וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה יכול היה לקרות": קרויף נזכר כיצד ניסה להביא את טן האח למכבי ת"א

לפני המפגש עם יונייטד והמנג'ר שלה בליגה האירופית (חמישי, 19:45 ספורט4), סיפר המנהל הספורטיבי של ברצלונה כי ניסה לפתות אותו להגיע כמחליף של בוס: "היו לו את כל הכלים, לבסוף זה לא קרה". וגם: גמר האלופות של 1999, המעבר לאנגליה והביקור הקרוב

תקציר ניצחונה של מכבי נתניה 1:2 על מכבי תל אביב/ספורט1

ברצלונה תארח את מנצ'סטר יונייטד במשחק הראשון מבין שניים בשמינית גמר הליגה האירופית ביום חמישי (19:45, ספורט4), במשחק שיהיה בעל משמעות מיוחדת עבור ג'ורדי קרויף - שחקן השדים האדומים לשעבר, וכיום המנהל הספורטיבי של הקטלאנים.

בריאיון ל"מארקה", סיפר קרויף שרצה להביא את מנג'ר יונייטד הנוכחי אריק טן האח למכבי תל אביב: "זה יכול היה לקרות, כן. היה לנו את פטר בוס, אבל אייאקס פנתה, שילמה את סעיף השחרור ולקחה אותו. טן האח היה אחד המחליפים האפשריים, הוא אימן את אוטרכט. היו לו את כל האיכויות. בסופו של דבר הוא לא הגיע, אבל הוא היה אחד המועמדים שלנו". מי שנכנס לנעליו של בוס, בהיעדרו של טן האח, היה שוטא ארבלדזה. אוהדי מכבי תל אביב בוודאי זוכרים איך זה נגמר.

דניאל פרץ: "לא הבאנו מספיק אופי, צריכים להיות יותר אמיצים"
קוז'וך: "מזהים שזו מכבי נתניה גם אם היינו משחקים בירוק-אדום"
נתניה דחקה את הפועל ירושלים למקום ה-6: הקרב על הפלייאוף העליון

המנהל הספורטיבי של ברצלונה ג'ורדי קרויף. Marc Graupera Aloma / AFP7, GettyImages
רצה את טן האח, קיבל את ארבלדזה. קרויף/GettyImages, Marc Graupera Aloma / AFP7

קרויף אף נזכר כיצד עזב את ברצלונה כשחקן וחתם ביונייטד בקיץ 1996. "אלכס פרגוסון טס לברצלונה מלווה בשני חברי הנהלה של יונייטד", אמר. "הוא בא אלי הביתה ושכנע אותי להצטרף. זו היתה קבוצה צעירה והוא חיפש עוד כשרונות צעירים. עזבתי את הקן. עזבנו את ברצלונה השמשית והגענו לקור ורוח במנצ'סטר - זה היה כך למשך ארבע שנים".

במדי יונייטד זכה באליפות פעם אחת והיה חלק גם מהקבוצה שזכתה בליגת האלופות ב-1998/99, אם כי שורה של פציעות גרמו לו לקבל פחות ופחות דקות לאורך ארבע עונותיו במועדון. "ההחלטה לעזוב את ברצלונה היתה כואבת, אבל קשה היה לסרב ליונייטד", סיפר. "נסענו למשחק ידידות באסיה והיה טירוף מוחלט. באותו רגע הבנתי שלא הגעתי לסתם עוד קבוצה. פרגוסון שלט בהכל, לא רק במה שנעשה בכר הדשא. הוא שלט אפילו בעיתונאים, הוא ידע את שמות הנשים של השחקנים, את שמות הילדים, הוא דאג לכולם. הוא הקדים את זמנו. זה התחיל עם הרוטציות שלו, מה שעכשיו נפוץ, אבל באותה תקופה לא. הוא הסתכל קדימה, שלושה או ארבעה משחקים, וחזה את הסיכון בפציעות".

על חבריו בחדר ההלבשה המופלא ההוא סיפר: "קצת קשה לדמיין בגלל התקרית שהיתה לו, אבל אריק קאנטונה היה האדם הכי נחמד בחדר ההלבשה. הוא היה ותיק ודאג לצעירים. אני וסולשיאר היינו קצת אבודים, אז הוא אסף אותנו מהמלון. לא ציפיתי לזה מאדם כמוהו. דייויד בקהאם היה מאוד מקצוען, אדם נהדר ומאוד מצחיק".

עוד בוואלה!

שמחה, רוטמן: מכבי נתניה גברה 1:2 על מכבי תל אביב

לכתבה המלאה
ג'ורדי קרויף במדי מנצ'סטר יונייטד. Mike Hewitt, GettyImages
תקופה בלתי נשכחת. קרויף ביונייטד/GettyImages, Mike Hewitt

כאמור, קרויף נמנה על הסגל שביצע את אחד המהפכים המיתולוגיים בתולדות הכדורגל העולמי - בגמר ליגת האלופות של 1999, כשיונייטד חזרה מ-1:0 ל-1:2 דרמטי על באיירן מינכן בקאמפ נואו, בדקות 90+1 ו-90+3. "שתי דקות לסיום, בפיגור, החלטתי לרדת לחדר ההלבשה", הודה המנהל המקצועי של מכבי תל אביב לשעבר, שלא שותף באותו משחק. "כשהגעתי למנהרה, הובקע השוויון. הסתכלתי על הדשא, והחלטתי לחזור. עד שחזרתי ליציע, כבר הובקע השער השני, כך שלא ראיתי אף אחד מהשערים".

בעוד שבוע תתארח ברצלונה באולד טראפורד, לגומלין שמינית גמר הליגה האירופית. "זו קלישאה, אבל זה נכון - יונייטד לא משחקת בבית עם 11 שחקנים אלא 12", אמר קרויף. "נראה את זה בגומלין. האוהדים לא ידברו יומיים לפני המשחק, כדי שיוכלו לצרוח בלי הפסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully