וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש נשאר בתמונת הפלייאוף, אבל "יודע שעכשיו זה להיות או לחדול"

24.2.2023 / 7:10

הניצחון על באיירן מינכן החזיר את האוויר למכבי תל אביב, אבל גם המאמן יודע שהשבועיים הקרובים עשויים לקבוע את עתידו. וגם: על ההשתלטות של בראון, שיתוף הפעולה שלו עם בולדווין והקאמבק של סורקין

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 24.2/ספורט1

1. אנחת רווחה גדולה מאוד השתחררה אמש (חמישי) ביד אליהו, עם סיום הניצחון 82:90 של מכבי תל אביב על באיירן מינכן שהשאיר את הקבוצה חזק בתמונת הפלייאוף. אנחת הרווחה הגיעה בעיקר לאור יכולת לא מספיק טובה של מכבי תל אביב לאורך קצת יותר משלושה רבעים, בהם היא רדפה אחרי היריבה הבווארית שאיבדה סיכוי להגיע לפלייאוף, ולבסוף המרדף הסתיים בהצלחה.

כמו בלא מעט ערבים העונה, שוב היה זה לורנזו בראון שהצטיין עם 27 נקודות ו-6 אסיסטים, כולל הרבה מהלכים גדולים ברבע האחרון. ווייד בולדווין, שהחזיק את הצהובים במשחק עד להתפוצצות של בראון, קלע 15 נקודות, מסר 8 אסיסטים והוריד 8 ריבאונדים, כשחוץ משניהם אף אחד לא קלע בספרות כפולות ולא רשם מדד דו-ספרתי. ג'רל מרטין, רומן סורקין וג'ון דיברתולומאו הוסיפו 8 נקודות כל אחד.

כאמור, הקבוצה של עודד קטש רדפה אחרי באיירן שהמטירה שלשות, שלטה בריבאונד והייתה צעד אחד לפניה עד הרבע האחרון. "לא סגרנו טוב לריבאונד, אבל המון ריבאונדים היו רחוקים. זה לא תירוץ, אנחנו צריכים לסגור יותר טוב, אבל במחצית השנייה יחסית התאפסנו, ניצחנו את המשחק שזה מה שחשוב לקראת הפלייאוף, שזו המטרה העיקרית. נצטרך להראות יכולת יותר טובה אם אנחנו רוצים לנצח גם במשחק הבא", אמר רומן סורקין בסיום.

ג'יילן אדאמס פרק את כתפו במהלך המחצית הראשונה ולא שב לשחק. עבור אדאמס מדובר בפציעה שחזרה מספר פעמים בקריירה ובמקרים הקודמים הוא ידע לחזור ממנה תוך פרק זמן קצר. במכבי תל אביב העריכו כי הוא צפוי להחמיץ את המשחק הקרוב נגד מונאקו, וייתכן שגם את המחזור הכפול לאחר מכן ביורוליג, אך לא הרבה מעבר לכך.

לורנזו בראון מכבי תל אביב. דני מרון
השתלט על המשחק כשבולדווין נח. בראון/דני מרון

2. 4:14 לסוף הרבע השלישי העלה עודד קטש את רפי מנקו וג'ון דיברתולומאו למגרש, בפיגור 56:49, והוציא את בולדווין ומרטין. לרגע שיחק קטש עם בונזי קולסון בעמדה מספר 4, אבל חזר להרכב שבו למכבי תל אביב יש מקבל החלטות עיקרי אחד - לורנזו בראון. כפי שכבר נכתב כאן אתמול, בראון ובולדווין טובים הרבה יותר לחוד מאשר ביחד, לפחות עד השלב הנוכחי של העונה.

בולדווין חזר למגרש 3:48 לסוף הרבע האחרון. 10 דקות ו-26 שניות היה בראון על המגרש בלעדיו, ובהן מכבי תל אביב קלעה 32 נקודות, ספגה 21 בלבד והפכה את המשחק. בדקות האחרונות גם בולדווין נכנס לעניינים, והמארחת סגרה עניין בדרך לניצחון.

אחרי המשחק הודה המאמן כי העובדה שבחודשיים האחרונים שיחקה הקבוצה שלו מעט מאוד משחקים עם בראון ובולדווין ביחד פגעה בשטף, אך היה מרוצה שלמרות שהריצה נעשתה רק עם בראון על המגרש, בולדווין ידע לעזור לגמור את המשחק.

"אני רוצה לעזור לקבוצה איך שאני יכול, גם אם אני על הספסל. הפיזיותרפיסטים עושים את העבודה הכי טובה איתי כדי שאני אוכל לעזור. לפעמים אני בחוץ, לפעמים ווייד בחוץ. זו ברכה שיש שחקן כזה איתי בקבוצה, אין עוד מישהו כמוהו בליגה הזאת, כזה אתלט. הוא שחקן מצוין", פרגון בראון לחברו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקני מכבי תל אביב. דני מרון
נותרו בתמונת הפלייאוף. שחקני מכבי תל אביב/דני מרון

3. לפני שבוע הגביע ניתחנו את מצבו של קטש וידענו שאם הוא לא ירשום זכייה, כפי שקרה בפועל, מצבו לקראת שלבי ההכרעה ביורוליג יהיה רע משמעותית מאשר אם היה משיג תואר ראשון לעונה.

ואכן, קטש הגיע אמש למשחק בידיעה שהוא חייב לעבור את באיירן גם כדי לשמור על הסיכוי של קבוצתו להגיע לפלייאוף וגם כדי לא להוביל למצב שסביב עתידו שוב יצוצו שאלות הרבה לפני סיום העונה. הוא היה נראה כעוס מאוד על הקווים, עצבני לעיתים על השחקנים, גם על השופטים במצבים מסוימים, והניצחון הוריד חלק מהלחץ שהיה עליו בשבוע האחרון.

"עודד יודע שכל משחק עכשיו מבחינתנו זה להיות או לחדול, ולא בטוח שהוא מסתכל על עתידו כמו שהוא מסתכל על הרצון הגדול של המערכת להגיע לפלייאוף", סיפר אחד מאנשי מכבי תל אביב לאחר המשחק. "הוא כעס כי מה שהשחקנים הראו היה מכעיס בדקות רבות. שמחים גם בשבילו שזה נגמר בצורה טובה בסופו של דבר".

רומן סורקין לצד ג'יילן אדאמס מכבי תל אביב. דני מרון
חזר לעצמו אחרי חודשיים. רומן סורקין/דני מרון

4. עוד אחד מגיבורי הניצחון בדקות ההכרעה היה סורקין. בחודשיים האחרונים היה נראה כי הרגעים הטובים של שחקן הפנים הולכים ומתמעטים, למרות מספר משחקי יורוליג טובים גם בחודשיים הללו, כשגם החתימה על החוזה החדש שלו לא שחררה אותו עדיין. עד למחצית השנייה אתמול.

סורקין רשם שלושה דאנקים משמעותיים בריצה של מכבי תל אביב, משלוש טעויות בהגנה של באיירן מינכן, הכניס את עצמו למשחק ברמה האנרגטית, הרים את הקבוצה כשהייתה צריכה אותו וסיים הופעה חיובית עם ניצחון.

"חסמתי ומסרו לי וניסיתי לסיים כמו שצריך, אבל מה שניצח את המשחק זו ההגנה שלנו והאנרגיות", אמר סורקין בסיום המשחק על מה שהוא נתן במחצית השנייה.

ווייד בולדווין מכבי תל אביב. דני מרון
עזר לסגור עניין בדקות הסיום. בולדווין/דני מרון

5. הניצחון אמש קירב את מכבי תל אביב לעבר המטרה שלה - הפלייאוף. 19 ניצחונות, כלומר עוד שישה בתשעה מחזורים שנותרו עד תום העונה הסדירה, יספיקו בוודאות כדי להיכנס לשמונה האחרונות. בסיטואציה מסוימת גם 18 יספיקו, ויש שמאמינים שאולי גם 17.

לצהובים יש עוד חמישה משחקי בית ועוד ארבעה משחקי חוץ, כאשר בשבועיים הקרובים הם ישחקו פעמיים בחוץ - נגד מונאקו ואנאדולו אפס, ובתווך משחק ביתי נגד פנרבחצ'ה. כמעט כל אנשי המועדון יודעים שהמצב שבו יהיו בעוד שבועיים, ביום שישי אחרי המשחק באיסטנבול, יקבע האם נותר להם סיכוי להיכנס לפלייאוף. שלושה הפסדים יעמידו אותם במצב כמעט בלתי אפשרי.

"זה הדבר היחיד בראש שלנו, להגיע לפלייאוף ולקחת אליפות בישראל. אנחנו מצפים לזה מאוד", אמר אמש בראון אחרי הניצחון, במבט על האכזבה שהייתה להם עם ההפסד בגמר הגביע, "אני יודע שאנחנו יכולים לשחק התקפה יותר טובה והגנה יותר טובה בכל המשחק, שלא נצטרך לחפש פיתרונות על הספסל כל המשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully