וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי הבוס?": בצרפת מאדירים את אמבפה, "החלוץ הכי טוב בעולם"

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 10:33

150 אוהדים חיכו בשדה התעופה וקראו בשמו, גאלטייה השתפך וגם במארסיי הודו ב"סטירה" שקיבלו מחלוץ פריז סן ז'רמן שהשתווה לקבאני עם 200 שערים. מסי כבש את שערו ה-700 במועדונים, אל חלאיפי גיבה: "תמיד בטחתי בשחקנים ובמאמן"

תקציר: מנצ'סטר יונייטד - ניוקאסל 0:2 (גמר גביע הליגה)/ספורט;1

פריז סן ז'רמן חגגה ובענק בסיומו של הקלאסיקו הצרפתי מול מארסיי, כאשר קיליאן אמבפה וליאונל מסי הובילו אותה ל-0:3 מוחץ בוולודרום והגדילו את הפער ביניהן בטבלה לשמונה נקודות, ניצחון שמקרב משמעותית את כריסטוף גאלטייה ושחקניו לעבר אליפות נוספת. עוד לפני שריקת הסיום, ציוני דרך מדהימים רשמו שני הכוכבים הגדולים.

אמבפה כבש ראשון בדקה ה-25 והשלים צמד כעבור חצי שעה, שער שעשה היסטוריה עבור הפריזאים: החלוץ בן ה-24 הגיע ל-200 שערים במדי פריז סן ז'רמן והשתווה לאדינסון קבאני כמלך שערי המועדון בכל הזמנים. מדובר בהישג מדהים, בוודאי אם לוקחים בחשבון שאמבפה נזקק ל-55 משחקים פחות מקבאני כדי להגיע ל-200 שערים, uהגיע לכמות האדירה הזו תוך 246 משחקים.

קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן חוגג עם ליאונל מסי. NICOLAS TUCAT/AFP, GettyImages
השתווה לקבאני. אמבפה/GettyImages, NICOLAS TUCAT/AFP

"הוא ללא ספק החלוץ הטוב ביותר בעולם. הוא גם יודע איך להופיע למשחקים הגדולים, וזה אופייני לשחקנים הגדולים", השתפך גאלטייה במחמאות על אמבפה שזכה למירב הקרדיט על הניצחון הגדול. ברשתות החברתיות של פריז סן ז'רמן סיפקו הצצה לחדר ההלבשה לאחר המשחק, כאשר הכוכב חוגג עם חבריו: "ככה נראה יום עבודה!" ועובר לברך אחד-אחד.

יותר מ-150 אוהדים חיכו לשחקני פריז סן ז'רמן בשדה התעופה כדי לחגוג את ה-0:3, הדליקו אבוקות ורימוני עשן, הניפו את השחקנים על הכתפיים וקראו בעיקר בשמו של אמבפה. גם עיתוני צרפת השתחוו בפני החלוץ: "אמבפה השמיד את מארסיי. אז מיהו הבוס?", שאלו ב"לה פריזיאן", כאשר באזור הריביירה נדהמו מהתבוסה של המארחת: "איזו סטירה!".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

כאמור, אמבפה הוא לא היחיד שרשם ציון דרך נדיר, כי ארבע דקות אחרי שערו הראשון הגיע רגע גדול גם של ליאו מסי שחגג את שערו ה-700 בקריירת המועדונים, בנוסף לכך שגם חגג שער ראשון בקלאסיקו מול מארסיי - בארבעת המפגשים הקודמים מול היריבה המושבעת הוא לא הצליח אפילו לבשל.

מסי גם הבקיע יותר מכל שחקן אחר ששיחק בחמש הליגות הבכירות בזכות 672 השערים שכבש לזכות ברצלונה ו-28 נוספים במדי פריז סן ז'רמן. היחיד שמתקרב אליו זהו כריסטיאנו רונאלדו שהגיע גם כן ל-700 שערים בקריירת המועדונים, כמובן עוד לפני המעבר לאל-נסאר הסעודית בדצמבר, בחודש אוקטובר האחרון כשחקן מנצ'סטר יונייטד, אבל לא כל ה-700 היו כשחקן באחת מחמש הליגות הבכירות כי ביניהם מספר שערים מימיו הראשונים בספורטינג ליסבון הפורטוגלית. כולל הנבחרת עומד מסי על 798 שערים, מרחק שניים מציון דרך נוסף של 800 שערים בקריירה.

אגב, מסי ואמבפה בישלו זה לזה עשר פעמים העונה - יותר מכל צמד אחר בליגה הצרפתית.

גאלטייה מתעמת עם אוהדי מארסיי

אם כן, בעיר האורות סוגרים בחיוך את חודש פברואר שסיפק להם לא מעט רגעים כואבים, ביניהם הדחה מהגביע בידי אותה מארסיי, הפסד 1:0 ביתי נגד באיירן מינכן בשמינית גמר ליגת האלופות ופציעה של ניימאר.

אחרי שכבר דווח על אפשרות שגאלטייה יפוטר במקרה של הדחה מליגת האלופות בשבוע הבא, הנשיא נאסר אל חלאיפי שעל פי הפרסומים יצר קשר עם מאמן פ.ס.ז' לשעבר, תומאס טוכל, ניצל את ההזדמנות כדי לשדר ביטחון למאמן ושחקניו לקראת הגומלין נגד באיירן: "הערב ראינו את פ.ס.ז' הגדולה. תמיד היה לי ביטחון בשחקנים ובמאמן שלי. ניצחנו בסטייל, זה היה משחק גדול ברמה של פ.ס.ז', נגד מארסיי מצוינת. אנחנו צריכים לזכור שאלה הפנים האמיתיות שלנו", אמר הבעלים הקטארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully