אמירה שנויה במחלוקת: "נמאס לי לשמוע שברק יצחקי אשם. הביקורות על יצחקי לא הוגנות". האוהדים לא אהבו את הדברים של אנגלידיס, ובצדק. בניגוד לזהבי, מאנגלידיס קשה לקבל תשובות ברורות. אצלו לרוב זו משוואה עם נעלמים. אגב, גם אנגלידיס התבטא לאחרונה ואמר שלמכבי תל אביב יש שחקנים מצוינים. כנראה שגם הוא איבד את יכולת האבחנה והחדות שאפיינה אותו בעבר.

לו אנגלידיס היה יוצא להגנתו של יצחקי, עליו גם להסביר מה בדיוק התפקיד שלו במועדון. יתכן שאמירה כזו הייתה גורמת לאוהדים להפסיק לקלל אותו, ולכולם להבין את ההיררכיה המקצועית. יתכן שאנגלידיס עושה נזק ליצחקי. אם הוא לא מנהל מקצועי ולא קובע מי יעמוד על הקווים, באמת אין סיבה שהאוהדים יקללו אותו. ואם הוא אפילו לא קובע מי השחקנים שיוחתמו במועדון, אז בכלל, האוהדים צריכים לבקש ממנו סליחה. אותו יצחקי אמר במסיבת העיתונאים בה הוצג קראנקה כי הוא "מוכן לספוג את האש". מוכן, אבל ספק אם אוהב. האוהדים דורשים שקיפות, בעיקר לגבי השאלה מי מקבל את ההחלטה בנוגע למינוי מאמן ורכש. וכדי שיצחקי לא יספוג את כל האש, מומלץ להבהיר על מה בדיוק הוא אחראי. לא בהגדרה, בפועל.

גם לגולדהאר היתה אמירה מוזרה בנוגע לאיביץ' באותה מסיבת עיתונאים, בה השתתף מקנדה באמצעות הזום. "אני מאוכזב. לא רציתי שיהיה כאן מישהו שלא מעוניין להיות פה". חודשים לקח לגולדהאר ואנשיו לשכנע את איביץ' לחזור. פתאום, רגע אחרי שהסרבי הלך, הוא אומר להגנתו שלא רצה מישהו שלא רוצה להיות פה. התבלבלתם? לא רק אתם. ובדיוק בגלל כל האמירות המוזרות הללו שנזרקו לאוויר העונה, מכבי תל אביב זקוקה לפסיכולוג.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

היום שאחרי במכבי תל אביב

מיטש גולדהאר, בעלים מכבי תל אביב. אריאל שלום
התבלבלתם? גולדהאר/אריאל שלום

אפשר (וצריך) לבקר את קראנקה על ניהול המשחק שלו מול הפועל ירושלים, אפשר לתהות האם הוא לא הגזים בפחד שלו מהקבוצה של זיו אריה, ומותר לאוהדים, במיוחד אחרי הניצחון הגדול של באר שבע על חדרה, לצעוק בוז לשחקנים ולדרוש מהמאמן להתפטר. אבל באותה נשימה אי אפשר להפיל את הכישלון על קראנקה, אי אפשר לחפש תירוצים בהרכב הגנתי, בחילוף פחדני, או כל נימוק אחר. הבעיות של מכבי תל אביב גדולות, חמורות, ומגוונות. הרבה מכל דבר.

עם כל הכבוד למכבי חיפה והפועל באר שבע, היערכות ראויה בחלון העברות של ינואר הייתה הופכת את מכבי תל אביב למועמדת ודאית לאליפות. בחירה נכונה, ובעיקר מתאימה, בעמדת המאמן, עם חיזוק של 2-3 שחקנים ברמה גבוהה, ובעיקר מציאת מחליף הולם לאוסקר גלוך, ואולי היא הייתה היום במקום הראשון. מכבי חיפה נתנה לה מספיק הזדמנויות כדי לעקוף אותה בסיבוב, גם הפועל באר שבע העניקה לה סיוע נדיב.

האמירה הקשה של זהבי והביקורת הנוקבת שמתח גם על הצוות המקצועי, הניהולי והבעלים גולדהאר ("אף אחד מאיתנו לא עושה את העבודה כמו שצריך, וזה עד למעלה"), באה מהלב, לכן אסור למכבי תל אביב להתעלם ממנה. זהבי לא מתחמק מאחריות השחקנים, גם שלו עצמו, למצב, אבל הוא מצביע על הכשלים המקצועיים שנעשו העונה. כדי להכין קבוצה הראויה לאליפות לעונה הבאה, גולדהאר ואנגלידיס חייבים להקשיב.

אייטור קראנקה מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
אי אפשר לחפש תירוצים. קראנקה/דני מרון

כאשר מכבי חיפה והפועל באר שבע היו מועדונים מפורקים, כאלה שהחליפו מאמנים ושחקנים כמו רכבת, בעוד ג'ורדי קרויף הופך מועדון שבור לכזה המנוהל בסטנדרטים אירופיים, יענקל'ה שחר ואלונה ברקת הביטו מהצד בקנאות רבה. עושה רושם שגולדהאר מתאמץ להרוס את כל מה שהוא וקרויף בנו בקריית שלום. הוא בעיקר הולך עם הראש בקיר. כדי לעצור את ההידרדרות ולמנוע משחר וברקת לפתוח פערים גדולים בהרבה, כדי להציל את העונה הבאה (מי יודע, אולי גם העונה), עליו לעצור, לחשוב, ובעיקר לחזור לגולדהאר הישן, הטוב, והנדיב. לזהבי יש פה, במקרה הזה, הפה הגדול שלו יכול להיות חבל ההצלה. אם רק גולדהאר יקשיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully