וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול זוגי: אמבפה ומסי התעללו במארסיי, פ.ס.ז' עם פער 8 בפסגה

האלופה חגגה 0:3 בוולודרום: מסי בישל פעמיים לאמבפה שהגיע ל-200 שערים והשווה את שיא המועדון, וגם כבש בעצמו שער 700 בקבוצות

תקציר ההפסד 2:1 של פריז סן ז'רמן למארסיי בגביע הצרפתי/פלייר

הציפיות ממארסיי היו גבוהות לאור רצף ההצלחות והניצחון על פריז סן ז'רמן בגביע, אבל הערב (ראשון) אלופת צרפת הוכיחה כי הפערים עדיין גדולים כשפירקה את יריבתה המרה 0:3 בסטאד ולודרום והגדילה את יתרונה בפסגה לשמונה נקודות בתום המחזור ה-25. מונאקו השלישית הובסה 3:0 בדרבי על ידי ניס. ריימס המשיכה במסע המדהים שלה, ראן חזרה למקום החמישי, ניצחונות חשובים בתחתית לאוקזר ואז'קסיו.

קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן חוגג עם ליאונל מסי. רויטרס
השווה את שיא המועדון. קיליאן אמבפה חוגג עם ליאונל מסי/רויטרס

מארסיי - פריז סן ז'רמן 3:0

שבועיים וחצי אחרי ההפסד 2:1 בסטאד ולודרום וההדחה בשמינית גמר הגביע, פריז סן ז'רמן חזרה לזירת הפשע וסגרה חשבון בצורה מושלמת. הפעם, בניגוד למשחק הגביע, קיליאן אמבפה היה כשיר ויחד עם ליאונל מסי התעלל בהגנה של המדורגת שנייה, שסבלה מאוד מחסרונם של סמואל ז'יגו הפצוע ושאנסל אמבמבה המוצהב. מלך שערי הליגה (17 העונה) חגג צמד משני אסיסטים של מסי והגיע ל-200 שערי במדי פ.ס.ז' - כמו שיאן המועדון אדינסון קבאני, אותו יעקוף בקרוב. אלוף העולם הארגנטינאי רשם גם הוא ציון דרך מרשים, עם שערו ה-700 בקריירת המועדונים (מבישול של אמבפה) שהיה הראשון שלו בקלאסיקו הצרפתי, אחרי שלא כבש או בישל בארבעת המשחקים הקודמים מול מארסיי.

למרות הפציעה המוקדמת של פרסנל קימפמבה והעובדה שהאוהדים מפריז לא הורשו להגיע למשחק, תכנית המשחק של האלופה עבדה באופן מושלם. כריסטוף גאלטייה חזר למערך שלושת הבלמים שהצליח בתחילת העונה והקבוצה שלו הסתמכה על המהירות של אמבפה ועל מתפרצות קטלניות בניצוחו של מסי. אלמלא חוסר דיוק משווע, המחצית הראשונה הייתה יכולה להסתיים בחמישייה מוחצת, ומנגד ג'אנלואיג'י דונארומה מנע ממארסיי אפשרויות לצמק בחצי השעה האחרונה. הפער בפסגה גדל שוב לשמונה נקודות והפריזאים בדרך לאליפות ה-11 שתהפוך אותם לשיאנים הבלעדיים של הליגה הצרפתית.

עוד בוואלה!

מסי הגיע ל-700 גולים, אמבפה השתווה לקבאני כשיאן שערי פ.ס.ז'

לכתבה המלאה
ליאונל מסי שחקן פריז סן ז'רמן כובש לרשת מארסיי. רויטרס
12 שערים ו-12 בישולים העונה בליגה. ליאונל מסי כובש/רויטרס

מהלך המשחק

דקה 5: אמבפה הרים מצד שמאל, פביאן הסיט והכדור עשה קשת גבוהה לעבר השער, שם פאו לופס היה מוכן והדף לקרן.

דקה 13: קימפמבה נפצע בעת הירידה להגנה כדי לעצור מתפרצת של מארסיי, נזקק לטיפול והצוות הרפואי מיד סימן על חילוף. הבלם שחזר מפציעה קשה, הורד על אלונקה ודנילו נכנס במקומו.

דקה 25: גול! מסי שלח במסירה חכמה את אמבפה, שמול השוער לא נכשל ובעט פנימה. 0:1 לפריז סן ז'רמן, שערו ה-199 של אמבפה במועדון.

דקה 28: באי כבש שער שוויון, אבל השופט מיד פסל אותו בגלל נגיעת יד מוקדמת.

דקה 29: גול! האלופה יצאה למתפרצת קטלנית מצד שמאל, אמבפה העביר רוחב ומסי הקדים את לופס וכבש את שערו ה-700 בקריירת המועדונים. 0:2 מהיר לפריז סן ז'רמן וזו הפעם התשיעית שהשניים בישלו זה לזה העונה - יותר מכל צמד אחר בליגה.

דקה 33: מסי היה חייב להשלים צמד אחרי עוד מתפרצת והכנה של מנדס משמאל, אבל משישה מטרים בעט מעל השער.

דקה 39: כל מתפרצת מייצרת מצב עבור האלופה, כשהפעם מסי הכניס בין שניים לאמבפה והעמיד אותו מול השוער, אבל לופס יצא טוב ועצר.

דקה 40: מארסיי פשוט בהלם. מרקיניוס זיהה שטח ריק, נע לכיוונו ומצא עצמו לפתע לבד מול לופס, אבל בעט כדור שטוח שפספס בסנטימטרים את הקורה.

דקה 42: הנה הזדמנות גם למארסיי. טבארס השתחרר בצד ימין ובעט כדור מסובב שחלף ליד הקורה.

דקה 55: גול! אמבפה מסר למסי, שהקפיץ מעל ההגנה בחזרה לעבר החלוץ, וזה סיים בנגיעה אחת אלגנטית אל הרשת. לא רק צמד שלו, אלא 200 שערים במדי פ.ס.ז' שמציבים אותו כשיאן המועדון המשותף יחד עם קבאני. 0:3 גדול לפ.ס.ז'.

דקה 65: אלכסיס הקדים את מרקיניוס והנגיחה שלו עשתה דרכה אל הרשת, אבל דונארומה בזינוק מרהיב עצר ממש על הקו וגם הריבאונד פגש את הקורה לפני שהשוער קלט.

דקה 90: ויטיניה המחליף רצה לצמק, דונארומה שוב ירד טוב והדף.

פרסנל קימפמבה שחקן פריז סן ז'רמן מפונה על אלונקה. רויטרס
זה לא נראה טוב. פרסנל קימפמבה/רויטרס

מונאקו - ניס 3:0

נוקאאוט מוחץ של האורחת, שניצחה בסטאד לואי השני לראשונה מאז ספטמבר 2014 וקטעה למונאקו רצף של ארבעה ניצחונות. טרם מופי, שלא כבש בשלושת משחקיו הראשונים מאז הגיע מלוריין, סיפק הפעם את הסחורה בגדול. החלוץ הניגרי חגג שער בכורה בדקה השמינית של דרבי הריביירה, השלים צמד במתפרצת בדקה ה-26 והחזיר בישול לקפרן תוראם שירה את השלישי בדקה ה-43. פיליפ קלמון הגיב עם חילוף מרובע בהפסקה והכניס בין היתר את אלכסנדר גולובין והקפטן וויסאם בן ידר, אבל התוצאה נותרה בעינה. ניס כבר במקום השביעי ובלתי מנוצחת בשמונת המשחקים עם דידייה דיגאר, שקיבל בסוף השבוע מינוי קבע עד לתום העונה.

טרם מופי שחקן ניס חוגג שער. VALERY HACHE/AFP, GettyImages
מחצית חלומית. טרם מופי/GettyImages, VALERY HACHE/AFP

ריימס - טולוז 0:3

מסע הקסם של וויל סטיל נמשך. המאמן האנגלי-בלגי בן ה-30 שהגיע לריימס כעוזרו של אוסקר גרסיה ותפס את מקומו, סופר כבר 17 משחקי ליגה ללא הפסד. הפעם הוא נקם בקבוצה שהדיחה אותו בשמינית גמר הגביע לפני כשבועיים וחצי (3:1) בזכות פתיחה נפלאה של היפני ג'יוניה איטו, שכבש בדקה הרביעית ומבישל למרשל מונטסי שלוש דקות לאחר מכן. היפני הוסיף עוד בישול בכדור קרן שמצא את ראשו של הקפטן יוניס עבדלחמיד (69) שחגג שער בכורה העונה. טולוז שבתה מהבקעה לראשונה אחרי 10 מחזורים והמנצחת המדורגת 10 מקדימה אותה כעת בחמש נקודות.

ג'וניה איטו שחקן ריימס מול רסמוס ניקולאיסן שחקן טולוז. FRANCOIS NASCIMBENI/AFP, GettyImages
ריימס לא מועדת. ג'וניה איטו/GettyImages, FRANCOIS NASCIMBENI/AFP

משחקים נוספים

לוריין - אוקזר 1:0
לאוקזר: ריאן רבלוסון (58)

נאנט - ראן 1:0
לראן: ז'רמי דוקו (19)

קלרמון - שטרסבורג 1:1
לקלרמון: אלבסן רשאני (65). לשטרסבורג: חביב דיאלו (34)

אז'קסיו - טרואה 1:2
לאז'קסיו: יוסף בלאילי (62 בפנדל), מונעים אל אידריסי (68). לטרואה: מאמה באלדה (23) שגם הורחק (77)

המחזור ה-25 בליגה הצרפתית נפתח ביום שישי עם מהפך של ליל, שחזרה מפיגור 1:0 וניצחה 1:2 את ברסט. בשבת ניצחה ליון 1:3 בחוץ את אנז'ה המדורגת אחרונה ואילו לאנס סיימה ב-1:1 במונפלייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully